Annons:
Etikettövrigt
Läst 752 ggr
LosGinos
5/19/10, 8:17 PM

En Resa i Yttre Rymden del 8.

Efter den tuffa landningen är de 3 vännerna ytterst skakade. Chocktillstånd finns det även en liten glimt av, men vad spelar det för roll eftersom att dom överlevde. Under tiden som de 3 vännerna sitter kvar i det lilla av cockpiten som finns kvar så är dom helt omedvedna om vad som händer runt omkring dem. Små jupitianer kommer springandes, inte helt olika människosläktet faktiskt. Om man bortser från att dom har 4 armar och antenner på huvudet. Bortsett från marsianerna så hade jupitianerna inte några vapen när dom kom fram till skeppet.. Eller ja, det som var kvar av skeppet. Brian reser sig skakig ur stolen och går fram till jupitianen och bugar för honom. Jupitianen sade "Hej, jag är Überryth, ledare". Brian bugar igen och säger " Var hälsad Überryth". Följ med mig människor, jag måste visa er något. Brian, Johan och Andreas gick med Überryth till något som liknade ett hus. Mestadels slem var det faktiskt. Überryth sade, "Ni vill ha skepp. Vi ge dig skepp. Men då måste du lova mig en sak. Brian nickar på huvudet och Überryth fortsätter. VI har också en vän på pluto som är frången. Han sitter i cellblock 4B. Andreas rycker till ur sitt drömtillstånd och säger, Mondeo sitter ju cellblock 4A! Toppen, då har vi en bättre chans att frita bägge i en och samma stöt. Johan frågar lite försiktigt. Vad för typ av skepp är det vi får låna? Überryth pekar utåt mot ett enormt skepp. Nästan 10gånger större än "The Ferry of Brian". Woooow! Skeppet använder bara vår tekonlogi, men om ni er oss en vecka kan vi ha det modifierat för människor. Mot att ni fritar vår vän såklart.. Brian suckar.. Tänker, vi kan inte rädda Mondeo utan ett skepp. Vi kan inte komma ifrån Jupiter.. Eller vi kan inte göra något. Så Brian säger," Ja vi skall frita er vän också.". Überryth nickar nöjd. Vi har studerat plutianerna ett tag nu, deras säkerhet är mycket hög och ni kommer inte kunna ta er igenom utan lite kraft. Skeppet ni får är utrustat med mycket starka vapen. Men det spelar ingen roll. Tillsammans med det skeppet ni får så skickar jag även med 100st från min flotta. För säkerhetsskull. Brian kan inte motså och brister ut i ett stor leende. Johan biter på naglarna och Andreas hoppar högt och skriker "JAA!". Überryth skrattar lite och nickar nöjt en gång till. Überryth pekar på Brian och ber han komma fram till honom. Brian gör som han blir tillsagd utan att blicka. Sedan säger 'Uberryth något Brian inte uppfattar men han antar att det var något slags hot. Brian frågar dock Überryth hur hans skepp klarar av att flyga i den enorma turbelens som är runt om denna "platta". Enkelt, det är kraftiga stötdämpare samt en special anpassad sköld som gör det möjligt. Med detta blir även skeppet nästa 3 gånger så starkt som det skulle vara utan skölden. Så tekniskt sett så skulle vi egentligen varit mos nu? Ja, ni skulle ha blivit upplösta av de mikroorganismer som finns i luften. Johan som nästan börjat bita på fingrarna slutar och kollar upp mot himlen och skriker till. Überryth kollar på Johan sen upp i luften och gapar något på jupitianska och viftar med händerna och de 3 vännerna. Antar att han vill att vi ska följa honom. Enbart sekunder efter att Johan flyttat på sig säger det pang! Sen lite varstans på området smäller det högt, det är plutianer som attackerar med sina special gjorda bomber. Kraftigare än 10 atombomber men här på Jupiter verkar dom inte göra så stor skada. Möjligtvis som att du skulle smälla en smällare med 1gram svartkrut i. Bombräden gör att Brian, Johan & Andreas inte kan komma från Jupiter…

Totalt ligger berättelsen på 4338 ord.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
LosGinos
5/20/10, 11:21 PM
#1

Är den inte intressant längre ? 
Jag kan sluta isåfall..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
5/21/10, 9:09 AM
#2

Jodå! Verkar som om plutoianerna inte är så speciellt snäll av sig. Vilken tur de har att folket på jupiter har ett skepp.

Undrar föresten vad det var ledaren sa till Brian. Vi kanske får reda på det senare.

Jag tror många läser den men inte skriver något.Glad Fortsätt skriva du. Jag vill vete hur det går i alla fall.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
5/21/10, 11:31 AM
#3

Hmm..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

mondeo
5/21/10, 6:38 PM
#4

Sprak, urk, skrap, fjyss………….Pluto här, hoppas att ni kan uppfatta signalerna. Fick just de senaste nyheterna från Jupiter.
Tur att ni överlevde och kan gå upprätt.

Jo, det stämmer det sitter en Jupitian vägg i vägg med mig, i cellblock 4B. Han heter visst Verberryth.
Den stackaren har dom bara givit kroppkakor morgon, middag och kväll. Med sina fyra armar kan han sätta i sig hur många kroppkakor som helst.

Vi och några andra fångar har ett typ morse system där vi knackar på väggarna. Jag vet nu att det bästa försvaret mot Plutoianernas bomber är en rosa laserstråle. Rikta den bara mot den fallande bomben och den säger bara "Fjutt" och faller ner som en sten.

Vi har också genom morse systemet knackat fram var det finns en hemlig dörr där ni kan rädda oss.

Hälsa Überryth!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

medde
5/23/10, 2:09 PM
#5

#1 Klart det är. Sluta för guds skull inte! Nu har du även fått en ledtråd till en dörr av självast mondeo

#4 Verkligen spännande,hoppas killarna hittar fram till dig, och att dom följer dina råd hur dom ska lyckas. Du du har verkligen inside information.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: