Annons:
Etikettjorden
Läst 2072 ggr
aksaz
4/26/10, 9:30 PM

Hawkins

läste i en kvälls tidning i dag att steven Hawkins varnade oss för att ta kontakt med utomjordlingar ,det kommer att stå oss dyrt som han ungefär utryckte det ,enligt han var dom eventuellt redan här,vad tror ni ,han är ju rätt skärpt killen .

Annons:
medde
4/27/10, 11:37 AM
#1

Hawkings är en av dom som jag verkligen gillar, och det är inte lite heller. Jag läste det du skrev om i pressen under gårdagen. Personligen tror jag inte på att vi kommer få någon kontakt i "våran" tid. På det håller jag fast vid. Men att vi ska fly för dom nja vet inte vad att säga om det här.

Kanske någon annan kan och även tycka till lite

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LenaR
4/28/10, 12:46 AM
#2

Jag läste det där. Han liknade utomjordingar på jorden vid Columbus & co i Amerika. Och att européerna hittade dit var ju en förbannelse för de människor som bodde där!

Finns det ingen möjlighet att intelligent liv uppstår på fredlig basis? Förutsätter evolutionen alltid aggressivitet? Eller är det en mänsklig bild av utvecklingen?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

medde
4/28/10, 10:10 AM
#3

Kloka fråg du ställer. Jag har lite svårt att svara då jag inte riktit tror på att det finns en planet liknade vi har i Jorden. Men samtigt kanske ego att tro annat. Men vill på något sätt ha bevis för att det verkligen finns.

Men jag vet att det finns flera härinne känner sig helt säkra på at det finns. Så vi hoppas att även dom gör sig hörda i tråden.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LenaR
4/28/10, 2:24 PM
#4

#3 Man behöver inte tro på intelligent liv utanför jorden för att spekulera! Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

sissie
4/29/10, 12:35 PM
#5

Jag tror säkert att det finns liv på andra planeter. Däremot är jag nog lite skeptisk till att det skulle finnas utomjordingar på våran jord.

Jag tycker Stephen Hawkings är superskärp. Skulle vi möta utomjordingar så håller jag nog med att man ska nog vara på sin vakt, men man ska nog inte misstro dem i alla fall. Skulle det vara så att det finns flera planeter som kan kontakt med varandra så kan det samtidigt ligga oss i fatet om vi är fientliga mot dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

NaimaG
4/30/10, 12:32 AM
#6

Utan och säga för mycket och utan att få alla mot mig skulle jag nog säga att vi skulle vara på vår vakt.

Annons:
sissie
4/30/10, 8:53 AM
#7

#6 Ingen kommer nog att säga emot dig på den punkten. Att vara på sin vakt är bra. Okända människor vill man ju också lära känna lite först. Utomjordingar vet man ju inte ett dugg om. Människor vet man ju i alla fall hur de fungerar i och med att de är människor.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

NaimaG
4/30/10, 4:08 PM
#8

#7 Jo frågan är bara ifall en utomjordisk kontakt äns gynnar oss jag tänker främst på människans krigslystenhet. Vi krigar ju mot varandra så vad skulle då hindra människan att kriga mot andra. Star Wars in reality, typ.

medde
5/1/10, 12:28 PM
#9

#6 Har inger imot alls när någon tycker på ett annat sätt, det är ju det som gör det hela intressant. Att utbyta olika åsikter.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LenaR
5/3/10, 2:57 PM
#10

#8 Och då kan man fortsätta frågan och undra om kontakt med oss skulle gynna utomjordingar…

Tänk om det finns intelligens som utvecklas genom empati, enligt principen ju mer du ger åt andra desto mer får du tillbaka? Vi skulle kunna utplåna dem allihop om vi fick kontakt! (Förlåt min misantropi.)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

NaimaG
5/3/10, 3:02 PM
#11

#10 Vi skulle kunna utplåna andra självklart, liksom vi gör på oss själva. Men om man utgår ifrån att utomjordingar skulle vara intelligentare vilket jag måste anta så skulle det säkert utan tvekan kunna utplåna oss och hela jorden i ett slag. Hawkins har rätt i den saken att kontakt med andra civilicationer kan skapa människans armageddon.

aksaz
5/4/10, 7:56 PM
#12

det är mycket som skulle förändras om bara vetskapen av att det fanns annat liv religion människans sätt att se på utveckling osv ,men som han säger att utomjordlingar redan fanns här ,kunde ju styra mörka krafter osv ,vad tror ni

medde
5/17/10, 2:16 PM
#13

Nja jag vet inte, då jag tillhör dom som inte tror så mycket på "aliens" men visst finns det liv någontanns men aliens. Svårt att förklara vad jag menar.

Men jag tror dock ändå mycket på vad Hawking säger och tycker

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: