Annons:
Etikettövrigt
Läst 2170 ggr
medde
2008-05-20, 20:50

Döpa/köpa stjärna.

Nu är jag lite nyfiken om någon här har döpt/köpt en stjärna? Vi satt nu under en kopp kaffe under dagen och pratde om detta. Vi alla har sett denna reklam om att döpa/köpa en stjärna, den har ni väl också sett på Tv kanske. Tycker detta är llite av en bluff!

Det måste finnas bra mycket bättre saker att lägga sina pengar på en detta som reklamen bjuder ut. tror det skulle kosta mellan 600 till 750 kr att göra detta, och vad får man ett papper som säger man döpt eller något liknande. Vad är detta papper värt? Vem utfärdar detta bevis papper? Till vilken nytta? Inte vet jag .

Men i denna värld vi lever i så kanske det vore bättre att ge pengarna till någon hjälp org i stället, så ett barn kan få ett mål mat eller till och med en bit på väg i sin skolgång. Men detta får stå för mig i alla fall.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-05-20, 21:50

Ja jag håller med dig. det aär bara ett kommersiellt jippo i mina ögon. Vem kan påstå sig äga en stjärna och ta betalt för den….Fundersam

Nä, skänk hellre en slant som du säger till bättre behövande på jorden.

medde
2008-05-20, 21:52

Håller med dig nera, som jag sade ovan. Men undrar vad dessa pengar går till som man betalar? Det är ju inte så liten summa heller dom ska ha för detta papper!

nera
2008-05-20, 21:58

Nä, det här är för mig helt overkligt…Ledsen

medde
2008-05-20, 22:00

Jag tycker det är lite otroligt att denna reklam har malts ut på Tv samt i annonser i kvälls pressen!

vanessa
2008-05-20, 23:57

Köpte en stjärna till mamma, långt innan de gjorde reklam för det. Det var nog 10-15 år sedan. Då kostade det verkligen inte så mycket. Pengarna gick till forskning, det kollade vi upp. Ville inte att det skulle hamna enbart i någons ficka.

Har inte ens sett den reklamen, snacka om att stänga av hjärnan när reklam kommer på :-). Att lägga ut en massa pengar för reklamen känns fel. För det kostar multum. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Farwuq
2008-05-21, 09:15

Skriv ett eget vackert certifikat i Word och infoga en stjärnkarta över den himmelsdel där stjärnan ligger. Om ni är konstfärdiga med Word och Photoshop och kan skriva ut på en färglaser så har ni ett eget ägarbevis, själv har jag funderat på att "köpa" Antares till mig själv.

FlörtRäcka ut tungan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
medde
2008-05-21, 10:45

#6 Det du sa nu tycker jag var en utmärkt idée, säkert mycket finare också. Men skynda dig och köp Antares innan jag tar den före dig dåFlört Skämt o sido ett bra sätt att spara pengar.

#5 Ok det var många år sedan, nu kostar det en massa, som jag vet inte vad dom pengarna tar vägen. Men det ändamålet som var då din mamma fick en tycker jag var guld värt!

Buuc
2008-05-22, 16:51

Det skulle ju vara så häftigt att få typ ha en stjärna döpt efter sig själv, eller få döpa den själv. Att helt enkelt äga den. Men inte att köpa den, utan de som gjort något stort borde få kanske en supernova eller nåt döpta efter sig. :P

medde
2008-05-22, 21:30

Visst borde vissa få en stjärna uppkallad efter sig, det är många som har fått kometer med mera uppkallade efter sig.

vanessa
2008-05-22, 21:45

Vilket oftast blir de som funnit kometen med mera. Så fram med teleskopet. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-05-22, 22:06

Visst det är på väg att sättas ihop igen, vem vill inte ha en komet uppkalld efter sig.

Buuc
2008-05-23, 20:28

Åh, jag vill ha ett teleskop! :P

medde
2008-05-23, 21:45

Jag har 2 st.!!! Men det ena eller bägge tillhör min dotter, för vad får jag behålla? Jo hunden delar vi på:-)

Annons:
Buuc
2008-05-23, 23:02

Hahahh.. xD

medde
2008-05-24, 10:55

#14 Det är ju bara bra att det finns vilja och gott gry in henne.

Upp till toppen
Annons: