Annons:
Etikettövrigt
Läst 984 ggr
LosGinos
6/14/10, 2:52 PM

En Resa I Yttre Rymden! Del 9

Det smäller över allt! Jupitianer kastar sig i någon typ av bunkrar medans dom försöker skjuta tillbaka från marken. En del försöker ta sig till de mindre flygplatserna för deras eget luftförsvar. Plutionierna är visserligen inte helt bakom flötet och siktar givetvis på flygplatserna. Brian & co som sitter hukade under någon slags klippa kan inte göra annat än att kolla på när deras nya kompisvärld blir sönder bombad. Räden mot Jupiter håller på i flera timmar! Allt eftersom timmarna går ser man hur mer och mer rök kommer från olika ställen runt om deras huvudstad. Det brinner på vissa ställen och man ser att förödelsen är enorm. Überryth kollar ner i backen och suckar djupt.. - Jag visste att detta skulle hända förr eller senare. Men varför nu? Brian kollar på Überryth och säger, - Dom kanske visste att vi var på väg till pluto? - Mycket möjligt… Brian och hans vänner ombeds gå till sina egna hus dom fått på planeten. Überryth går till flygplatsen för att kolla om något skepp klarat sig. Men ack.. Inte ett ända skepp hade klarat sig undan räden. Andreas kollar ut över staden och säger, - Detta är som Pearl Harbor.. Inte bra med andra ord. Johan säger - Finns det någon möjlighet att vi någonsin kommer att komma ifrån denna planeten nu? Självklart! Det måste gå.. Dom får bygga nya skepp och vi ska hjälpa dem! Finns inget annat alternativ! Tiden för Mondeo och den där jupiterianen rinner ut. Om tiden inte redan är slut.. Überryth kommer till de 3 vännerna och berättar precis det som vännerna hade befarat. Det fanns inga skepp kvar. Resurserna till att bygga nya var få. Dessutom hade det tagit jupiterianerna 15 Jupiter år att bygga upp deras flotta. 15 Jupiter år mostsvarade 135 år på jorden. Johan får panik och skriker nästan; - VAAA? Menar du att vi ska vara kvar här tills vi dör? Ingen mer pizza? Cola? Herregud.. Jag dör! Brian kan inte hålla sig för skratt, men ändå vara allvarlig. Seriöst nu! Ett skepp kan inte ta många år. Dom har ju oss 3 nu. -Oss 3 gör inte mycket skillnad när vi inte vet ett skvatt om vad som döljer sig innanför deras pannben! Mycket sant, men vi måste ändå hjälpa till så gott vi kan om vi skall kunna komma härifrån!
Überryth gör sin berömda nickning och ber jordborna komma med honom. Vad som känns som en evighet tar egentligen bara 5 minuter. Überryth tar dom till ett ställe som ligger under jorden. Mer eller mindre en extra flygplats. Men även den är tom. Planen hade dom tagit till ytan bara dagar innan flygräden. Men resurserna fanns det här nere. Till ett plan i alla fall. Eller ja, antingen ett stort plan. Eller flera små. Efter en lång diskussion kom Überryth och vännerna fram till att bygga 1 medel skepp med 5 små skyddande skepp. Allt skulle vara klart inom 1 jupiter år. Vilket betydde 9 jord år. En lång tid. Men som dom har sagt, vi ska rädda Mondeo hur lång tid det än tar, och till vilket pris som helst!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
medde
6/14/10, 10:10 PM
#1

Oåå äntligen en spännade fortsättning, Den måste jag sätta mig ned med en kopp kaffe och avnjute senare då huset är tyst

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LosGinos
6/15/10, 12:05 AM
#2

Gör det =)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
6/15/10, 1:39 PM
#3

Läckert! Hoppas att Mondeo inte hinner bli allt för mager under tiden.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
6/15/10, 2:15 PM
#4

Det vet man aldrig ;)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

mondeo
6/18/10, 4:45 PM
#5

Rasp……skrap…………m o n d e o…. här.
Pluto anropar…………. Genom morseknackningarna har jag fått reda på att det har blivit en del strul med räddningen.

N I O år tills ev. befrielse! Nej, dra mig baklänges…………….

Redan nu är det svårt att känna igen mig - smal som en sticka, brun som en dolme, skägget som växer och håret som växer (de lilla hår jag nu har kvar).
Om nio år har jag skägg som en tomte.

Man måste väl kunna bygga ett skepp snabbare, här är ett tips.

"Man tager en propeller och sätter längst fram på ett rör, liknande ett skepp, sedan tager man en gummisnodd och fäster i propellern, snurrar den sedan runt tills den är hårt spänd. Hoppar in i röret - släpper gummisnodden och se, nu far den iväg i full fart mot Pluto!!!".
Jag väntar med spänning.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

LosGinos
6/18/10, 5:04 PM
#6

#5. Om det ändå vore så enkelt :P

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
medde
6/18/10, 10:07 PM
#7

Klart det ska vara enkelt, måste vara då jag vill ha mondeo tillbaks på jorden. tog du med hans gungstol? Så han kan sitta gott på hemvägen..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LosGinos
6/18/10, 10:42 PM
#8

Nej =(

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

medde
6/19/10, 10:54 AM
#9

Gungstolen kvar här på jordenFörvånad

Inte utan jag funderar på att ta mig en tur upp till er för att lämna den

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
6/19/10, 2:52 PM
#10

Kanske har jupetianerna en gungstol? Eller något liknande.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
6/20/10, 11:23 AM
#11

Vi får hoppas det..

LosGinos! Ligger den här i samlingen där dom andra finns eller?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LosGinos
6/20/10, 6:36 PM
#12

Samlingen är inte uppdaterad..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Upp till toppen
Annons: