Annons:
Etikettövrigt
Läst 1604 ggr
Asa-N
3/2/09, 9:24 PM

OT: min nya tatuering :O)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu har jag varit och tatuerat mig igen Skrattande I lördags bar det av till Plain Pain Tattoo och här är resultatet, det är så jag som det kan bli :D ursäkta tejpresterna :o)

Annons:
nera
3/2/09, 9:39 PM
#1

Oj, jättfin tatuering Åsa. men gör det inte ont att tatuera sig? Foten i munnen

Asa-N
3/2/09, 9:42 PM
#2

Nej det gör inte särskilt ont. Beror ju lite på hur smärtkänslig man är :D men fläckvis gör det ont men det är för mig väldigt få fläckar *S*

Jag är supernöjd med denna.

nera
3/2/09, 9:50 PM
#3

Ja, det är klart. Kanske beror lite på var man sätter den också på kroppen med hur känslig man är. Men fin var den, helt klart!

Asa-N
3/2/09, 9:51 PM
#4

Nej egentligen spelar det ingen roll var du sätter den, nerverna ligger ju på sina djup så att säga. Men visst känns det mer på insidan av armen eller vid revbenen och vristen men till syvende och sist beror det på hur smärtkänslig man är :D

medde
3/4/09, 9:27 PM
#5

Den vill jag komma ner och spana in Asa-N!! Men jag säger nog ajaaja fag som man är.

Men snygg var den, Mycket!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
3/4/09, 9:43 PM
#6

Jag ska också villigt erkänna att jag är nog lite feg för en tattoo…Foten i munnen Huvva….Oskyldig

Annons:
Asa-N
3/5/09, 6:12 AM
#7

Men tjejer det gör inte särskilt ont Skrattande

nera
3/5/09, 10:49 AM
#8

Njaa, även om det inte gör så ont så tror jag att jag håller mig till tatueringar som barnen  gör - då man blöter lite på ett papper bara som har ett motiv och sedan lägger på skinnet..Oskyldig Tycker inte direkt om nålar…

medde
3/5/09, 11:23 AM
#9

Vill gärna se den i real live!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
3/5/09, 6:49 PM
#10

Me too!

Asa-N
3/5/09, 7:31 PM
#11

#9 Det är bara att ramla ner för backen och in här i röran *S* stambyte pågår här …..

medde
3/6/09, 11:41 AM
#12

Om det är rörigt för dig Asa-N så fixar jag gärna en kopp kaffe till dig i stället, kanske skönt att få lämna röran en liten stund. Välkommen.

Har du någon tatuering Mark? Jag har bara fått för mig att du inte har det, stämmer det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
3/6/09, 12:39 PM
#13

#12 Rätt gissat! Var det för att du vet att jag är gammal som du gissade så bra Tyst

Annons:
medde
3/6/09, 12:42 PM
#14

Nja jag vet inte varför, men du skriver och talar som min far, och han är inte typen av att ha en sådan! Oj detta lät krystat men hoppas du förstår.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
3/6/09, 3:07 PM
#15

#12 jag tror det blir trevligare om jag kravlar mig upp för backen istället, rörigt är bara förnamnet, har mitt "kök" på köksbordet i vardagsrummet Tyst

Mark
3/6/09, 4:57 PM
#16

#14 Ungefär samma sak! men rätt gissat, jag skulle aldrig kunna tänka meg en sådan, och ingen piercing eller liknande heller! Men på andra (åtm tjejer) kan det vara snyggt!

Buuc
3/6/09, 7:13 PM
#17

Vilken fin Åsa! Jag vill också ha en tatuering men jag är väl för ung. ;) Får vänta!

Asa-N
3/6/09, 7:42 PM
#18

#17 Nu vet jag inte hur gammal du är :o)) Men det är åldersgräns på 18 år vare sig du har föräldrars tillstånd eller ej. Detta gäller seriösa och bra tatuerare, finns ju alltid "fuskare" men så gör de oftast inget bra jobb heller *S*

Och det är aldrig för sent att göra en tatuering, däremot kan det vara för tidigt!!! När den väl sitter där så sitter den där, det finns ingen ångervecka :o)

nera
3/6/09, 7:45 PM
#19

Det blir kanske inte så fint om man väljer att ta bort en tatuering va? Måste man operera sig då?

Asa-N
3/6/09, 8:00 PM
#20

Nej idag kan de ta bort dem med laser, men det är svinaktigt dyrt. Han som tatuerade mig nu sist höll på att ta bort en på sin ena underarm som han gjort "i ungdomens dårhetstid" som han uttryckte det. Det tar 10-12 behandlingar för hans och varje behandling ligger på i runda slängar 1.000:- som jag hört. Men sedan beror det ju på hur djupt den sitter, det kan behövas fler behandlingar, men hans var nästan borta nu men han sa att han hade 3-5 behandlingar kvar och hade gjort 8 st.

Annons:
Buuc
3/6/09, 8:45 PM
#21

#18 Jag är 15 så jag får väl vänta 3 år till. Foten i munnen

medde
3/6/09, 8:47 PM
#22

Hua vilka priser.!

