Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 685 ggr
vanessa
2008-03-24 01:01

Armstrong om mr. Gorsky

När Armstrong var på månen så sa han en sak som frustrerade Houston. Han sa "Good luck, mr Gorsky".

Nasa sa att han hälsade till en rysk astronaut. 26 år senare frågade en journalist Armstrong varför han hälsat till mr Gorsky.

Så visade det sig inte gälla någon rysk astronaut alls. Utan det var så att när Neil var liten så hörde han sina grannar bråka. Ur grälet så la han en sak på minnet som mrs sagt. "Oral sex… You want oral sex? You'll get oral sex when they put a man on the moon."

Då mr Gorsky avlidit, kände Neil Armstrong att han kunde berätta vad uttalandet gällt.

Tyvärr får vi nog aldrig reda på hur det gick för mr Gorsky :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
2008-03-24 09:51
#1

Detta var ju lite kul att veta, men blir ju lite röd om kinderna då man läser detta. Men som sagt vi får inte  veta hur det gick för mr Gorsky. Tur kanske är det Generad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-03-24 15:36
#2

Fniss, men om han mindes vad frun sa så lär han ha ställt en viss fråga till henne "Nu då?" Själv tycker jag att det är roligt och intressant. Tänk dig att av alla som var grannar till familjen Gorsky, så hör personen som sedan blir den första människan att gå på månen . Och att han kom ihåg det. Fast å andra sidan, ung kille som hör detta… Okej, det kanske inte var så konstigt att han mindes det hela :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-03-24 18:37
#3

Det är nog helt rätt dina funderingar ang detta, men att man kommer ihåg en sådan sak då man sätter sina fötter på månen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
2008-03-24 20:23
#4

Hade aldrig hört talas om detta, det var ju verkligen kul!

medde
2008-03-24 21:11
#5

Visst är detta en kul sak!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-03-25 15:06
#6

Skrattande

Annons:
medde
2008-03-25 19:36
#7

Men det var ju inte att man rodnade lite.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: