Annons:
Etikettövrigt
Läst 588 ggr
medde
7/11/11, 5:07 PM

Mitt nyaste tillskott till samlingen.

Det här är det nyaste i samlingen,, Jag tycker den är så fin. Men det är klart, det är vad jag tycker. Snart ska det bli en egen hylla för mina fina rymdfärjor,, Just nu finns dom lite överallt hemma. Måste var mer rädd om dom!

Klicka för att stänga fönstret

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
7/11/11, 5:56 PM
#1

Är det en diecast? (ser ut som metall och plast…) Skala?

Stefan - Modellbyggare

medde
7/12/11, 8:01 PM
#2

Stefanw! Vet inte vad du menar med "Är det en diecast?" ?Skäms "Skala?Skäms?

Ledsen men jag är lost,,,, Du måstege mera ledtrådar till en dumbom som inte vet nåe,,

Man kan svara på en sak i alla fall,  det är både plast och metall. Färjan är av metall utom lastluckorna.. Resten är i plastOskyldig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
7/12/11, 8:37 PM
#3

Nä, någon dumbom är du inte! Det är mera jag som utrycker mig med facktermer.Tungan ute

Diecast handlar egentligen om tillverkningsmetoden. För att gör en lång historia kort, så tillverkade bl.a. Dinky Toys leksaksbilar i början av 1920 där man gjorde en pressform och fick fram ett chassi i metall och det är något som görs än idag.

För att återgå till ditt objekt så ser man att det är både plast och metall och den verkar vara mer lik orginalet än många leksaker som jag sett. Min gissning är att storleken borde var en skala på 1:250 (eller mer!) eller leksak och leksak är det ju inte heller utan jag tycker det ser ut att vara ett fint samlarobjekt som du skall vara rädd om.

Glad

Stefan - Modellbyggare

Mark
7/13/11, 10:10 AM
#4

Fin!! Skrattande

medde
7/13/11, 11:37 AM
#5

#3 Jag är supernöjd med färjan, och nu har den fått en plats hemma så alla kan se den som kommer och dricker upp mitt kaffeFlört

#4 Tack Mark!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
7/16/11, 6:12 PM
#6

Snygg kärra! Är det den du ska parkera utanför huset?Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
7/16/11, 6:16 PM
#7

Yepp det stämer. På P-platsen tänkte jag, så alla ser den!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
7/16/11, 6:33 PM
#8

Låter bra det. Då blir det lättare att hitta hem till dig.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ElLobo
7/16/11, 6:51 PM
#9

Skrattande

medde
7/16/11, 6:53 PM
#10

Skulle man ha den på gatan vore man kändis över allt. Men jag är så nöjd med mina små jag har härhemma. Men det är klart en dröm ska vi alla ha.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: