Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 895 ggr
medde
2009-11-18 21:29

Vilken rymdfilm?

Det finns många filmer om rymden. och lika många olika typer av filmer som Alien, Star Wars, 2001 - A Space Odyssey och Contact, detta är ju bara några av många filmer som finns.

Men vad tycker du är den bästa filmen, samt vad gillar du för typ av film? Ska det ligga en trovärdighet i den eller ska det vara typ Alien. För i den ligger det ingen trovärdighet tycker jag

Jag är personligen väldigt förtjust i filmen Conact med Jodi Foster i huvudrollen. Visst är den ingen film med en massa "pangpang" i, men det ligger mycket i den filmen som kan faktiskt bli verkligt en dag. Eller? Filmen Contact skriven  Carl Sagan.

Men visst gillar jag filmer som Alien också. Självklart! Men jag ser dom filmerna inte som en film om rymden utan en helt och hållet en ren sci-fi film. En härlig stund framför Tv:en och en flykt undan verkligheten för ett par timmar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
2009-11-18 22:28
#1

Oj, man får nästan ge fler förslag, mycket beroende på hur mycket action man vill ha eller "verklighets förankning"

Stefan - Modellbyggare

sissie
2009-11-19 07:31
#2

En film som väckte tummult var Capricorne One. Om när astronauterna skulle åka till mars men blev urplockade ur raketen i sista stund då det var något fel. Sedan fejkade de hela resan. Filmen spädde på diskussionerna om även månresan var fejkad. Inte världens bästa film men tänkvärd.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2009-11-19 11:05
#3

#2 Den filmen har jag faktiskt glömt bort! Den var ju riktigt bra och tänkvärd.

Men vilka filmer gillar ni och vad vill ni se av typ på film, ska det innehålla mycket om själva rymden eller räcker det med att det är i rymden det hela utspelas

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-11-19 13:34
#4

# 2 Den kommer jag ihåg.

Ska försöka tänka ut så återkommer jag med svar.

Upp till toppen
Annons: