Annons:
Etikettersolsystemetplaneterna
Läst 856 ggr
medde
2009-01-15 20:52

Metangas på Mars.

Enligt tidningen The Sun.  kommer NASA i dag gå ut med i en realse att experter funnit metangas på Mars, och detta är beviset på att det finns liv på planeten. Eftersom dom uteslutet att detta kan komma ifrån  bland annat vulkanaktivitet. Vidare sägs det att de är övertygande om att metangasen kan härstamma ifrån organismer som lever i vattnet under underjordisk is.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-01-15 20:58
#1

Jippi, vilka härliga nyheter! Att det funnits liv på Mars. Glad

medde
2009-01-15 21:08
#2

Ska bli späänade och se vad som nu händer,(vidare info)

nera ring mig i morg!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2009-01-16 05:13
#3

Härligt att läsa och höra. Visste väl det. Vi har ju diskuterat liv därute tidigare. Från Aftonbladet. Även på nasas sida så klart. Gillade rubríken, The red planet is not at dead planet. Superspännande. Eftersom vatten hittats var ju steget inte långt. Fast min man undrade om de hade kossor där med tanke på metangasen :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jayrod
2009-01-16 12:55
#4

Frågan är om inte tidningen Sun går för långt i sin tolkning?

Jag läser om det på NASAs egen hemsida och man kan i nuläget inte säga vad som orsakar metangasen. Metangas är i alla fall något som snabbt förstörs i marsatmosfären, så något är det, liv eller vulkanisk aktivitet.

Från NASA igår:

It will take future missions, like NASA's Mars Science Laboratory, to discover the origin of the Martian methane.

Hela artikeln:

länk till NASA

medde
2009-01-16 13:03
#5

Jag tycker även så att dom gjorde det, därav jag påpekade på att detta påstående var från den tidningen, men även Expressen hade en lite stänkare igår, där dom citerade The Sun.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jayrod
2009-01-16 13:08
#6

Det är bättre om tidningar som Expressen i ett sådant fall använder NASA som källa och inte en tidning som Sun. Om jag inte minns fel så är det en skvaller- och sensationstidning.

Annons:
medde
2009-01-16 13:48
#7

Det vet du kanske mer om än jag vad det gäller den tidningen. Jag har ingen koll på det. Tyvärr.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: