Annons:
Etikettjorden
Läst 777 ggr
medde
2012-01-07 11:25

Är vi marsianer snart?

Ja enligt Stephen Hawing är vi det, då enligt Stephen Hawing så kommer jordens liv att att slut om cirka 1 000 år och vi människor kommer att koloniserar oss på Mars.

I dag publiceras en artikeln på en av våra dagstidnigar, där det här finns att läsa. Kika gärna in  på länken som leder till artikeln och läs. Vore väldigt intressant att få höra just dina tankar om det hela efter du har läst artiklen.

Länk

Länk engelsk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
2012-01-07 15:07
#1

Mja…

Det återstår att se. Möjligen kan några hundra få åka dit,men inte mycket mer.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2012-01-07 17:29
#2

Mycket troligt om det nu skulle bli det här. (Är inte riktigt med på) Så blir det nog exakt som Farwuq säger, några få utvalda

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2012-01-07 17:29
#3

En koloni på mars tror jag också på. Att människan kanske försvinner från jorden tror jag inte riktigt på. Men att bygga kolonier på andra planeter är nog något som måste göras med tiden.

Däremot tror jag att vad som än händer på jorden så kommer livet som sådant att överleva. Om än i annan skepnad. Det har hänt förr och jorden har inte ännu blivit en steril planet.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2012-01-07 17:35
#4

Att människan kommer att försvinna från jorden en dag. Är jag helt med på. Men detta kommer att ske om miljoner av år, och då av anledningen solen.. Men det är så långt bort och då tror jag även att vi har något annat att bo på..Nu talar jag miljontals år framåt. Jag är inte med på det tramset att jorden går under nu och nästa år osv,, som det säga av vissa "kurrar",,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2012-01-07 17:45
#5

Håller med dig om det där med jodens undergång. Nä, tror inte ett dugg på det. Däremot så lär det hända många saker många år framöver som självklart påverkar oss på olika sätt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2012-01-07 17:46
#6

Så sant såFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: