Annons:
Etikettövrigt
Läst 2412 ggr
medde
2008-10-31 11:20

OT/Snackis 13

Så nu var det dags igen att starta upp en ny snackis, då den andra har den med blivit full av visdom. Jag lägger en länk till snackis 12 då inne finner ni länk till alla dom andra om ni skulle behöva söka efter något inlägg från dom andra snackis trådarna.

                          group hug

Länk till snackis 12

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-10-31 12:05
#1

Goddagens alla i snöovädret!

Kul att vara tillbaka efter ett par dagar utan internet, och till råga på allt så har jag åkt på feber och ont i halsen Obestämd fast idag känns det lite bättre. Så jag har nog inte orkat suttit här så mycket ändå. Men jag är matt fortfarande.

Det började att snöa och blåsa inatt och idag är det full vinter ute. Skulle tydligen bli runt 10 minusgrader i helgen hörde jag.

Önkar er alla en bra helg!

Gittan
2008-10-31 17:37
#2

I dag har det varit kallt, blåsigt, snö och regn blandat hur som helst. I kväll ska jag, barnen, katterna och huden sitta framför öppna spisen och bara mysa och ha det skönt. Hoppas ni alla får en trevlig fredagkväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2008-10-31 21:32
#3

God kväll

Hoppas ni haft en fin dag i regn och rusk. Vi har tagit det lugnt i dag, då tösen har fått en öroninflamation. Vilket gör att hon har en väldig smärta, därav jag inte hunnit varit inne så många timmar som jag velat, Men det kan  bara bli bättre nu.

Ha en fin kväll, Vi ska ha mys och godis jag och tösa framför Tv:en i kväll.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
2008-11-01 11:48
#4

God förmiddag!

Natten mellan torsdag och fredag så var det inget vidare väder att vara ute i! Extra uppdrag som gjorde att man fick springa ut ett antal gånger i ovädret! Fredagen var rolig med alla barn som knackade på i sina maskeringar. Annars är jag inget för Halloween som sådant. Tog det lungt och stilla på fredagskvällen med familjen och åt Tacos. Det till grabbens stora förtjusning!? Han fick Tacoomelett till frukost (brunch) idag, annars hägrar en släktmiddag idag, så förhoppningsvis så behöver man inte stå så mycket iköket idag. Har lite mer hyss på G, om någon är sugen…

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-11-01 12:21
#5

KLart vi vill ha hyss StefanW

Jisse vad  kallt det var i morse då jag var ute med Vovven på prommis. Tösen min är fortfarnade sjuk. men det börjar att vända lite sakta äntligen!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-01 21:58
#6

Här ligger snön kvar i kylan. har varit en fin vinterdag idag med fyra minusgrader och strålande solsken som man bara har beskådat inomhus ifrån…Obestämd

Börjar bli hopp om livet igen. Hoppas tösen din kryar på sig medde. öronvärk är inge skoj heller..

Ha en fortsatt trevlig helg!

Annons:
EvaG
2008-11-02 06:05
#7

Kan tala om att det är jättekallt ute. Jag vet kom hem för en stund sedan.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

StefanW
2008-11-02 12:39
#8

Här är det plusgrader och molnfri himmel…tittar in ikväll igen!

Stefan - Modellbyggare

nera
2008-11-02 18:07
#9

Ännu en solig fin lagom kall vinterdag här i Dalom Glad

Leffe
2008-11-02 21:21
#10

Ser med spänd förväntan, men nervös, fram mot återkomsten till arbetet efter 14 månaders sjukskrivning i morgon

Mark
2008-11-02 22:14
#11

Lite låg aktivitet härifrån Värmland (igen). Jag har bytt dator - och det var inte "bara" det!! Hållit på i två dagar nu, och än är inte allt på plats och fungerande i den nya.
Annars är det ganska kallt, åtminstone på nätterna. Men dagarna inbjuder till promenader, som jag tyvärr inte hunnit med så mycket som jag skulle vilja. Inte en snöflinga däremot, det har jag sett att det finns på andra håll.
Mark

Leffe
2008-11-03 06:21
#12

Nu har man gått upp den tid man senaste året blivit van att gå och lägga sig. Ställa om klockan mellan sommar- och vintertid är väl inget mot detta.

medde
2008-11-03 13:08
#13

#10 All lycka till LeffeD i dag.

#11 Så du menar att du har problem, huja mig nu vart jag orolig hur jag ska fixa detta. Sitter ju snart med samma sak som du Mark .Måste byta data. Den jag sitter med nu. I´ts alive!! Den har klart ett eget liv min data. Den gör exakt vad den vill själv och inte vad jag vill. Så jag ska byta och fasar för detta, och nu läser jag hur du har det jobbigt.med byta av data.

Så om ni inte kommer tt se mig inne på några dagar sedan, så vet ni vad som hänt. Mark har jobbat med detta i två dagar!! Hur många kommer det att bli för mig då!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Mark
2008-11-03 13:42
#14

#13 Förhoppningsvis har du inte lika mycket "skräp" som jag, och som du inte kan göra dig av med Foten i munnen

Och sen har jag bytt till Vista, så det blir lite att lära om. Tyvärr funkar det inte med bilder nu heller. Var hittar jag en beskrivning hur man gör? Hittills har jag använt klipp-o-klistra, och det har ju gått bra. Men inte nu längre Skrikandes

nera
2008-11-03 19:52
#15

Är det bara jag som tycker att det är segt här inne att skicka in ett inlägg? Tar en sådan tid, och ibland så vill det inte alls, hur jag än försöker. Hoppas detta funkar nu då…

EvaG
2008-11-03 22:08
#16

Tänk nu ska jag som nästan alltid arbetat kvällar och nätter upp klockan 5 i morgonbitti föa arbeta. Ryser när jag tänker på det.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

StefanW
2008-11-03 22:42
#17

#16 Skall tänka på det när jag går och lägger mig imorgonbitti vid 05…Glad

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-11-04 12:05
#18

#14 Jag vet inte var du kan hitta detta, kanske StefanW har några bra råd i detta. Om du visst vad jaghar mycket i min burk som nu håller på att falla bort. Jag är en liten hamster. Så just nu är det panik att rädda det som går att räddas.

#15 Har just nu samma problem, menför mmig är det datan som ej orkar med mig just nu.

#16 Lider med dig EvaG det måste vara jobbigt att ställa om sig.

#17 Snäll som alltidSkrattande Men så kul att ha en lustigkurre här!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-05 13:46
#19

Godagens!

kikar in för att önskar  alla en fortsatt bra onsdag.

Igår blev det inte mycket ifocus för mig. Pysslade med en massa annat så tiden bara rann iväg. Idag så skiner solen ute och det är en fin vinterdag.Vi har fortfarande snö kvar här. ( Så länge det nu varar ) Ska strax ut på promenad innan jag ska möta sonen vid bussen.

Glad

medde
2008-11-05 14:33
#20

Snö?!!? Här har vi endast regn och rusk.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
2008-11-05 15:15
#21

Här är det några få plusgrader och dim och dis i luften, påminner mer om en höstdag. Tycker att det är vacker ändå när naturen gör sig redo för vintervila.

Stefan - Modellbyggare

EvaG
2008-11-05 18:05
#22

Jag har fått sömnsjukan eller något liknande. Lika trött nu som i morse. Det är är ju fasnafullt. Fram för nattarbete. Det skulle vara förbjudet att arbeta dagtid.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2008-11-06 12:43
#23

Goddagens i dimman!

Här så är det dimmigt idag. Lite snö ligger kvar ännu så vitt och fint är det fortfarande ute.

Önskar er alla en bra torsdag.

# 22 Beundar dig EvaG som är frivillig nattarbetare. Men tur är väl det att vi alla är olika. Glad

medde
2008-11-06 14:02
#24

#22 EvaG jag lider verkligen med dig. Men jag som är en sömntuta gillar dagarna, men ska tilläggas natt det är numera. Har också varit denna sanna nattugglan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-11-11 07:12
#25

I dag är det tisdagen den 11 november. Vad är det för speciellt med den här tisdagen då?. Jo det är den 11 dagen i den 11 månaden och årets slut har kommit ännu en dag närmare. Jorden har snurrat ännu ett varv utan att jag blivit yr i huvudet. Jaha och vad är det med det då? Inget speciellt mer att det inte är ofta jag tänker på att jag har ett huvud. Varför tänkte jag på huvudet just denna tisdagmorgon? Det vet jag inte. Man har blivit en dag äldre. Vad är det med det då? Inget speciellt, men kom att tänka på det just nu. Då är det en speciell tisdagmorgon - jag tänkte på morgonen. Till råga på allt så är det nederbörd ute och mörkt och det ska jag snart ut i.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-11-11 12:04
#26

God morgon på er glada!!

Äntligen börjar tösa bli frisk, och skolan vänatar nog i morgon. Så jag ser det väldigt posetivt  just.

Hoppas ni får en fin dag alla och att vi ses härinne under dagen/kvällen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2008-11-11 13:04
#27

#26 Vad skönt att hon börjar bli frisk, men tänk på att det är bättre att hon är hemma en dag för mycket.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
medde
2008-11-11 13:30
#28

#27 Jag vaktar henne riktigt odentligt då hon har sin astma som ställt till det ganska mycket för henne under tiden nu hon varit sjuk.

Hon är även befriad från gyman i tre veck, med intyg från läkaren. Då lungorna måste läka och vila.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-11 21:39
#29

Vad skönt att¨tösa din håller på att piggna till medde.

medde
2008-11-11 21:42
#30

#29 Tack nera, visst är det så. Äntligen säger jag.  Nu är det bara mina trojanska hästar i datan jag ska bli av med, så den kan också fungera som den ska. Även den har ju virus så jag blir nog inte riktigt av med allt på en gång. Men snart så.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-11 21:45
#31

# 30 Håller tummarna för datorn

medde
2008-11-11 21:49
#32

Hjälp är på väg hit nu i dagarna, så jag ligger lite lågt nu med användadet med burken.

Loggar ut nu, kan vi höras på luren i morg fm nera?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-11 21:51
#33

Ha ha! Har redan tänkt tanken att jag ska ringa dig imorgon.. Flört

EvaG
2008-11-13 06:07
#34

Nu har jag så här på morgonen stärkt mej med en kopp te. För nu ska jag ut och slåss med mörkrets makter hela vägen till arbetet. Jag bestämt mej att jag ska besegra dem, men ärligt talat gud vad mörkt det är ute!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
medde
2008-11-13 09:55
#35

#34 Pannlampa EvaG! Nej skämt o sido. Visst är det trist nu när det är så mörkt ute. Svårt att vakna, man vill bara ligga kvar i sängen och lata sig en stund. Men se det går inte!!

Tösa ska upp och till skolan, hunden ska ut på promenad, sedan skall hunden och kattrena utfodras.detta gäller även kaninen och den lilla goa hamstern vid namn fralla. Sen kör jag tösen till skolan, efter det kan jag sätta mig och ta min kopp kaffe och ta det lungt en liten stund. Ljuvligt….

Men det tycks som det kan bli en halv fina dag här i sthlm.Toppen! Ha nu en fin dag alla.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-13 13:40
#36

Hej hopp alla! Här har det snöat sedan imorse, så nu är vintern på väg tillbaka.

Jag har varit slöfock på f m, men nu ska jag strax klä på mig ordentligt och ut och röra på mig så piggnar jag nog till.

Önskar er alla en fortsatt bra torsdag.

Hoppas du hittar hem från jobbet också Ewa…*fniss* Flört

EvaG
2008-11-13 18:06
#37

#36 Jag kom hem i mörkret oxå. Földe de mörka makter jag besegrat på morgonen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2008-11-13 20:05
#38

# 37 Vad bra! Härligt att höra Cool

Mark
2008-11-13 21:39
#39

Färjestad - AIK,  4-0 efter två perioder!!!

medde
2008-11-13 21:45
#40

#39 För mig är AIK stlms laget!

Detta är Skellefteå AIK, du får inte glömma det, sthlm som man är eller ..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-13 21:50
#41

Qe…? Fattar nada. Förvånad

Annons:
Mark
2008-11-13 22:07
#42

AIK som AIK - skit det samma! Tungan ute

Men det står nu 4-2 Förvånad

Mark
2008-11-13 22:18
#43

Slutres 5-2

Förresten AIK Stockholmslag? I gärdsgårdsserien eller…
Solna AIK finns väl i allsvenskan? Men Stockholm…? Obestämd

Leffe
2008-11-13 22:53
#44

#43 Stockholm är en förstad till Solna

Mark
2008-11-13 22:54
#45

#44 Aha!!! Då vet jag, Solna är ju förstad till Karlstad, eller….Obestämd

Playja
2008-11-13 23:28
#46

*tittar in å kollar läget*

Jag gillar verkligen denna sajt å läser ofta här inne..  Glad

Playja
2008-11-13 23:28
#47

*tittar in å kollar läget*

Jag gillar verkligen denna sajt å läser så ofta jag kan  här inne när jag har tid… Glad Sorry att jag skriver så sällan!

Leffe
2008-11-13 23:52
#48

#45 Karlstad är en förort till SolnaSkrattande

Annons:
Mark
2008-11-14 00:02
#49

#48 Jasså så var det!!! Skrattande Klarlagt då. Tur jag inte vurmar mycket för Karlstad. Det finns viktigare orter i Värmland, mycket viktigare, med hockylag och allt!

Leffe
2008-11-14 00:05
#50

Tänk om det fanns ett bra hockeylag i Solna också. Får ju hålla på lag så långt borta som Timrå IK.

Mark
2008-11-14 00:07
#51

Storsint som jag är kan du få låna Färjestad Cool

Leffe
2008-11-14 00:41
#52

De vann de också i kväll. Grattis

EvaG
2008-11-14 01:01
#53

Leffe du brukar ju säja att Solna är Sveriges huvudstad och Stockholm förstaden till Solna och att sveriges gränser går vid Slussen i Stockholm och sträcker sej till och med Ångermanland. Ovanför Ångermanland är ett grannland likaså det söder om Slussen. Har du vidgat geografin eller är det fortfarande detsamma?

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2008-11-14 01:28
#54

Lite förändrat har det blivit. Man vidgar ju sina vyer med satelliter och rymdstationer.

EvaG
2008-11-14 07:59
#55

Om man lägger i hop en fredagmorgon, klockradio som tjuter, en sömnig Eva som stänger av den, ögon som inte vill öppna sej, en hjärna som sover och en varm säng. Vad får man då? Gissa! Okey jag fortsätter. Om man lägger i hop ingen frukost, inget kaffe, sent ute, full fart till arbetet. Har du listat ut nu vad man får då! Gissa!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
EvaG
2008-11-14 08:00
#56

Jo en Eva på ett uruselt humör!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

StefanW
2008-11-14 08:15
#57

#55, 56 det skulle vi haft ett kort på och haft som nästa "gissa vad"!

Skrattande

Hoppas att fredagen blir bra i alla fall…

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-11-14 10:42
#58

#46/47 Tack! Dom orden värmde gott, du är alltid välkommen hit.

Skulle inte ha sagt något om AIK.Skäms 

#55 Vilken morgon du har fått vakna till, hoppas nu din dag blir underbar i alla fall. Men att klara sig utan kaffe skulle jag inte göra! Tar inte ett steg utanför dörren utan att få i mig en balja kaffe!

#57 Detta var en toppen idée, 5 poäng till dig StefanW

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-14 11:55
#59

Hi hi. Det är alltid lika underbart att få läsa era härliga komentarer om både Hockey, Geografi och även annat.Skrattande

Vilken bra ide Stefan med Ewas humör på gissa vad frågan…

Hej svejs Playja! Kul att se dig här. Glad

Ni är för härliga som bjussar på gott skratt så här i regnrusket. Kyss

Tack för att ni finns!

medde
2008-11-14 12:10
#60

Ett gott skratt förlänger livet!

Så det är väl ni alla trevliga här inne som förlänger livet,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-14 13:35
#61

Skrattande

EvaG
2008-11-14 18:50
#62

Men jag var ju på ett uruselt humör! Nu ska jag vila en stund för att orka med nattens krogsväng.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
nera
2008-11-14 19:27
#63

# 62 Ha så trevligt! Glad

medde
2008-11-14 22:00
#64

#62 Hoppas  nu att Huddinge vinner, just nu står det lika. Håller tummar och tår för dig nu EvaG

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-11-14 22:04
#65

EvaG nu har Huddinge tagit ledningen!!!!

Mark! Huddinge ligger i sthlm men är en egen komun!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
2008-11-14 23:26
#66

Än sen? Det ligger ju inte i Värmland!!!

medde
2008-11-14 23:36
#67

Oj vad Eva G kommer att bli ledsen Huddinge förlorade i slutändan.

#66 Rätt som vanligt. För om du skulle ha rätt! Då dj…ar körde jag fel då jag åkte hem med bilen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-11-15 04:29
#68

Kommer hem vid närmare klockan 3 på morgonen efter en trevlig kväll ute med vänner. Kommer hem efter några drinkar och en matbit. Kommer hem och hittar sängkläderna på golvet. Kommer hem och upptäcker att en av katterna spytt i sängen. Kommer hem och svär en ramsa som inte ens katterna vill höra. Kommer hem och ser att Huddinge förlorat vid målsnöret. Kommer hem och ger upp.

Sov gott säjer en något onykter Eva och lägger sej på soffan för att sova.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

leo-
2008-11-15 10:55
#69

ni har fel Sverige sträcker sig till Kristianstad däröver liggande fäbodar är landet Norrland Cool

Annons:
medde
2008-11-15 13:03
#70

#66 Hårt liv EvaG, jag minns snart inte hur det var att vara onykterObestämd

#69 Jag bor i en fäbod på sjuvåningarFlört samt pass då jag åker in till storstadenSkrattande och betalar tull!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-11-15 13:34
#71

70 ska du åka hit ner behöver du ett sånt härSkrattande

Skånevisum
Fyll i allting noggrant. Ofullständigt ifylld ansökan behandlas ej. Kontrollera att Ni innehar föreskriven behörighet.
Information om Skånevisum kan rekvireras från närmaste turistråd.

Namn: ______________________
Adress: ______________________
Postadress: ______________________
Email: ______________________
Telefon: ______________________
Personnummer: ______________________
Civilstånd: ______________________
Yrke: ______________________
Månadslön: ______________________
Bilägare: Jau/Naj
Bilnummer: ______________________
Reseledares namn: ______________________
Storlek po hossor: ______________________
Storlek po böjsor: ______________________
Hårfarj: ______________________
Ögonfarj: ______________________
Favoritfarj: ______________________
Kön:
__Påg
__Tös
__Vet ente

Syfte med besöket i Skåne
(markera med kryss ditt ålahue)

Studier av:
__Det vackra folket
__Den välklingande dialekten
__Det välmående landskapet
__Kongress/konferens
__Go mad
__Ta opp bedor
__Bygga broar
__Eda röugad ål
__Gå po match å se di blåe
__Bonnakalaus
__Vaunli turism

Kontrolluppgifter: (svara JAU eller NAJ)
Haur ni returbiljett him ti Norrland?
Haur ni vaurit i Skaune tidigare?
Haur ni plauner po att stanna i Skaune?
Haur ni eller haur ni hatt antiskaunska åsikter?
Haur ni plauner po att störta Skaunepartiet?
Förvarar ni Era mögia hossor i en plastpusse under Er vistelse i Skaune?
Haur ni licens för att framföra rullebör?
E du en klydderöv?
Eder ni spiddekauga?
Dricker ni bir?

Härmed försäkrar jau på heder och samvete att uppgifterna ovan e riktia:

__Ja det gör jag, Dautum: ___________________

Skriv genast ut och skicka eller lämna till närmaste turistråd!


medde
2008-11-15 13:42
#72

#71 Detta måste jag skriva ut på skrivare, så kanske man har en chans att få komma in där en dag. Behöver jag passet med eller räcker det med formuläret????

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2008-11-15 13:46
#73

Det går i alla fall inte med EU-pass för Skåne är väl inte med i EU

leo-
2008-11-15 14:13
#74

vi är med till hälften .när vi handlar öl i danmark kan vi betala med Euro

Ayena
2008-11-15 17:01
#75

# 71 - Tack leo för denna! Tror jag skrattar ihjäl mig Skrattande

Säger Gilla - helskåning från Malmö

leo-
2008-11-15 17:11
#76

vassego

vi kan ju inte ta emot vem som helst och är det en klydderöv så houttar vi dom i bören och rullar dom tillbaka över gränsen SkrattandeSkrattande

fd malmöit nu på gränsen till österlen

Annons:
EvaG
2008-11-17 05:51
#77

Nu är det måndagen 17/11-08. Det är morgon, mörkt, kallt ute, trötta ögon och man försöker sminka sej med en katt på axeln. Tappade koppen med kaffe. Bryggde en kopp till, Smörgåsen i golvet och självklart med smöret nedåt. Måndagmorgon, allt är underbart. Kan det bli bättre?

Ha nu en toppendag allesammans hälsar Eva muttrande något om måndagmornar.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-11-17 09:57
#78

God morgon.

Här i stor staden är det kallt men solen är faktiskt framme och visar sin skönhet. Tösen är i skolan och bara väntar på att dagarna ska skall gå fort till jul lovet.

EvaG jag hoppas din dag blir till det bättre än vad den började, men det tror jag helt och fullt på att så kommer att bli.

Ha en underbart vacker dag alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
2008-11-17 20:09
#79

Måste bara berätta vad jag gjort idag i det underbara höstvädret. Ni kan aldrig gissa, det är lika bra jag talar om det direkt:

Har varit ute och plockat svamp. Vanliga kantareller och trattisar! Fullt användbara!

StefanW
2008-11-17 20:12
#80

#79 Nu är jag avis…..Njut av dem!

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-11-17 20:20
#81

Säger samma sak, njut av dom Mark.

Tänk om man skulle kunna hitta svamp här nu, det finns inte en chans!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-18 00:05
#82

Hejsan alla!
Har vatt en tid då man inte ha mått så där jättebra.
Men nu hoppas ja kan vara mer här igen..
Hoppas att alla har de bra..

MVH

Henke

EvaG
2008-11-18 05:59
#83

Vecka 47 dag 2. Det är tisdag med andra ord. Dagen börjar lungt. Den börjar som vanligt med att det är morgon. Eva, kvinna, häller vatten och kaffe i kaffebryggaren och fixar i ordning en skinksmörgås. Sedan lite toalettbestyr. Därefter till mackan. Då förändras allt. Eva kokar. Tiger, katt, sitter på bordet och slickar smöret på mackan. Skinkan är borta. Hittar Lejon, katt, tuggande skinka innanför ytterdörren. Eva, åskmoln, tackar dessa individer, katter, för att de hjälper henne hålla vikten. Upptäcker då att hon glömt knäppa på bryggaren. Det är en liten knapp man trycker på. Hur enkelt som helst och det glömmer Eva, sömnig. Så ingen macka och inget kaffe denna morgon. På med kläder och smink. En vanlig dag i veckan med andra ord.

Ha nu en bra dag ni andra säjer Eva och tycker synd om sej själv.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
StefanW
2008-11-18 07:38
#84

#82 Kul att se dig här inne igen!

#83 Hoppas att dagen blir bättre!

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-11-18 14:14
#85

#82 Härligt att se dig åter :-)

#93 Vad skulle min dag bli om jag inte fick logga in och läsa i dina underbara morgon trådar? Så tråkiga min dagar skulle bli!

Dom är helt underbara. Men jag hoppas med hela  mitt hjärta i det är bara morgonen som är stulig och dagen din alltid  blir helt underbar för dig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-18 16:11
#86

Tack så mycke både Stefan oh MeddeSkrattande
Ja man har saknat detta forum länge..
Men nu hoppas ja allt att man får va pigg länge..
Så man inte missar nått bra oh intresant ni skriver om..
Ussch vilket väder de är nu.
Mörkt och rengit och blåsit.
Sitter på jobbet me en kopp kaffe och tar en liten paus.
Fick en stor sädning Julartiklar igen..
Har fixat en stor fin vit gran som ja ska ha till min lägenhet..
Kan lägga ut en bild på den senare..

Henke

nera
2008-11-18 19:06
#87

Jag hänger på i  kören och säger välkommen tillbaks till dig Henke Glad

Här har det snöat, regnat och blåst om vartannat hela dagen lång så det blev ingen promenad idag ens Obestämd  . Ingen klar stjärnhimmel i sikte verkar det som så man kan få gå ut och studera allt intresssants som lagts ut här i olika trådar..

Önskar er alla en fortsatt bra tisdagskväll!

medde
2008-11-18 20:13
#88

#86 Vit gran?! Snääa Henke ta ett kort.

Men ska sanningen fram så såg töa min en gran håller på att tjata sig GRÖN för att få, en gran som är guldfärgad!! Så jag ska inte säga något alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-18 20:16
#89

Ja det vill då jag med se! Både vit och guldfärgad gran. Förvånad

Det kanske är konstsnö på din gran Henke?

medde
2008-11-18 20:24
#90

Känner att det känns fel att ha en guldgran, men vill ju hålla på julensfärger.

Men i slutändan så kanske tösa vinner

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Henke29]
2008-11-18 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Så här kommer min gran att se ut när den är färdig..
Den här har vi på jobbet.
Har gått åt som smör..
Vissa tycker de är fint och vissa inte alls..

Henke

EvaG
2008-11-19 05:59
#92

Klev upp klockan 4 som vanligt. Kaffebryggaren sattes i gång, smörgåsen klar, katterna ligger på sängen och sover helt ointresserade. jag gör mina toalettbestyr inkl sminkning, på med kläder och inga trasiga strumpbyxor, kaffet klart, smörgåsen kvar, inget i golvet. EN HELT LUGN MORGON UTAN STRESS OCH DÅLIGT HUMÖR. Förvånad sitter jag nu här en stund för att snart göra mej klar att ge mej i väg till arbetet. INGET HAR HÄNT! VAD KOMMER ATT HÄNDA?

Ha nu en bra dag allesammans säjer en helt konfunderad och orolig Eva.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2008-11-19 10:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

# 91 Den var ju helmysig Henke! Jättefint faktiskt. Såg riktigt hemtrevlig ut ju Glad

# 92 Vad roligt Ewa att morgonen flöt på bra utan missöden denna gång. Ja, vad vore livet utan "lagen om alltings jävlighet"…he-he…Flört Flyter något på för bra så får man snabbt misstankar om vad som ligger och lurar bakom hörnet…Hajar precis vad du menar.

Jag lägger med en bild jag tog imorse på den röda himlen. Så önskar jag er alla en bra onsdag. Glad

nera
2008-11-19 10:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

En till bild från imorse

[Henke29]
2008-11-19 13:46
#95

Jättefina bilder nera..
Du kan verkligen ta bra bilder..
Kul att du gillade granen. Skrattande
Den ska stå bredvid tv senare.
Sitter här på jobbet just nu oh tar en 5 min paus.
Fy va kallt de är nu.
Får skrapa rutan på bilen innan man åker till jobbet.
Hoppas sommare snart är här igen Skrattande

EvaG
2008-11-19 18:06
#96

#93

Det hände saker. Kom nästan till bussen när jag halka på en isfläck. Tog emot mej med vänsterhanden när jag rasade. Det blev akuten sedan med röntgen och grejer. Inget brutet i handen. Däremot någon stukning och svullnad.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-11-19 20:29
#97

Helt underbara bilder just DU  har tagit nera, Vilka färger. Tack för du visar oss alla här.

Men EvaG, Tänk att jag vart så glad då jag hörde din morgon flöt förbi helt ok! Så händer detta!!! Men tur i oturen att inget var brutet eller så, ta väl hand om dig och var rädd om dig där ute nu när halkan slagit till här i sthlm.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-11-19 21:58
#98

# 96 Nääääääääää, men fy då Ewa! Jättetrist att höra Gråter Det är verkligen snorhalt ute märkte jag med idag. Krya på dig!

Tack Henke och medde för berömmet för bilden. Glad Jag kunde inte låta bli att gå ut med kameran då denna röda himmel var imorse.

medde
2008-11-19 22:20
#99

Vi lider med dig EvaG

#98 Visst var det vackra kort, särskilt då man hela tiden här har haft det grått och mulet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-19 22:22
#100

Ja dom var väldit fina kort :)

Va tråkit EvaG…

Henke

medde
2008-11-19 22:25
#101

Tänk att vinter och halkan jut nu börjat!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-19 22:28
#102

mm
Ja fick allt stå och skrapa rutan i morse..Gråter
Brr va kallt oh trist väder de är..

medde
2008-11-19 22:39
#103

Härligt man har ett varmt och gott garage till bilen, men jag har sommardäcken på!! Så vi kommer väl att glida i morgonbitti då tösa ska till skolan. Ska försöka  hinna byta i morg under dagen till vinter däck.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-19 22:43
#104

Ja har oxå sommardäck än..
Måste byta om ja ska till Jönköping i helgen..
Väntar på ett garage som ska bli ledit snart.
Men vet inte när än..
Kan få de snart..

Henke

Annons:
medde
2008-11-19 22:50
#105

#104 Jag släpper inte mitt garge. så härligt att ha.!!

Nu säger jag god natt till er alla.

Tack för en fin dag här inne. Hoppas vi ses i morgon:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-19 23:18
#106

Kör försiktigt medde och Henke med era sommardäck i halkan! Var rädda om er.

Nu önskar jag också godnatt så hörs vi imorgon.

Leffe
2008-11-20 00:16
#107

Ska följa med Eva till akuten nu. Hon har tydligen fruktansvärt ont i handen som är väldigt svullen

Leffe
2008-11-20 07:07
#108

En spricka i ett ben i handen.
Har varit på akuten i natt med Eva. Kom därifrån för cirka en timma sedan. Har då även varit och hämtat medicin på apoteket inne i stan. Hon blir nu hemma några dagar. Den smärtstillande tabletten är tydligen väldigt stark och man får inte intaga alkohol medan den verkar. Helgen blir alltså hemmasittande framför teven för Eva.

medde
2008-11-20 09:53
#109

#107 Vad snällt av dig och följa med evaG till akuten! Men hur kunde dom missa sprickan tidigare på dagen. Hur som helst skönt att ni vet nu och hon har fått den hjälpen hon behöver. Att gå med smärta är hemskt. Hör du av henne ge henne en stor kram från medde!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-11-20 11:46
#110

Oj OJ! Stackars Ewa. Vad hyggligt av dig Leffe att följa henne till akuten. Inget kul att ha så ont heller.

Jag vet själv hur lätt en spricka kan missas i en röntgen. Det hände mig vid tandläkaren förra året. Då förklarade tandsköterskan att röntgen kan faktiskt missa en spricka, det beror på hur rötgenstrålarna tar på det som ska röntgas…. Så visst händer sånt. Jag blev av med en visdomstand efter den missen och blev 2.600 spänn fattigare Obestämd Lyckligtvis så behöver inte Ewa betala så mycket.

Krya på dig Ewa! Oskyldig 

Önskar er alla en fortsatt fin torsdag. Här skiner solen idag på den lilla snön som kom igår, och det är klart ute! Helt otroligt.

nera
2008-11-20 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Tänkte bjuda på en bild till alla flygplansintreserade. Min gubbe tog detta på flygplatsen i Hannover tidigare i höstas då han var där. Han sa vad det var, men nu minns jag inte… men ni som vet lite om plan kanske ser det själva på bilden. Visst är det ett fint plan?

Annons:
nera
2008-11-20 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Ett till på samma plan

modoiten
2008-11-20 13:42
Gittan
2008-11-20 13:51
#114

Jag har blivit astronat, nästan i alla fall. Jag svävar på moln, lycklig och lättad samt befriad. Helt underbar känsla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
2008-11-20 14:57
#115

Vad härligt för dej Gittan. Har din gubbe något med det att göra eller är jag på fel väg då?

Tack för hjälpen Leffe. Och tack ni andra. Känns bra nu, men känner mej ganska hög av tabletterna. Tror jag tog två lite för tätt inpå varandra eller oxå blir jag så påverkad av dem. Jag svävar ovanför golvet. Jag är oxå austronat. O la la! Vad billigtr det blir till helgen. Ingen krog med dyr dricka. Bara sitta hemma och ta ett litet piller så har jag mitt "rus".

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Henke29]
2008-11-20 17:45
#116

Nera de där är en Junkers Ju 52..
De var en sånn maskin dom hadde i en Idiana Jones film har ja för mig..
Kul att du la in flyg då man är flygtokig hehe..

Va snäll du va var som följde me och hjälpte EwaG :)
Sånt är bra vänner som sakt.

Henke

nera
2008-11-20 17:50
#117

Tack Henke för att du talade om vilket sorts plan det var! Glad Ska tala om det för gubben min sen när han kommer hem

nera
2008-11-20 17:54
#118

# 114 Vad kul för dig Gittan Glad Flyg försiktigt bara Flört

# 115 Hoppas din helg blir bra ändå Ewa, så bra man nu kan ha det med en spricka i armen…Oskyldig

Annons:
[Henke29]
2008-11-20 17:54
#119

De var så lite så nera Skrattande
Brukar ha gissnings tävling på vårt Julbord på flygklubben varje år.
Så nu får man börja öva igen hehe..

Henke

nera
2008-11-20 17:56
#120

Det låter som en trevlig sysselsättning vid julbordet Glad

[Henke29]
2008-11-20 18:03
#121

Absolut hehe Skrattande
Ska göra de ännu svåare i år hehe.
Nu blir de bara landningställ som gäller..

Henke

EvaG
2008-11-20 18:07
#122

#118 Den blir billig om inte annat. Tänk Eva och en totalt vit helg. Nu fattas det bara att det kommer snö till helgen oxå. Så blir det en riktigt riktigt vit helg. Ska flyga till sängen en stund nu.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2008-11-20 18:11
#123

FlörtApropå snö så hörde jag ett nytt namn på den varan idag…Vill ni veta?

snö= lappmögel……Förvånad

# 122 Ewa, tur du har dina tabletter då som du blir groggy av i a f..hi-hi ( Skämtar med dig aprillo)

# 121 Henke, är du proffs på landningställ?

StefanW
2008-11-20 20:07
#124

#111, 112  det är som Henke29 skriver en Junkers Ju 52

…Denna som visas är en Ju52/3M  "Tante Ju" det var ett plan som kom till före (1931) WWII och var med under hela den perioden, eller från Spanska inbördeskriget till efter WWII som passagerarplan (de sista tillverkades 1952). Fanns i tjänst i Svenska flygvapnet under åren 1940-1945 och hade då beteckningen Tp5 och de var totalt 5 stycken…

Här är en liten film med de flygplanet som är på bilderna i #111 & #112

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
2008-11-20 23:17
#125

Tack stefan nu vet vi mer om planet Skrattande
Härlig video oxå

Henke

Annons:
medde
2008-11-21 09:45
#126

Vi kul att höra både GittanL och EvaG har blivit rymdfarare, men på de där grunderna vet jag inte… Men det är ok bara ni far i väg ibland upp dit.  Härligt att koppla av jordlivet.

Vilket läcker plan. Videon inte dum den heller.

Nu är det en kall dag häri sthlm, men solen är framme och lyser på oss här nere på marken. Känns så härligt att se den efter allt regn och rusk.

Ha nu en underbar dag alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-11-21 10:54
#127

Hejsan alla!
Nu far ja till Jönköping om några timmar..
Sköt om er här nu.
Kommer hem på söndagkväll.
Ska nämligen se Hv 71 på lördag..

Henke

modoiten
2008-11-21 12:07
#128

#127 Ha det trevligt. Ditt lag tar i alla fall poäng. Det gör inte mitt med alla skadade.

#122 Se till att du blir bra i handen och börjar arbeta igen. För det första så gillar jag när folk mår bra. För det andra vill jag läsa dina beskrivningar om hur det är att gå upp på morgonen. Man blir så glad och pigg av det. Saknar det redan.

EvaG
2008-11-21 12:44
#129

#128 Hur kan man bli glad och pigg av det. Jag tycker det är fruktansvärt. Se bara på dagens uppgång. Jag vill bara gråta.

Sovit en lång skönhetssömn med hjälp av värktablett. Ingen värk när jag vaknade förutom i skallen. Dåsig, trött och tar tag med händerna för att sätta mej upp. Tusan vad ont det plötsligt gjorde i handen. Hade stött mej på den oxå. Idiot! Går in på toa tittar i spegeln och ser att skönhetssömnen var ingen skönhetssömn. Jag såg bara härjad och helt borta ut. Det kommer att gå åt timmar att få fason på detta så kallade ansikte och hår. Jag har tid på mej ska inte göra något förrän jag ska gå på hockey i kväll. Jag har ungefär sju timmar på mej. Bör hinna! Ska nog börja med en kaffe i alla fall. Äta något behöver jag inte blir mätt på värktabletter och antibiotikan. Måste gå ifrån spegeln börjar snart gråta. Kommer nog inte bli klar innan hockeyn. Har inte satt i gång kaffet och jag vill ha tröstande kaffe NU! Förstår att katterna sitter en bit i från mej och tittar. De stackarna måste vara jätterädda för fågelskrämman, kattskrämman, matte.

Hoppas ni får en bra dag i alla fall, säjer Eva när hon går från spegeln muttrande något om skönhetssömn.

Och det var väl inget uppiggande med det. Bara fruktansvärt!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-11-21 13:38
#130

#129 Måste säga jag håller med moditen, dina morgon trådar är helt underbara att få läsa och ta del av. Detta är en höjdpunkt på morgonen då man loggar en och ser glädjespridaren EvaG varit inne. Helt underbaraEvaG vare sig du yycker så eller inte. Vi älskar dom här inne, för vad vore morgonen om inte EvaG morgon tråd fanns här inne??? Tråkig!

KRYA PÅ DIG!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
2008-11-22 23:07
#131

Förlåt att jag skrev i tidigare snackis, glömde bort att du hade gjort en ny. :)

Här snöade det inatt, och hoppas det gör det denna natt också för nu vill jag ha mycket snö!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: