Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 873 ggr
nera
2009-07-24 00:10

Nyskriven bok om Einstein

"Vetenskapens mänskliga supernova"

Så kallas Albert Einstein i den nya boken om honom som författaren Walter Isaacson skrivit.

Kika in på länken ifall ni är intresserade av att läsa mer om denna bok som handlar om detta stora geni.

Bok om Einstein

Annons:
leo-
2009-07-24 00:22
#1

Hade jag haft råd så ja även om det hade varit roligare att läsa en bok av honom själv

En bok jag däremot är ute efter ordentligt är The art of war  av Sun Tsu

Det jag sitter och undrar lite är hur han blev mottagen när han presenterade sina första ideér

Det kan inte ha varit lätt om man tittar till hur oliktänkare har blivit behandlade genom åren

nera
2009-07-24 00:24
#2

Har han skrivit några egna böcker Einstein? Eller är det man honom som med Jesus att alla andra skriver böcker om dem istället? Foten i munnen

Ja du leo, man kan ju fundera…Han kan inte ha haft dte alltför lätt då det begav sig..

leo-
2009-07-24 00:49
#3

Skulle kanske lagt till att boken Art of war från början var en bok om krig men numer samling tankar om hur man tar sig fram i världen genom att utnyttja sin (fiendes) tankar och situationer

bla wallstreetfolk läser den såväl som militärer och fotbollsspelare

väldigt mycket psykologi m a o

nera
2009-07-24 00:51
#4

Kan vara spännande

medde
2009-07-24 01:27
#5

Säger samma sak, kan nog vara det.

Men jag ska absolut kika in på neras länk, låter intressant. I bland tycker jag det är så synd böcker är så dyra. Man vill ha så många

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2009-07-24 01:41
#6

ja som jag skrev den kan vara intressant men det hade varit roligare att ta del av hans tankar direkt så att säga

Annons:
medde
2009-07-24 13:51
#7

#6 Vilken kul tanke

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: