Annons:
Etiketterasteroiderkometer
Läst 1145 ggr
StefanW
10/8/11, 12:59 PM

Meteorskur 8/10 -11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll så finns det goda chanser att få se meteorsvärmen Draconiderna. Som vanligt i desssa sammanhang så får man hoppas på molnfritt och att gatubelysningen är obefintlig! Försök att vara ute före 23.00 och titta mot Drakens stjärnbild som finns nära Polstjärnan. Blir det lite kyligt så ta med lite varm dryck som kaffe, men skulle man inte gilla det så kan man t.ex. ta varm fruktsoppa så håller man sig både varm och pigg!

Stefan - Modellbyggare

Annons:
MarieEriksson
10/8/11, 2:21 PM
#1

Jag hoppas som vanligt på klart väder.

medde
10/8/11, 7:10 PM
#2

Nu sitter man och väntar en den senare delen av kvällen, så man för gå ut och titta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MarieEriksson
10/8/11, 11:57 PM
#3

Kom hem för en stund sen. Jag, min son och min sambo tog två liggunderlag och två kuddar och åkte ut i skogen.
Dom 2 timmarna gick fort. Det va väldigt vackert.

HellviHumle
10/9/11, 8:14 AM
#4

Fick se en! Det var nästan helt tätt ovanför mig. Bara små gluggar hit och dit samt blåst som gjorde att det knappast var någon höjdare stt stå där.

HH

StefanW
10/9/11, 11:26 AM
#5

Var ute en stund ibland molnen, men kunde ändå se lite av det. Det var väl värt ute i kylan (frost under natten)

Stefan - Modellbyggare

Nostie
10/9/11, 7:25 PM
#6

Jag var ute på altanen och kikade från 22-23 men såg ingenting. I början var det mulet men började klarna mer och mer så man såg stjärnorna. Såg dock ingen meteorskur :(

Annons:
StefanW
10/10/11, 2:58 PM
#7

…och en del har mer tur än andra! Kolla in denna otroligt vackra bild, där man får se två olika fenomen samtidigt! (hoppas bara att den inte Photoshopad…)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13752761.ab

Stefan - Modellbyggare

HellviHumle
10/10/11, 11:15 PM
#8

Den kan mycket väl vara äkta. Jag pratade med en i norrbotten då och hen hade norrsken.

HH

StefanW
10/11/11, 12:17 AM
#9

#8 Tackar för informationen! I dessa dagar vet man inte alltid vad man skall tro, när det finns de som blir "Årets naturfotograf" med en bild som var photoshopad…

Stefan - Modellbyggare

Upp till toppen
Annons: