Annons:
Etikettövrigt
Läst 1039 ggr
leo-
6/3/09, 7:52 PM

lite datorhumor

Att uppgradera Flickvän 1.0 till Hustru 1.0 - fördelar och nackdelar

Förra året uppgraderade en god vän till mig Flickvän 1.0 till Hustru 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program samtidigt. Han märkte även att Hustru 1.0 genererar så kallad barnprocess som kommer att kräva ännu mer prestanda av systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen, men andra användare av Hustru 1.0 har visserligen varnat för dessa fenomen av applikationen.

Men inte bara det, Hustru 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka andra systemaktiviteter. Han har även upptäckt att vissa andra program såsom Pokerkväll 10.3, Ölfest 2.5 och NattPåKrogen 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelande "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, trots att det har gått att köra dessa program tidigare.

Vid installationen har man dessutom inget val att välja bort vissa oönskade plug-ins som Svärmor 55.8 och en betaversion av Svåger. Dessutom är programmet väldigt fattigt på funktioner. Några förbättringar som han gärna skulle vilja se i Hustru 2.0 är:
* En "Påminn mig inte igen"-kryssruta
* Minimeringsknapp
* En installationsguide som kan avinstallera Hustru utan att ta bort vissa resurser från systemet.

Jag har själv beslutat mig för att undvika dessa problem i Hustru 1.0 genom att hålla mig till Flickvän 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Flickvän 2.0 över Flickvän 1.0. Du måste helt avinstallera Flickvän 1.0 först. Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna ska dela på komponenterna.

Man tror ju att de ska ha fixat en sådan dum bugg nu. För att göra det hela ännu värre så funkar inte avinstallationen för Flickvän 1.0 något vidare, den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tänka på: Alla versioner av Flickvän skickar hela tiden popup-meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Hustru 1.0.

Hustru 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker att installera VänsterPrassel 1.1 innan du avinstallerar Hustru 1.0 kommer Hustru 1.0 att radera alla MSMoney-filer och därefter avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera VänsterPrassel 1.1 igen på grund av för lite tillgångar i systemet. För att undvika denna bugg, försök att installera VänsterPrassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också shareware-program som t.ex. Bordellbesök 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Hustru 1.0. En annan lösning kan vara att köra VänsterPrassel 1.1 via en Internetprovider under falskt namn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas ner.

Annons:
Buuc
6/3/09, 8:39 PM
#1

Hahaha! Skrattande

medde
6/3/09, 9:46 PM
#2

*ASG*

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/3/09, 10:34 PM
#3

Hi hi! Superroligt ju SkrattandeCoolGlad

medde
6/3/09, 10:44 PM
#4

Visst den var helt underbar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
6/3/09, 11:13 PM
#5

Skrattande

nera
6/3/09, 11:15 PM
#6

Hi hi, ja det här är då humor på högsta nivå Cool

Annons:
Mark
6/3/09, 11:19 PM
#7

#6 "Högsta"…???Skäms

nera
6/3/09, 11:21 PM
#8

#7 Ja, varför inte? Flört

leo-
6/3/09, 11:22 PM
#9

det finns en massa sånt här på en sida som heter skrattnet

Den har funnits så länge jag haft dator och det är många år nu

nera
6/3/09, 11:24 PM
#10

Glömde tillägga att jag tycker dee är så skoj när man gör såna här liknelser/ jämförelser, fast med andra ord, eller vad man ska säga. Älskar sånt!

Hittar inte rätta orden jag ska ha tag i nu,  Skäms men hoppas ni förstår hur jag menar..

Det kallas inte synonymer..äasch, hjälp mig nån snälla?Foten i munnen

nera
6/3/09, 11:26 PM
#11

# 9 Skrattnet känner jag till. var länge sedan jag besökte det stället.

Buuc
6/3/09, 11:47 PM
#12

#10 Förstår precis hur du menar, tycker också om sånt! :)

Farwuq
6/4/09, 8:57 AM
#13

C'est la vie.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
nera
6/4/09, 2:36 PM
#14

# 12 Tack Buuc Skrattande

medde
6/4/09, 2:40 PM
#15

Kan inte låta bli att le varje gång jag ser din smilys nera!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/4/09, 2:42 PM
#16

Skrattande

Upp till toppen
Annons: