Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 834 ggr
LenaR
8/8/10, 8:22 PM

Konst i tyngdlöshet

Inne på Keramik berättade Doriz om NASAs vedermödor med att skapa en kulspetspenna som fungerar i tyngdlöshet. Vad jag förstår har det inte gått bra…

Men jag börjar undra, hur fungerar olika material i rymden egentligen? Skulle man kunna måla akvarell, om man tänker att både pensel och papper suger upp det mesta av fukten? Hur skulle det gå att dreja en hög vas? Eller ett fat med stort vitt brätte?

Utforskar NASA verkligen det här ordentligt?

Cool


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
StefanW
8/8/10, 10:58 PM
#1

Mig veterligen så finns: Zero Gravity Pen, men den ryska varianten är en hoax: Russian Space Pen

Hur det skulle gå att dreja? Kul fråga! Tror att du skulle kunna göra både högt och tunt utan att det faller ihop, sedan gäller det att kunna bränna…

Stefan - Modellbyggare

LenaR
8/8/10, 11:44 PM
#2

Jag har såna ryska rymdpennor! Flera stycken! Skrattande

Bränna sina krukor kanske man kan göra genom att lämna dem på Venus ett tag? Keramik ska förstås helst upp över 700 grader, men om man lämnar pjäserna där ett tag borde det totala värmearbetet räcka till.

Akvarellmålningen då? Skulle det fungera om man har tillräckligt starkt sugande material? Största problemet är kanske hur man doppar penseln i färg utan att färgen flyter runt i hela rummet…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: