Annons:
Etikettstjärnor
Läst 1240 ggr
marinal
12/4/13, 10:21 PM

Vad såg jag just?

Upptäckte något jag aldrig sett tidigare ikväll.. Stod på balkongen och såg en dimmig stjärna, har letat på himlen efter vår granngalax som ska ses som just en dimmig stjärna så jag tänkte nu äntligen har jag hittat den! Men ju längre jag tittade desto större och starkare blev stjärnan tills den tillslut var i stil med polstjärnan. Efter det blev den mindre igen och man såg hur den försvann från himlen. Lustigt, tänkte jag tills jag såg att efter några minuter dök den upp igen som en liten svag stjärna och gjorde hela processen igen.. Det kändes ju ännu lustigare, beter sej stjärnor så ibland? Eller kan det ha varit en satellit, för jag har då aldrig sett det där på stjärnhimlen förr! :)

Annons:
HellviHumle
12/6/13, 4:15 PM
#1

Låter väl sannolikt som en satellit. Eller två! Det finns rätt gott om dem. Definitivt ingen stjärna.

HH

[Wraith]
12/7/13, 1:26 PM
#2

Om den rörde på sig i sidled, så var det mest troligast en satellit, har sett flera sådana som ändrar styrka på sin rutt.

Men om den stod still så kan man ju börja fundera.

HellviHumle
12/7/13, 2:41 PM
#3

Skenbart ser de ut att röra sig snabbare, ju högre upp på himlen de kommer.

HH

marinal
12/13/13, 9:07 PM
#4

Nja, den här åkte liksom djupare in mot rymden och sen kom tillbaka till sin ursprungliga plats :/ så inte i sidled utan på samma ställe, lite lustigt tyckte jag haha!

Upp till toppen
Annons: