Annons:
Etikettövrigt
Läst 1152 ggr
sissie
5/2/10, 10:48 PM

Trubbel i rymden!

Du är ute på en resa i rymden. Rymdskeppet får dock problem och det slutar med en kraschlandning på en obebodd planet.

Planeten har dock luft som man kan andas och det finns konstiga skogar och djur.

Rymdskeppet är på väg att explodera och du har bara en halvtimme på dig att få tag på det du behöver ur skeppet. Totalt hinner du ta med dig fem föremål ur skeppet innan det förstörs totalt.

Vilka är dessa fem föremål som just du skulle ta med dig? Och vad skulle du använda dem till?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
LosGinos
5/3/10, 10:07 AM
#1

Detta måste man tänka lite på :D!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

medde
5/3/10, 12:50 PM
#2

Hmmm enkelt på en sak. Bilden på min dotter är prio ett! Sedan blir det komunikationsmedlet jag har med mig så jag kan "ringa" hem och be om hjälp det får blir 2:an. 3:an En "pikkadoll" så jag få mat och försvara mig om så behövs. 4: Förnödenheter. :5 ???

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LenaR
5/3/10, 3:14 PM
#3

Jag lånar kommunikationsmedlet från Medde, det hade jag glömt annars. Flört Sen tar jag förstahjälpenlådan, som jag antar innehåller mer än plåster och alvedon.

Tre, en sån manick som ser ut som ett elektroniskt sugrör men renar vatten. Fyra, all mat jag kan hinner få med.

Fem… En rejäl kniv behövs i vildmarksliv. Om man nu törs skära i gräs och kvistar som evolverat på en annan planet. De kanske tar kniven och skär tillbaks?

Och sen saknar jag tak över huvudet, och jag vet inget om klimatet eller vilka djur eller växter man måste akta sig för eller akta… Och hjälp! Jag fick inte med mig tändstickor, så jag kan inte göra upp eld!

Jag tror inte det går bra det här. Förvånad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Mark
5/3/10, 4:12 PM
#4

Man kanske skulle ta med sig en kompis som varit där förut? Och överlevt! Eller jag tar fem kompisar!

Familjen då, finns dom med ombord? Men dom får väl också ta fem saker i så fall… Och komipsarna får väl också ta fem saker… Får ta samma saker som dom rekommenderar… Nej, nu har jag nog snurrat till det Tungan ute

medde
5/3/10, 5:18 PM
#5

#3 Visst blev det lite svårt, då man fick fråganFlört

#4 Sant:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
5/3/10, 5:38 PM
#6

Vilka roliga förslag ni kommer med.Glad

En kniv står nog högt på min lista också. Mat och vatten så gott man hinner få med.

En filt kan komma till användning.

En bunke eller kastrull att värma vatten i eller maten.

En tjock tröja. Vem vet hur kalla nätterna blir.

Sen får jag väl låna första hjälpen lådan av LenaR. Jag kan bistå med att försöka göra upp eld.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
LenaR
5/3/10, 6:53 PM
#7

#6 Det är bra, så sätter vi Medde på att skicka ett nödrop.

(Mark verkar lite råddig, jag tror det är chocken över kraschlandningen. Det kanske finns något lugnande bland medicinerna?)

Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Mark
5/3/10, 7:05 PM
#8

#7 Tyst

medde
5/3/10, 11:30 PM
#9

#7  Klart jag hjälper er med nödropen.'

#8 Men detta är första gången jag ser att Mark saknar ord. Tror  mig veteligen inte detta hänt någon gångFörvånad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: