Annons:
Etikettövrigt
Läst 755 ggr
medde
2008-05-10 11:51

God helg 10/11 maj -08

God morgon på er alla!

Vaknade till en helt underbar dag, solen skiner och varmt är det ute, riktig sommar känlsa nu. Brukar inte skriva morgon trådar här inne, men vart så glad och pigg av se detta underbara väder som vi har nu! Tyvärr början min tös bli förskyld, detta är ju lite typiskt just nu. Men hoppas att den ger vika snart.

Ha ni en underbar fin dag// medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
2008-05-10 15:05
#1

Själv ska jag och min bror ta ut mamma och njuta av värmen. Själv är jag lite nervös för att det är för varmt för mig så jag ska nog ha på mig min kylväst. Ni andra som läser kanske tror att jag är dum i huvudet, men har sjukdomen MS och många av oss blir sämre av värme. Då har jag en kylväst, en sådan som tillverkades först för astronuater.

Dock är det underbart med solen och att hela naturen blommar för fullt. Risken är att det går för fort bara. Synd. Vill njuta av det så länge som möjligt.

Ta hand om döttra din, Medde.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[stblues35]
2008-05-10 15:49
#2

God eftermiddag på dig du och ha en riktigt trevlig dag!

nera
2008-05-10 17:49
#3

Goddagens alla! Här är det också sommar kalas väder idag. Men jag håller med vanessa att värmen är jobbig ändå. Jag blir också lätt överhettad och måste kyla ner mig. Fast lite värme i måtta är skönt.

Nyss blåste vårat parasoll upp på taket… Förvånad En granne ringde och talade om att det låg där, sen fick jag gå över till en annan granne och be om hjälp att ta ner det, för min gubbe är inte typsikt nog hemma i helgen Penga mun ( Jag hörde ju att det small till rejält på taket..) Jag och sonen håller på att måla om lite nygamla utemöbler som ska piffas upp, och de låg ju på tork i skuggan av parasollet…Jisses, ja mycket ska man va med om! Det blåste inte alls innan, men så fort jag gick in, så kom det en rejäl virvelvind och tog med sig parasollet upp på taket.

Hoppas tösen din kryar på sig snabbt medde. Är inget skoj att va förkyld i värmen.

Ha en fortsatt trevlig helg allihop Glad

Darkmoonia
2008-05-10 18:30
#4

Mm riktigt varmt är det, satt och njöt at den härliga bokskogen i förmiddags samtidigt som jag försökte lära mig allt om celler! (Iallafall rätt mycket)

Men nu är det varmt så in i bomben och barnen är febriga och trötta, kanske dags för lite siesta!

Fortsatt trevlig helg alla!

medde
2008-05-10 19:48
#5

God efterniddag på er all! Har just loggad in en stund, fast man håller på med middagen, är man beroende eller??

Tack ang tösa min, hon hostar och nyser och harklar, så detta bådar inte gott alls. Försök hålle henne still är så enkelt som att jag skulle göra en tur med Endeavour upp till ISS själv!

Ses lite senare. :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena_old
2008-05-10 23:06
#6

Här i Malmö har det varit sommarvärme hela veckan. Har varit ut och solat nu någon timme om dagarna så nu börjar solbrännan snart likna något. Fast i går brände jag mig aj aj! Denna maj-sol är väldigt stark! Men så skööööön! Glad

Ha det så bra ikväll!

Annons:
vanessa
2008-05-11 00:48
#7

Själv håller jag mig gärna från solens strålar. Minsta lilla solstråle som kommer sätter fart på min fräkneproduktion. Så mot sommarens slut blir jag väl åter kallad nyckelpigan :-).

Gick ut idag med familjen som sagt. Min bror som anser att promenera är samma sak som att jogga höll upp farten, jag rusade bredvid med min kylväst på mig. Efter en stund var jag beredd att ringa taxi. Var helt slut. Fick tag på en isglass, och så började det blåsa. Tack och lov. Klarade mig hem sedan. Somnade så fort jag kom in genom dörren. Är nu åter igång. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-05-11 11:42
#8

God morgon till en åter fin dag, och en sjukling till dotter hemma, med halsont osv.

Men det är verkligen fiint väder solen skiner och varmt o gott ute. Våran parkeringsplats utanför vårt hus, börjar nu ta form av en arbetsplats.!!! För nu i veckan ska dom börja bygga ett hus där. Jepp upp med ett stort punkthus på 6 våningar och ett park däck på 2 våningar, Hur kul är detta på en skala till 1 tom 10 = 0,00. Tur är att jag bor åt "rätt" håll jag slipper se detta, och får ha kvar min utsikt över sjön här. Nej nu ska jag inte sitta här och gnälla. Det finns värre saker.

Hoppas ni alla får en ljuvlig dag.

Vanessa! Oj vad jag skrattde då jag läste ditt inlägg #7 Ok! vet inget att skratta åt, men det hade varit kul att få se denna promenad ni hade.

Må bäst alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
2008-05-11 12:11
#9

Morrn morrn på er alla.Här är det ingen sol just nu iaf, vi får se om det kommer framöver dagen!

Ha en trevlig dag!

medde
2008-05-11 12:29
#10

#9 Vad trist, här skiner solen så varmt. Men dom har sagt dom som vet att det skall vara slut med denna fina sol nu i veckan, då skall du skjunka ca ner till ca +12. brrrr……….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-05-11 15:49
#11

Har sovit ut nu, och tagit igen mig efter joggingturen i går. Medde, det skrattet bjuder jag så gärna på. Skrattar själv åt det hela, för det var minst sagt intensivt. Mamma frågade om jag ville sitta i hennes knä i rullstolen. Ett erbjudande hon gjorde med ett skratt. Så alla hade roligt åt mig i går :-).

Idag tror jag att jag och min man ska damma av AC som vi har, just för att jag inte klarar av värmen på sommaren. Fast kan nog vänta nu när temperaturen ska gå ner. Jag pustar ut medan ni andra suckar.

Får se hur dagen blir. Tar den bit för bit. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
2008-05-11 15:58
#12

Hej på er och godeftermiddag. Här skiner solen också fast det fläktar bra idag, så är det lite slöjmoln som kommer och går.

Önskar er en fortsatt bra söndag Glad

medde
2008-05-11 17:29
#13

Ac hemma skulle man ha, fläktar i taket i sovrum och vardagsrummet, Barn, hund, katter och jag sitter under och pustar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
2008-05-11 20:27
#14

Nu är AC avdammad och framställd. Så skööönt. Har inte gjort ett vettigt handtag, slappat enormt mycket. Ville möblera om, men mannen ville se formel 1. Somnade då och så var dagen förbi när jag vaknade :-). Nu blir det matlagning istället. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-05-12 11:13
#15

#14 Den AC vill jag ha! Men det är klart du behöver den, så jag nöjer mig med fläktar i taket.

Helgen var verkligen fin och varm. Det tackar vi för. Men i dag är det klart kyligare i luften. Solen lyser så fint med som sagt kallt i luften, men måste säga att jag trivs bättre med detta. Ha en underbar dag alla! Hoppas verkligen vi ses här ibland trådar under dag/kväll.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: