Annons:
Etikettjorden
Läst 594 ggr
gigabyte
4/18/08, 6:55 PM

Hur skall vi hantera en kontakt

Hej på er ! Vi har förmodligen inte så lång kvar till vår första kontakt av en annan civ i rymden ,hur tror ni att det kommer att bli ,jag menar all religon ,hur skall vi klara den omställningen ,om det är en avanserad civ ,så blir vi en mumsbit för dom ,vi har tutat o ropat ut i universum ,är det någon där ?undrar om vi inte har gjort oss en björntjänst, eller är vi för för korkade för att någon vill ha med oss att göra än ?

Annons:
nera
4/18/08, 7:16 PM
#1

De är redan bland oss tror jag. I mänsklig skepnad, för att inte skrämma oss så mycket…

gigabyte
4/20/08, 11:41 PM
#2

#1 Nej det är dom inte ,gammla sagor blir som nya

medde
4/21/08, 10:26 AM
#3

#2 Vad inte vad du menar när du säger, att gamla sagor blir som nya.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

gigabyte
4/21/08, 10:38 PM
#4

Hej på dig Medde , Jo det är så att gammla folksagor vävs ihop med det nya ,i alla tider så har troll o älvor gått i bland oss i mänsklig skepnad ,enligt folktron ,så att vi har några från en annan planet hos oss är bara en fortsättning på gammla fabler

nera
4/21/08, 11:56 PM
#5

# 4 Det som är sagor för en , kanske är verklighet för nån annan. Vad har du för garanti att påstå att det INTE är så?

gigabyte
4/22/08, 12:35 PM
#6

Det har jag inte ,skulle vara kul att ha fel ,så vad har du för argument för din sak nera ?

Annons:
nera
4/22/08, 1:29 PM
#7

Jag har mina egna upplevelser och erfarenheter, det är det enda. Men varför ställde du frågan häruppe i första hand egentligen om du ändå tror att det bara är sagor…Var och en får bli salig på sin tro. Tro som du vill, så tror vi andra som vi vill. Punkt slut.

medde
4/22/08, 2:01 PM
#8

Det är det som är så trevligt med oss här inne, att vi alla kan och får ha olika åsikter om allt. Utan att vi bråkar. Utan att vi kan ta och ge av varandra med en stor respekt. Alltid lär man sig något, sen om man vill tro eller inte spelar ingen roll, bara våran kunskap växer.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

gigabyte
4/22/08, 6:16 PM
#9

Helt rätt ,man skall vara uppen för allt ,sen får ju var och en tro som dom vill ,som nera säger , jag tror ju att vi kommer att få kontakt ,men varför jag tror det har ju jag ingen förklaring på ,men vi har ju börjat så vem vet , tänk vilket språng det skulle vara för oss ,eller skulle det vara vår undergång ?

medde
4/22/08, 7:26 PM
#10

Vad som än händer, och vad människor än tror. så blir min fråga varför skulle det bli undergång för oss?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

gigabyte
4/23/08, 3:54 PM
#11

Allt som vi tror på rubbas ,om det är så att vi har folk från andra vädar här och vi får veta det av tex misstag ,så bli det panik vem är äkta ,vilket misstro mot våra folkvalda, hela vårat samhälle skulle skadas ,så om det var en annan ras här, så är det inte för vårat bästa .

Upp till toppen
Annons: