Annons:
Etiketterasteroiderkometer
Läst 937 ggr
medde
2013-03-13 11:08

Kärnvapen mot meteorit

Nu funderar Ryssland på att slå tillbaka med krafttag för att stoppa nedslag av den typen som nyligen skedde i staden  Tjeljabinsk. Man har planer att få på sändare på asteroider eller rent av avfyra kärnvapen. Enl AFP så övervägs det att använda kärnvapen med minst en meagaton styrka. Inga leksaker det inte! Nu är jag väldigt nyfiken på era tankar om det här

Läs vidare på länken om du finner det här intressant. Länk + Interfax

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
2013-03-16 09:34
#1

Ingen som har tankar alls om det här?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2013-03-16 13:09
#2

Det kan gå galet.

Man har inte provat det någon gång och en splittrad asteroid kan vara farlig den med.

😕

Sen om något misslyckas med uppskjutningen, så  kan alla möjliga scenarion vara aktuella.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-03-16 17:10
#3

Tycker inte det låter lyckat!!

Alldeles för stora risker. Går något fel kan det bli väldigt mycket fel……


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

olaka
2013-03-16 20:46
#4

Mot planetdödare kan ju risken vara värt det, men det dröjer länge innan man är där från dagsläget tror jag…

Man måste ju knuffa på meteoriter långt innan de kommer nära jorden och då behöver man väldigt stora missiler, de måste ju dels klara flykthastigheten, dels accelerera till en matchande hastighet väl uppe i rymden.

Om uppskjutet går fel så hoppas man ju att det är fusionsbomber som planeras, man vill ju ogärna ha en storskaligt nedfall av uran och plutonium om en fissionsbomb misslyckas med att nå rymden och misslyckas med att säkerhetsdetonera på hög höjd. En säkerhetsdetonation i atmosfären är väl inte så kul den heller, oavsett kvalisort på raketen, EMP och skit…

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Upp till toppen
Annons: