Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 2336 ggr
medde
11/20/10, 1:49 PM

Christer Fuglesang / barnbok

Vi har tidigare skrivit om att C Fuglesang skulle ge ut en bok för barn.

Nu har min dotter läst den boken, och jag måste säga det var länge sedan en bok fångade hennes intresse så högt. Hon tog sig till sängen även lite tidigare för att få chansen att läsa en stund extra.

Så denna bok kan vi verkligen rekomendera som julklapp.

Boken heter:

Rymdresan : Markus och Marianas äventyr med farbror Albert

Den har både en skopa av fantasi och en hel del fakta i sig, så nu har min dotter en extra dos av kunskap för våran underbara rymd.

Boken finns att köpa på. Klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
1/22/11, 6:45 PM
#1

Min dotter är nog lite för gammal för den boken, men…

13 dygn i rymden efter 14 år på jorden, köpte jag till en polare som present. Jag kikade i den och den verkade riktigt intressant.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

StefanW
1/22/11, 9:22 PM
#2

#1 Den tyckte jag var bra (finns ofta att låna på biblioteket om man inte vill köpa!) Har av andra uppfattats som"torr",men jag tyckte det var en lagom dos av fakta, med egna upplevelser. Klart läsvärd!

Stefan - Modellbyggare

medde
1/25/11, 4:58 PM
#3

#2 Jag bara älskade boken Inte tyckte jag den var torr ,.Barnboken slukade dotter min på ett par dagar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
1/29/11, 9:14 PM
#4

Håller med dig! Jag själv tyckte inte den var tråkig, utan det är en sådan som man kommer att köpa för att ha på hyllan!

Glad

Stefan - Modellbyggare

medde
1/30/11, 10:57 AM
#5

#4 Tösa har läst den älskade boken, nu står den i bokhyllan och pryder sin plats och Fuglesang hälsning i boken sparas på ett fint sätt.

Vi gav även en bok till tösen taekwondo lärare och hans familj en bok med en särsklild hälsning till dom från C Fuglesang. Vilken blev en hit! Barnen fråga så "sött" är det den riktiga astronauten Fuglesang som verkligen skrivit boken! Underbara barn

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
1/30/11, 9:23 PM
#6

#5 Sådana minnen är obetalbara och man glömmer dem aldrig.

Stefan - Modellbyggare

Annons:
medde
1/30/11, 9:38 PM
#7

#6 Absolut! Instänmmer helt med dig..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: