Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 2483 ggr
ElLobo
2013-12-16 15:41

Universum är ett hologram

Forskare: Universum är ett hologram

Jorden - och hela universum - är platt. Allt vi ser är ett hologram i 3D. Det har ett japanskt forskarteam kommit fram till. Det skriver Aftonbladet.

Länk: Forskare: Universum är ett hologram

Forskare: Universum är ett hologram

Glöm allt du hört – Jorden är platt. 

Och allt vi ser är en tredimensionell återspegling av den verkliga platta världen, enligt hologramteorin. 

Ett japanskt forskarteam har nyligen räknat fram bevis för att det stämmer.

Länk: Forskare: Universum är ett hologram

Annons:
Geru
2013-12-29 17:21
#1

"Lite" skeptisk till att man ska tolka Aftonbladets tolkning på det som en vetenskapsstudie visat. Om jag inte har fel är bilden väldigt mycket större än så.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-07-04 10:18
#3

Jag har väldigt svårt att köpa den teorin måste jag säga, men visst det kan kanske vara så. Får se vad de får fram i framtiden! Enligt Brian Greene är ju vårt universum som en skiva bröd i en limpa, bredvid denna skiva ligger de andra brödskivorna med sina egna universum. Så det är intressant, men som sagt hologramteorin har jag jättesvårt att smälta!


Farwuq
2014-07-05 20:51
#4

#3

Intressant teori, den bygger på att universum är en 4D konstruktion.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

H-lena
2014-07-06 11:49
#5

#4 Jo så kan det säkert vara, eller fler. I strängteorin tror de ju att det finns 11 dimensioner. Brian Greene håller ju på med strängteorin så de två teorierna hänger säkert ihop. Vi lever verkligen i en spännande tid där mycket händer inom detta område!


Farwuq
2014-07-06 15:51
#6

Ännu mera lär nog hända inom kort.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
H-lena
2014-07-06 18:02
#7

absolut! det tror jag med. det vore intressant att se om de kan hitta den där "teorin för allt"!


Upp till toppen
Annons: