I den här artikeln finner ni många länkar om denna stora man och hans enorma stordåd inom forskningen.
Stephen W. Hawking Föddes i Oxford England den 8 jan 1942.
I denna artikel finner du endast länkar, då jag tycker att dessa länkar talar för sig själv om denna stora man, som jag hyser en stor beundran för. Ord känns överflödiga.
Foto:NASA
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det borde vara nästan samma som vårt vägverk har som ber en räkna upp bilnumret för en dator som förstår talad svenska.
Och läser man då in ett förutbestämt stycke kan datorn koppla ihop ljudet med det skrivna och tvärtom
Sedan när man skriver kan man få en röst att läsa upp det om man vill
Det enda jag tycker är att dom kunde ju försökt att göra den mindre entonig
Den är mycket mer avancerad än vägverkets för deras hör fel hela tiden.
standard kommentar på vägverket
V som i Viktor….Sa du K som i Kurt
Professor Hawking mottog "Presidential Freedom Award" (ska vara den finaste utmärkelse en civilperson kan få i USA) från Barack Obama den 12:e augusti i år, dvs för en vecka sedan så han mår nog så bra han kan. Denna info tillsammans med en bild på händelsen finns på Hawkings hemsida som är den första länken i denna tråd.
Jag ger den här artikeln en liten puff in på sajten igen. Då det är Stephen Hawkings födelsedag i dag. För mig är en han en stor hjälte som fångat mig i många timmar i både fakta böcker och oändligt mycket annat..
Han fyller 70 år i dag!
Tyvärr så kan kommer inte Stephen Hawking närva i dagen till ära i några firanden. Då han som så sent som i fredags kommit hem från sjukhuset..
Det senaste jag nu läst och hört är något som gör mig ganska ont att läsa är att S Haking förlorar sin komunikationsmöjligheter nu. Länk till artikel
Vilken jobb.. Tänk om man..
Jobbannons för Stephen Hawking