Var på väg en gång på Cypern att göra en delfin, men fick reda på att då jag blir gamal skulle den se ut som en strandad val, då backade medde ur! Fegis va!

Ps, hörde ni , då jag blev gamal! Ds

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
3/6/09, 9:36 PM
#23

#21 Då tycker jag du ska vänta minst 10 år till faktiskt!!! Detta för att de intressen eller det du gillar när du är 18 är absolut inte säkert att du gillar när du är t.ex. 25…… det gäller att vara otroligt noga med sitt val av tatuering :o) Men du ska absolut gadda dig :o))

#22 Ja det är ruskiga priser på det, där är ytterligare en anledning till att man ska vara 1.000.000% säker på motivet innan man sätter sig under nålarna. Ja jag skriver nålarna för det är oftast 7 nålar som jobbar samtidigt, även på de tunna linjerna Skrattande Jag är inte säker på att din delfin hade sett ut som en "strandad val" det beror alldeles på vad tatueraren har för bläck, om det är av bra kvalitet eller ej. Däremot skulle jag ALDRIG tatuera mig utomlands på semester :D

medde
3/7/09, 8:37 PM
#24

#23 Men jag var inte på semester. Bodde där då:-) Vilken ursäkt det var va!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
3/8/09, 9:16 AM
#25

Hahaha ja jag vet att du bodde där, men det är många som lite halvpackade tatuerar sig när de är på semester och ångrar sig bittert efteråt.

För kanske 1 år sedan läste jag i jag tror det var Aftonbladet eller om det var Expressen om en som varit i Turkiet tror jag det var på semester. Han hade varje dag gått förbi någon tatuerar-shop och sett en så fin bild på en panter. Sista dagen så överlade han med hustrun sin och stövlade in i denna shop. Den pantern såg när den läkt ut som en fet tvättbjörn ungefär Förvånad Så nu lade han tusentals kronor på att laserbehandla bort den.

Ska man tatuera sig så ska man först kolla in hur det ser ut i studion att det är rent och fräscht och att allt är sterilpackat. Känner du inte till tatueraren, be att få se hans portfolio. Kolla gärna runt på olika tatueringssajter/forum och fråga. Här på iFokus finns ju Bodyart iFokus och de har länkar till bra tatuerare. Men det allra viktigaste är att man är säker på motivet man valt Skrattande

medde
3/8/09, 11:54 AM
#26

Du har så rätt så Asa-N. Men jag är ju en fegis, törs inte! Ont Förvånad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
3/9/09, 6:24 AM
#27

Det lilla onda är inget, jösses du har ju fött barn!!!

Annons:
nera
3/9/09, 1:52 PM
#28

# 27 Ja du Åsa, jämför man med att föda barn så kanske till och med jag skulle våga tatuera mig FörvånadFlörtGlad

medde
3/9/09, 9:14 PM
#29

#27 Men då sov jag:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
3/9/09, 9:32 PM
#30

Det gjore jag med medde. Men jag hade jääää…igt ont innan jag fick sova kan jag upplysa om! Och sååå ont tror jag inte att det gör att tatuera sig. Eller?

medde
3/9/09, 9:46 PM
#31

Ingen smärta alls för mig, innan. Men lite jobbigt efter.

Vi hade nog tur som fick nanna gott.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
3/10/09, 6:14 AM
#32

Hahaha nera du kan vara lugn för att det inte gör så ont Skrattande det är inte ens jämförbart :o)))

Jag var vaken genom hela min jag :o/

nera
3/10/09, 11:50 AM
#33

# 32 Låter bra det! Glad

medde
3/10/09, 9:23 PM
#34

Ska vi tetsa nera?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
3/10/09, 9:46 PM
#35

Kansk det medde. Skull ekunna bli en liten en då, på ett ställe där man inte är så kittlig

Mark
3/11/09, 7:02 PM
#36

#34,35 Vilket av de smärtsamma upplevelserna är det ni ska testa…Oskyldig

medde
3/11/09, 9:12 PM
#37

Tatuering!:-) Vad tordde du mark?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
3/11/09, 9:16 PM
#38

Tja, vad ska man tro…?

medde
3/11/09, 9:20 PM
#39

Sitter och ler lite nu Mark, du har en poäng i det du säger, men,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
3/11/09, 9:22 PM
#40

citat: "skulle kunna bli en liten en då…"  Oskyldig
Men det var ju nera det…

medde
3/11/09, 9:36 PM
#41

Ler bara just nu! Glad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Asa-N
3/12/09, 6:05 AM
#42

Hahaha Mark har en fin fantasi tycker jag *hahahaha*

Medde o Nera, klart ni ska testa en var sin tatuering :o)

nera
3/12/09, 11:08 AM
#43

Vadå FörvånadFörvånad En annan fattar nada som vanligt….Barn har man ju redan försökt att föda, så nu får man väl ta och testa en liten OBS tatutering! Inget annat.. Tungan ute 

Skäms på sig Mark…FlörtCool

Mark
3/12/09, 12:13 PM
#44

Skäms

medde
3/12/09, 1:24 PM
#45

#44 Cool//Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
3/12/09, 8:21 PM
#46

Skrattande

Upp till toppen
Annons: