Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 3231 ggr
Luddesmatte
2009-04-03, 20:28

12 dimensioner - upptäckten styrker.

Vet inte om ni har någon koll på det men här om dagen satt teamet och jag och diskutera kring detta oändligt stora tomrum som hittats i universum (ej ett svart hål) som består av helt annan materia än resterande universum och som varken har stjärnor eller galaxer.

I dagsläget är Big Bang teorin utesluten som ni kanske redan visste och många forskare har idag kommit med den enda förklaringen till att detta enorma utrymme är ett tecken på att ett annat universum skall ha kolliderat med vårat för flera tusen år sedan. Detta område är ungefär 136 miljoner ljusår bort.

Enligt forskare på NASA så skall det finnas 12 dimensioner dvs 12 olika universum om inte fler varav varje skall innehålla miljontals olika galaxer.

Orsaken till kollitionen skall ha varit att varje universum i sig expanderar och det svarta tomrummet styrker idag forskarnas teori om chansen till andra universums existens.

Fakta kring detta tomrum och forskningar kring andra universum släpptes vid slutet av 2008.

Något kul att veta kanske.

Annons:
medde
2009-04-03, 21:50

Var finns denna fakta att läsa om inne hos NASA?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Luddesmatte
2009-04-03, 22:08

Finns inte inne hos NASA men det finns i mina dokumänt och har bland annat stått i den Svenska Illustrerad Vetenskapstidningen.

medde
2009-04-03, 22:11

Vilken tidning då(nr)? Den måsta man väl ha tillgång att söka på nätet. Så man kan få läsa detta.

Luddesmatte
2009-04-04, 12:55

#3 Kan kolla upp det nästa gång jag är på jobbet åt dig.
Vi har ett gäng Illustrerad Vetenskapstidningar där som många kommit med från studieresor osv.

medde
2009-04-04, 12:57

Ok. Då väntar jag, tack för du tar dig besväret med att kolla efter den.

Luddesmatte
2009-04-04, 23:27

#5 Ingen fara. Det är det jag finns för, att ta reda på saker om rymden och dele med mig till andra.

Annons:
medde
2009-04-04, 23:51

Skrattande

Luddesmatte
2009-04-06, 22:07

Nr 4, 2008.
Artikeln heter Avtryck från ett främmande universum, om jag inte minns fel.

nera
2009-04-06, 22:10

Ska också försöka få tag i den tidningen. Tack för tipset

medde
2009-04-07, 11:54

Tack ska kolla, och se vad jag hittar.

medde
2009-04-07, 14:16

#4 Nu måste jag få fråga dig ett par frågor.

Du skriver på din sida att du är astronom sedan 1992. och läser jag vidare på din ålder så är du 22 år, Hur kan du vara astronom vid 8 års ålder.? Du har ju tidigare sagt att detta är en hobby. så var och när har du fått din utbildning? Du skrev att du var hemmafru och inte arbetade sedan har du tidningarna på jobbet.

Förlåt mina frågor, men blir lite nyfiken hur det ligger till och om jag missat något totalt.

Luddesmatte
2009-04-07, 20:09

#11 Jag ingår i ett team med två utbildade astronomer, 4 forskare och 6 hobby astronomer varav jag är en av dem. Vi håller till på ett observatorie och ibland ute på fältet. Är inte utbildad men det behöver men heller inte vara för att ingå i ett team. Har läst astronomi sedan 1992 och har också ingått i ett team sedan dess. Vara på observatoriet är min vardagliga sysselsättning och jag får betalt för att ingå i gruppen men det är ingen anställning om man säger så och eftersom det inte räknas som det så är jag också hemmafru. Även detta har stått på min sida men jag ändrar innehåll 70 000 gånger då jag alltid är missnöjd.

Luddesmatte
2009-04-07, 20:12

Det är ingen fara att ni frågar, jag får sådana frågor varje dag. Tycker ordet hobby astronom låter lite markant då jag inte direkt ser mig som någon "hobby" astronom.

Annons:
medde
2009-04-07, 21:44

#12 Ok tack för svar.

Mitt intresse väcktes vid under Apollo tiden, men det ger mig inte rätten att kalla mig astronom

Upp till toppen
Annons: