14. Övrigt

Gissa var?

2009-03-01 22:42 #0 av: nera

Nu var det länge sen vi hade en gissa var tävling tycker jag, så jag lägger in en bild så får ni gissa hej vilt var detta är taget. Kanske är superlätt för vissa...

Lycka till! Skrattande

Anmäl
2009-03-02 10:22 #1 av: msp

Är inte detta Höga kusten bron!

Anmäl
2009-03-02 17:14 #2 av: Farwuq

Jo, jag gissar också på Högakustenbron.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2009-03-02 18:49 #3 av: nera

Ja, det här var för lätt märker jag. Men Grattis till er båda eftersom ni gissade rätt Glad

Anmäl
2009-03-02 20:27 #4 av: Farwuq

Än då är jag Skåning och har aldrig varit norr om Småland.

Flört

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2009-03-02 20:41 #5 av: nera

# 4 Ja, det var snyggt jobabt Farwuq. Du har väl antagligen sett denna bro på bild antar jag. Jag känner väl också till vissa platser i skåne, fast jag ej varit där.

Anmäl
2009-03-02 20:48 #6 av: Farwuq

Det är vattendragets bredd, naturen och brons konstruktion som är ledande. En stor hängbro i något som ser norrlänskt ut, det finns inte så mycket att gissa på då.

Flört

Det är precis som denna, lätt att gissa.

Anmäl
2009-03-02 21:40 #7 av: nera

Kan det vara Öresundsbron?

Någongång så ska man väl kanske få uppleva att åka över den också...Tungan ute

Anmäl
2009-03-02 21:43 #8 av: Farwuq

Jag har åkt tåg över, var med en polare i Köpenhamn och drog en öl. Sen var det bara att hoppa på pendeltåget - det går ett var 20 minut - och komma ända hem.

Problemet är bara att det är ett otroligt överbelsatat system och tågen är smockfolla allt som oftast.

Anmäl
2009-03-02 21:48 #9 av: nera

Får man fråga vad en sådan biljett kostar?

Anmäl
2009-03-02 21:52 #10 av: Farwuq

Det kostar ungefär 130 SEK. Lund C till Köpenhamn H.

http://www.reseplaneraren.skanetrafiken.se/resultspage.asp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.