Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 1856 ggr
vanessa
1/14/08, 6:54 PM

Månen - Den längsta resan

Nu tänker jag presentera en stor soffbok som jag fick av min älskade man.

Tystnad. Ut med röda mattan. In kliver boken "Månen - Den längsta resan". Okej, kanske går till överdrift, men den är så bra :-).


I boken finns det uppslag som man vecklar ut.

Den gavs ut till 30-års minnet av människans första steg på månen den 20 juli 1969. Han som satt ihop boken har gått igenom 32000 originalbilder i Nasas bildarkiv från Apollo-expeditionerna.

När boken gjordes så var bilderna stängda för oss andra vanliga dödliga. Och många av bilderna hade aldrig varit publicerade.

Den är helt baserad på fotografier. Så otroligt fina och underbara. Det finns inte ens ord som kan säga hur bra den är.

Har sökt på nätet efter den boken, då jag hade tänkt att ge bort den till en vän. Dock inte hittat den.De som skapat boken är Michael Light (passande namn) som är en amerikansk konstnär och fotograf. Han pratade med Nasa, eller snarare gjorde allt för att övertala dem att släppa in honom i arkivet. Till slut gav de upp, och han la ner 4 års tid därinne.

Andrew Chaikin är en av amerikas främsta författare om rymden. Gabs bok "A man on the moon anses vara den ultinata skildringen av Apolloexpeditionerna och blev internationell bäst stäljare. Även den finns i boken. Så om ni någonsin hittar denna bok, köp och njut. Sätt den på en hedrande plats, för det är den värd. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
1/14/08, 7:40 PM
#1

Finns den att hitta ute eller är det go`natt att hitta den?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
1/14/08, 7:46 PM
#2

Jag hittar den inte på nätet, men den ju säljas av någon eller inne på bokhandlar. Har inte grävt där. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
1/15/08, 10:22 AM
#3

Ska nog ta min dag och leta efter denna bok. Vill ha :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
1/15/08, 7:12 PM
#4

Ingen lycka i dag, med fortsätter i morg med sökandet, önska mig lycka till. vill ha :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
1/15/08, 7:29 PM
#5

Frågade inne på Akademi bokhandeln om dehade den. Icke. Men den är så bra, hoppas du hittar den. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
1/15/08, 7:43 PM
#6

Du Vanessa jag vill inte se en bild till på denna vackra bok, blir så ledsen då jag inte hittar på den :-( . Men blir glad om jag hittar den :-) Så jag kommer att leta vidare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
1/15/08, 11:39 PM
#7

Då blir du glad över att jag inte kan lägga in fler bilder just nu, för iFokus bråkar med mig. Men den är verkligen vacker och har därför hamnat på finhyllan i vardagsrummet.

Det finns något annat där som någon snäll människa gett mig :-), du! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
1/16/08, 9:08 PM
#8

Gör det ? Vem?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kaj
1/17/08, 2:28 PM
#9

Är det månne denna bok?

Adlibris Full Moon av Michael light

medde
1/17/08, 5:50 PM
#10

Det är den, men den Vanessa har är nog på svenska. Detta var bra för om jag ej hittar denna på svenska, ja då får det väl bli engelska, Tack nu ska jag in och läsa mer om vad det stod i denna länk.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
1/17/08, 10:45 PM
#11

Underbart! Det är den boken. Sedan är inte engelska ett problem för dig Medde. Kanske jag köper en till, som jag inte tummar sönder :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kaj
1/18/08, 11:16 AM
#12

Den finns i olika prisklasser

billigaste jag hittade på adlibris var 184 kr och en för 178 kr

Kolla med Vanessa vilket ISBN nummer den har. För då kan du söka efter det ISB nummret (som ju är den svenska utgåvan) och se om den finns någonstans.

medde
1/18/08, 4:44 PM
#13

Dette är ju helt toppen. Nu ska det beställas bok, Ska vi ta det ihop Vanessa om du nu ska ha en till?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
1/26/08, 8:09 PM
#14

Fick äntilgen se denna bok, Woww! Den ska beställas, det är säkert, ville se den först innan. men oj vilken bok.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2/5/08, 2:39 AM
#15

Idag fick jag boken som jag beställde för att inte tumma sönder den jag fått av min älskade man. Och jag blev snopen, minst sagt. För den var så liten mot originalboken. Mindre än hälften så stor. Inte konstigt att den var så billig. Nu sitter jag och dunkar huvudet mot väggen för att jag visade min bok till Medde. Den här är fin, samma bilder och kvalitet. Men mindre, oj så mycket mindre. Fniss, så kan det gå. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2/5/08, 10:58 AM
#16

Du är inte ensam at dunka huvudet i väggen Vanessa!  Samma här, men ok jag ska beställa denna bok ändå för jag vill ha den lite eller inte. Men visst är man lite besviken då man sett din skönhet till bok. Men det får bli som det blir. Den var ju i alla fall billig Fundersam

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: