Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1765 ggr
Dastan13
3/9/14, 2:58 PM

Namn?

Hejhej!

 Detta kanske är en lite konstig fråga, men jag ska skaffa en hund till sommaren. Och har tittat på en del stjärnnamn, då jag tycker att dom är väldigt häftiga, och coola :) haha
 Men iallafall, finns det några stjärnor som har "vanliga" namn i stjärntecknena Väduren, Oxen och Skytten?

Vet inte hur jag ska förklara, men hoppas att ni förstår! :) Har googlat men inte hittat något..

Visste inte vilken grupp jag skulle lägga detta i, så ändra gärna.

Annons:
LinaLj
3/9/14, 6:21 PM
#1

I väduren finns Hamal som går att uttala så pass bra att det går att använda som tilltalsnamn. I oxen finns Leeia och Ain. I skytten finns ju Kaus Media som man kan förkorta till Kaus, Ascella (Shella som kort?) och Nunki. Även de latinska namnen kanske kan funka, Aries = Väduren, Taurus =Oxen

StefanW
3/9/14, 7:57 PM
#2

Välj gärna ett kort namn, utan att man behöver vricka tungan. Det underlättar vid inlärning av kommandon. Innehåller det i och a så sägs det att hundar hör det lite lättare. Vad är det hund som du tänker köpa?

Stefan - Modellbyggare

Dastan13
3/9/14, 11:13 PM
#3

Kollade lite på planeter också, och Tellus låter bra och är enkelt att säga :) Så det hamnar på listan! #2 Absolut, har hört om det :) Glömde skriva att de ska vara hyfsat kort.. Det blir en labrador!

Upp till toppen
Annons: