Imorgon går Jorden under.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1293738/forskare-i-morgon-gar-jorden-under
Ja… Många människor är nervösa och rädda.
Själv tror jag att vi kommer klara oss fint, men om något går snett så vet man aldrig!
Ja det visar sig imorgon kväll då om vi ses här eller inte
Jag tror nog att det kommer att gå bra.

Om vi dör imorgon så ska ni veta att jag älskar er allihop! :P

Oj det lät farligt detta. Ska genast in och titta på länken. Men tror inte det händer något i morgon.
Tack för infon Buuuc!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja vi får väl ses ute i rymden då allihopa imorgon, men antagligen så ses vi genom cyberrymden - som vanligt bara

#4 Så blir det nog nera!

I dag Kl 12:00 ska denna startas. Så vi för se vad som händer.
Men den skule inte gå under i dag jorden! Det var att nya svarta hål kunde öppnas och sedan kunde då jorden uppslukas av dessa.
Det får vi inte hoppas väl.
Det är tydligen redan skett om jag förstod rätt enligt nyheterna på radion. Men faran är långifrån över - säger skeptikerna.
Frågan är vad man ska ha detta testresultat till. Det har kostat 44 miljarder att genomföra - pengar som jag ser kunde användas på annat sätt för mänskligheten.

#8 Dom började vid kl 8.00 i morse, men den skulla vara i full fart till kl 12.00
Ja tänk vad mycket revligare saker man skulle kunna göra med ala dessa pengar.
men förhoppningsvis så blir det ett vettigt syfte med detta test också?

#8 Missa kosnaderna för detta. Blir stum när jag läser detta. Vilka summor vi talar om här! Du har helt rätt. Stum
Ja det är helt otroligt dessa summor. Så mycket så att man inte kan föreställa sig. Tänk vad man kunde göra för dessa pengar som ett led att begränsa världens fattigdom.
Något är fel här!

Ja, vi klarade oss, men det riktiga testet som är ÄNNU farligare kommer den 21 Oktober har jag hört! ;D

#13 Det stämmer Buuc. Detta expriment kan nog kanske ställa till en del ändå. Många forskare har varnat för detta vad dom håller på med. Men jag vet inte riktigt var jag ska stå i denna fråga ang detta. Men det kommer väl ut mer infomation så småning om.
Varför varför ska dom lägga massvis me pengar på ett sånt här projekt ???
Bättre att ge dom pengarna till dom fattiga som knapptt har mat för dan..
De vore en bättre ide tycker jag..
Henke
# 15 Allldes riktigt Henke. Håller med dig. Om experimentet ändå inte leder någonvart, så är det ju bara bortkastade pengar ju
Näe varför ska man ödsla så mycke pengar då ??
Ibland verkar de finnas alldes mycke pengar..
Men sen om nått land som till ex Afrika behöver pengar till mat mm.
Så finns de inte..
Man blir skaplit arg då..
Henke
Javisst är det konstigt. ibland så finns det hur mycket pengar som helst när det gäller vissa saker, men jäklar om någon i nöd behöver pengar, då finns inte en spänn att ta till Ofta så går ju pengarna till militären eller något annat ovesentligt.

Enligt Aftonbladet (papper) igår så kan dessa experiment leda till att förbättra cancerbehandling, att behandla cancer utan att skada annan vävnad. Hur stod det dock inte.
Kostnaden ja, 30 miljarder kronor. Forskning har alltid kostat och i detta fallet så är det en struntsumma jämfört med t.ex. kriget i Irak som enl. en tidningsartikel jag googlade fram (från maj i år) hittils hade kostat det amerikanska samhället 3 000 miljarder dollar. Tänk vad de hade kunnat göra med de pengarna, t.ex. garantera alla amerikaner en vettig sjukvård. Fattiga Kuba har t.ex. en lägre barnadödlighet än det rika USA enligt tillgänglig amerikansk statistik. Ursäkta om jag blev off-topic här men jag kunde inte låta bli.

#19 Detta var väldigt intressant info. Samt att du har en bra poäng i det du sade i ditt inlägg.

Någon som vet lite hur det gått med detta expriment.
Jag läse i pressen att en hacker tagits sig in en bra bit i systemet, Vilket hade kunnat sluta i katastrof. Tänk att det inte var ett säkrare system än så, då detta kostade eller kostar så mycket pengar.
Typiskt

# 22 Det känns lite så faktiskt, och snabbt gick det med för denna att hacka sig in. Snacka om bra system

Hörde igår at delar av denna "lilla maskin" har gått sönder och är avstängd. Så detta expriment kommer att dra ut på tiden.
Kanske är det nån mening med att den pajat just nu. Kan det ha att göra med de som hackat sig in eller?

Det vet jag inte, hörde bara att vissa delar var avstängda, och skulle så vara ett bra tag.

Det var tydligen ett Helium läkage som gjorde att denna fick stängas av till en visst del. Men hur som helst mycket försenat kommer detta att bli.

Oj då… :S Aja, då får vi längre tid på oss att leva iallafall… x'D

…det är bara till att traska iväg till jobbet imorgon igen då…suck!
Stefan - Modellbyggare

#28/29 Hårda bandage här!

Är det inte ett program´om denna "lilla" Apparat på Kunskaps kanalen nu i kväll k l20,00

Även om nu inte jorden går under pga experimenten i Cern, så går vi obönhörligt mot domedagen!
Läs artikeln!
Denna sida innehåller förresten väldigt mycket annat läsvärt! T ex artikeln "Stars' flickers reveal their inner selves" (eller "stjärnors fladdrande avslöjar deras innersta")

#32 Det fanns verkligen mycket att läsa på sidan, samt som du sa flera andra bra länkar .Dit måste jag in och läsa flera gånger.
# 32 Tack så mycket Mark för denna intressanta länk! Där fanns som sagt mycket intressant.
Kanske därför man tycker redan att solen känns mycket varmare än vad den varit

Jaha så det är inte bara vårt fel att det är så varmt! :P
Nä, det tror inte jag

Jorden gick under för 15 minuter sedan. I alla fall delar av den. I alla fall i Sundbyberg. I allafall i en liten etta med kök när jag kom hem och upptäckte att Huddinge fått storstryk i hockeyallsvenskan.
OOpps…

#38 Det blev bara en smärre jordbävning. Tror att grannskapet har lyckats återgå till det vardagliga livet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Ja, testet skulle väl vara den 21:a Oktober eller nåt? Så vi har klarat oss iallafall! ^^

#38 Tror läget lungt, inga rapporter på varken radio eller Tv.
#41 Projektet är avstannat på grund av fel. det var den sista infon jag hörde. Står det inget om detta högre upp i tråden?

#42 Oh juste, så var det.. Tror jag..!

#43 Du hittade på det? (infon)

#44 Läste bara att du hade skrivit att det hade varit ett Heliumlekage! Eller hur det stavas. :P

Det var en an orsakerna att detta har avstannat ett tag. Tror den inte skulla vara i fullgång igen förän nästa månad.
Det kanske bvar någon mening med att detta projekt skulle avstanna just nu?

Ligger nog kanske något i detta.

Hur går det med detta igentligen? Någon som vet nåt, kanske kan någon länka en bra sida där man kan följa upp detta?

#49 Ska söka runt lite och se vad jag kan hitta rätt på åt dig. Återkommer.

#50 Jag tackar för att du tar dig tid. Samtidigt som jag tycker att detta är riktigt idiotiskt så är det väldigt spännande också! :)

LHC - hadronkollideraren. Länk
Just nu är det inte så mycket att finna, Men har hittat på några länk sidor om detta ämne. Jag lägger en denna länken och där inne finner du mycket bra info, samt vidare länkar om vad som händer. Hoppas det är till någon hjälp för dig
Mvh

Tackar:)

Hoppas dom gav dig något i alla fall
Mvh