Annons:
Etikettjorden
Läst 4373 ggr
medde
6/17/08, 9:24 PM

Månen orsakar flod/ebb

Detta kankse månge vet, men det kan inte skada att vara tjatig. Månens gravitation är det som skapar tidvattnet genom då att vattnet rör sig sig mot månen. Springflod är då när månens och solens dragningskraft samverkar. Nipflod är då när solens och månens dragningskraft motverkar varandra. Men för länge/länge sedan då månen låg närmare jorden. Då var faktiskt ebb och flod ännu tydligareän nu och även mer dramatiska. Helt enkelt större skillnader i tidvattnet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
6/17/08, 11:43 PM
#1

Ja det kan jag tänka mig att det blev kraftigare med både ebb och flod om månen låg närmare.

Jag känner av fullmånen, ungefär som att det blir flod i kroppen. Emergierna stiger och jag får mer ork  konstigt nog. Jag sover mindre men är inte alls lika trött heller. Det är lika vid nymåne. Men det kommer surt efteråt.. Fundersam Nån annan som märker av fullmånen?

MickiRosa
6/18/08, 7:08 AM
#2

Är det inte så att det begås mer brott och är allmänt mer aktiviteter nattetid vid fullmåne?

______________________________

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

medde
6/18/08, 11:17 AM
#3

#2 Hej! Välkommen hit. Jo det ligger väl något i det du säger att det händer mycket vid fullmåne.Men vad som ligger i det eller inte det vet jag faktiskt inte. Kanske någon annan vet?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: