Annons:
Etikettmånar
Läst 1263 ggr
aksaz
1/20/10, 12:10 PM

månen

månen håller på att avlägsna sig från oss , vad gör vi åt det har vi nån magnet , det sägs att den drar i från fortare än vi anar klimatet kommer ju givet vis att påverkas ,axeln på jorden förblir ostadig oceanerna skvalpar omkring ,beskrivs som ett ohåll bart kaos ,sägs att det drar emot jupiter , aksaz

Annons:
sissie
1/20/10, 11:29 PM
#1

Vi behöver inte oroa oss för det. Den dagen som månen släpper sin bana runt jorden är mer än dubbelt så långt bort som när solen blir en supernova.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rosenvial
1/21/10, 2:33 AM
#2

Varför skulle månen dra..nä den finns alltid kvar Glad

sissie
1/21/10, 7:45 AM
#3

Jodå. Månen smiter lite varje år. Typ någon centimeter längre ifrån jorden varje år. Men det krävs flera miljoner centimeter innan den kan smita helt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
1/21/10, 11:13 AM
#4

Tack sissie ! Då kan vi fortsätta att sova lugnt !Glad

sissie
1/21/10, 11:21 AM
#5

Japp. Den kommer tryggt hänga kvar däruppe så länge vi finns och lite till.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
1/21/10, 11:29 AM
#6

Ni kan sova gott alla:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
aksaz
1/21/10, 12:36 PM
#7

ursäkta om jag kanske störde natt ron ,men jag har för mig att det var ett tidigare förlopp den stack

sissie
1/21/10, 12:38 PM
#8

Ska se om jag kan leta reda på det där jag läste så kan jag länka till den.

Om inte annat. Det lär ju inte hända i år i alla fall.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

aksaz
1/21/10, 12:44 PM
#9

nej det är klart men kan ju vara skillnad om det händer om 100 år i stället för 2000 år vilket jag ser som ganska nära ,men en orolig tanke är det ju mvh Glad

sissie
1/21/10, 12:53 PM
#10

En ganska svindlande tanke. Tänk om månen skulle försvinna. Då skulle ebb och flod försvinna på jorden bl a. Månen påverkar ju jorden massor. Om jag inte kommer ihåg fel så påverkar månen jordens kärna så att den håller sig varm och flytande. Nåja det är bara vad jag hört. Det kan vara en skröna också.Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

aksaz
1/22/10, 1:54 PM
#11

den påverkar rotationen ,ebb o flod ja fungerar som en regulator kan man säga ,dvs varv talet går någorlunda jämt eller väldigt jämt för att vara en så stor sak ,det beskrivs som slutet på jorden för mänskligheten alltså jord kulan blir väl kvar kommer väl att fortsätta som en snurra som tappar fart oceanerna skvalpar över kontinenterna osv

Upp till toppen
Annons: