Annons:
Etikettjorden
Läst 834 ggr
nera
6/20/09, 4:37 PM

Féer / Blixtar

Måste få berätta om ett intressant program som jag halkade in på i slutet på häromdagen, på kanalen National geografic. Det handlade om olika sorters blixtar. När jag kom in i programmet, så var det en diskision om att vissa påstod att det var just denna typ av blixt som kallas för   féer -  som skulle ha förorsakat rymdfärjan  Columbias krasch i återinträdet 2003. men att Nasa ville inte veta av denna teori. Det var ju som alla vet en skumplast bit som orsakade detta haveri. Men meningarna gick tydligen isär där, p g a olika fotografier någon tagit allldeles innan kraschen..

Hur som helst så är det intressant med dessa olika väderfenomen ända uppe i övre atmosfären. Så ta en titt i länken om féer jag lagt in här ovan och läs själva.

Annons:
Mark
6/20/09, 7:53 PM
#1

Det ska jag genast kolla!

leo-
6/20/09, 8:16 PM
#2

Skulle vara skoj att se en Fe

Det stod ju hur man skulle göra för att se en men det kändes lite farligt  att stå på en öppen höjd när det åskar

Isynnerhet som jag iallafall respekterar naturens krafter

(nej jag är inte åskrädd tycker tvärtom att det är facinerande)

medde
6/20/09, 8:56 PM
#3

Hmm Det var en ny teori för mig, men måste in och läsa om detta. Låter intressant! Tack nera

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
6/20/09, 9:39 PM
#4

Feer - i Värmland heter hon Råhanda!

men skämt åsido - länkarna var mycket läsvärda - rekommenderas!

medde
6/20/09, 9:40 PM
#5

#4 Vem?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/20/09, 9:55 PM
#6

Féer i Värmland? Det var nåt nytt det Mark. Fast de kanske finns lite här och var.

Tack för att ni fann detta intressant Glad

Annons:
medde
6/20/09, 10:26 PM
#7

#6 Undrade du också nera. Då väntar vi på Mark

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: