Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 990 ggr
sissie
2012-01-06 23:48

2012 - ett rörigt år?

Tittade in på Youtube bara för att se om jag kunde hitta något nytt kul där. Hmm…. det verkar som om det finns massor av spekulationer om "Doomsday" m m. Att magnetfältet skulle skifta runt, Planet X, m m som ska vara läckor från NASA. Det låter mer som hönor av fjädrar för mig.

Tror ni att 2012 kommer att vara det år som det kommer att hända en massa runt omkring i universum?

Kanske till och med att jorden får sin dom?

Jag tror inte på jordens undergång. Men visst händer det en hel massa runt vårat klot. Och i rymden.

Men undrar om det inte hände en hel del förr i tiden också? Men då färdades inte nyheter lika snabbt runt jorden som den gör i dag. Telefaxer och teleprintrar stod för nyhetsflödet förut. Teleprintrarna stod i ett hörn eller kanske mera mitt på golvet hos tidningarna och knattrade fram sina budskap. Då tog det någon dag innan nyheterna nådda ut ordentligt. Och alla nyheter på andra sidan jorden var inte lika intressanta för oss här i norr.

Nu, med internets hjälp, så har nyheterna färdats säkert tio varv runt klotet innan det ens har varit en nyhet från början. Nu kan man få nyheterna serverade bara sekunder efter att det inträffat. Allt mer visas i realtid.

Vår jord har krymt de senaste tjugo åren, fastän massan har blivit större för varje år.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
HellviHumle
2012-01-06 23:57
#1

2012 blir nog ett år i högen bara! Som alla andra.

HH

medde
2012-01-07 12:02
#2

Tror på ett bra år. Många hönor och ännu fler fjädrar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2012-01-07 15:03
#3

Vi behåller nog huvudet på.

Flört

Fast…

Man vet ju aldrig.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: