Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 4228 ggr
Mark
10/24/10, 6:55 PM

Finns det liv på Venus?

Eftersom det är ung 500 grader varmt på venus så har man inte trott det hittills. Men det är faktiskt möjligt! Rymdsonden Venus Express letar just nu efter bakterier i Venus atmosfär. Vissa forskare menar nämligen att viss materia på venus yta inte kan uppkomma utan medverkan av bakterier, och man tror nu att man hittat sådan materia. Det är närmast en slags granit - vanlig på jorden men sällsynt på venus.

Annons:
[stblues35]
10/24/10, 11:13 PM
#1

Tjae varför inte?:)

StefanW
10/25/10, 4:00 PM
#2

Life on Venus…NationalGeographic.

Stefan - Modellbyggare

medde
10/26/10, 3:22 PM
#3

Intressant fråga mark, funderar vidare gör jag ett tag, Klippet ska även kolla sin.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
10/27/10, 12:36 AM
#4

Är det inte därifrån kvinnorna kommer???Obestämd

[GunillaR]
10/28/10, 7:00 PM
#5

Intressant!

Häromkvällen såg jag ett program på TV (tror det var Nat Geogr) där man hade gjort tester med ett litet djur som finns här på jorden (har totalt glömt bort vad det hette). Hur som helst så kan detta djur överleva extrema temperaturer och förhållanden. Man kan till och med frystorka det, för att sedan hälla på lite vatten och så vaknar djuret till liv igen. Man har haft med sig detta djur upp på någon foskningsstation i rymden.

Man menar ju som så att det kan komma in levande organismer från metoriter och kometer som slår ner på jorden.

# 4- Jo vi kommer från Venus och män från Mars. Det är därför vi aldrig förstår oss på varandra Flört

[stblues35]
10/28/10, 11:37 PM
#6

#5  Ahhh det är därför!Skrattande

Men vad var det för djur tro?

Annons:
[GunillaR]
10/29/10, 1:27 AM
#7

Djur är inte så komplicerade som vi. Jag tror de kommer från Jorden Flört

Farwuq
10/29/10, 11:33 AM
#8

#5

Är det "Björndjur" (Trögkrypare) som du menar?

Obestämd

Länk till Wikipedia

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
10/31/10, 2:32 AM
#9

# 8 - Jaaa! Tack Draken Glad

Upp till toppen
Annons: