Annons:
Etikettövrigt
Läst 1933 ggr
medde
2009-01-01 14:03

OT/Snackis 17

Nu börjar vi året med en helt ny snackis tråd. Ser fram imot en massa kul skvaller och även allvarliga ting

welcome

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Wassago
2009-01-01 16:39
#1

God fortsättning på det nya året allesammans!! Här började det mindre bra.. Fästmön å jag tillbringade nyårsafton med vinterkräksjukan, så den planerade festen med släkt å vänner med gravad lax, färskpotatis, skumpa mm gick om intet! I stället fick vi på tu man hand skåla med varsitt glas blåbärssoppa vid tolv å smällde av en raket, sen vart det sängen igen! Idag e vi bättre men fortfarande ganska skakiga å trötta…

Hoppas det e bättre med er!

medde
2009-01-01 20:18
#2

God kväll.

Men vilken kväll Wassago, tur att ni i alla fall hade varandra!! Det är ju mys det med.

Jag och tös var hemma, tösa min är inte riktigt kry, en riktigt praktförskylning på G för hennes del.

Men vi hade det mysigt här hemma ändå i soffan hon och jag. Ute på balkongen och tittade på smällar och raketer var vi.  Bästa av allt hunden Mickey brydde sig inte ett dugg om alla smällar som for och levde. Trygg hund.

Hoppas ni alla hade en riktigt trevlig kväll igår!

God fortsättning på det nya året

medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-01-02 06:10
#3

Vi var hemma också min tös o jag. Vid 12-slaget var vi ut på skolgården mitt emot där vi bor en stund och tittade på fyrverkerierna. Annars hade vi en lugn kväll.

EvaG
2009-01-02 06:40
#4

Morning, morning. Det ar om jag raknat ratt fredag den 2 januari 2009 nu i Sverige. Den dagen ar nagot helt nytt i Sverige. Vad da helt nytt. Tank! Den dagen ar helt unik. Det ar den forsta vardagen 2009. Ta tillvara dagen med andakt och tank att du ar med om denna unika dag. God natt, sajer nu en trott Eva.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2009-01-02 18:38
#5

God kväll.

Hoppas ni alla fått en fin dag jobb eller inte. Här är det kallt och rått men ingen snö i sikte. Vilket är bra tycker jag men inte tösa min…

Härligt att se dig härinne EvaG. Ta väl hand om dig "over there"

Hoppas vi ses på våran fina mötes plats här på iFokus under kvällen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-02 20:50
#6

Godkväll i stugorna!

Här har jag också legat däckad över nyårshelgen i feber och riktig praktförskylning. Men nu börjar det bli lite bättre.

# 1 Wassago, hoppas ni kryat på er nu. Kräksjuka är inte alls skoj heller..

# 3 Hoppas du har det bra du med Ewa "over there"..

Här har vi haft solsken och fina dagar med gnistrande vitt på backen. 10 minusgrader också.

Medde, hoppas din tös kryar på sig också.

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året Skrattande

Annons:
Wassago
2009-01-04 12:12
#7

Igår kom det äntligen upp lampor i taken å på väggarna på Lilla friden, samt ett element så fästmön slipper kliva upp om mornarna till en stuga som håller ca 8 grader inomhus såhär på vintermornarna innan kaminen e tänd! :)

Å i slutet av månaden så kommer det dessutom in en Tv i stugan för första gången någonsin (fästmöns krav, själv hade jag gärnat hoppat detta med tvn.. men men..)

Lilla friden börjar bli mordent! På gott å ont..

Väl mött//I

StefanW
2009-01-04 12:53
#8

Nu bär det av till badhuset, det blir en riktig "grabbdag" tjejerna stannar hemma och på hemvägen hinner man in till något gubbdagis…

Ha de gött

Stefan - Modellbyggare

medde
2009-01-04 19:01
#9

God kväll

Wassago! Välkommen in i 2000 talet, jag hejar på fästmön helt klart Annars är det ju risk man möglarFlört

Hoppas din "grabbdag" blivit riktigt bra StefanW!

Har hemma är det lungt, tösen ej ok ännu, lite snorig och dan. Så vi spelar Tv spel och myser hon och jag hemma i värmen, Bara ut då Mickey ska på sina prommisar. sen blir det in i en himla fart och värma sig i massor.

Vilka toppen saker du lagt in Stefan, bugar och bockar för det.

Ha nu en riktigt fin kväll alla.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-04 23:58
#10

Hummm… skaall komma iihåg  var dina lojaliteter liggger medde lilla!! Flört

Föresten kan jag nämna  att jag å koffra kommer att kommma upp till reptilmässan den 31/1 i Solna om jag inte minns fel.. Du å Asa_N kan ju komma dit å säga hej tycker jag!!

Asa-N
2009-01-05 06:12
#11

#10 Åh är det reptilmässa den 31/1?? Åh vad rolig och en helg som jag är ledig också!!! Kors i taket. Jag lovar att komma dit i alla fall, lär väl få med dottern också som nog inte gärna missar det. Men det ska bli jätteroligt att få träffa både dig och koffra :o)

Medde, åker vi tillsammans dit?

Wassago
2009-01-05 08:48
#12

Kul!!! Då får vi äntligen träffas irl! Men skall bara förvarna, e mycket affärer som skall göras upp på kort tid så det blir inte mycket tid att prata men bättre lite än inte alls!! Glad

StefanW
2009-01-05 08:57
#13

God morgon! Ännu en dag på jobbet!

Stefan - Modellbyggare

Annons:
medde
2009-01-05 11:35
#14

God morgon

I dag är det som vanligt iskallt ute! Ingen snö. Men vi ser framåt och väntar på den 15 jan jag och tösa, varför? Se i en annan tråd.

Jisses så kul Wassago! Då kommer vi att ses åter igen då! Glöm inte att det är inte igenom grindarna på polishögskolan ni ska åka! 

Snart är det skoldags igen för tösa, dom börjar åter igen på torsdag.  Nu ska jag ta mig i kragen och göra lte nytta här hemma. Hoppas vi kommer att ses under dag/kvällen

MVH

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-05 18:48
#15

#14 Ta det med Koffra!!! Skrattande

Men tror inte det e på samma ställe denna gången väl? Solna tror jag… härligt att få se dej igen då min kära medde!!  Får du med dej vanessa med tror du?

medde
2009-01-05 20:33
#16

#15 15 Men det var väl du som var co/pilot eller……

Var är det  nu då dom har detta? Är det inte det vanliga stället i solna? Ska kolla och se var dom har det nu då.

Ska bli himla kul att få ses igen. Verkligen!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-05 22:00
#17

Jag bara åkte med!!!

Ja gör det för jag har noll koll! Skrattande

medde
2009-01-05 22:21
#18

#17 Oj vad du slog huvudet på spiken nu!! Tänk på att du sade detta själv. :Ja gör det för jag har noll koll! Skrattande

//Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-01-05 23:10
#19

Det är på samma ställe Skrattande Mr nollkoll *hahahaha*

#12 Fixa affärerna snabbt som ögat, sen blir det tid att lufsa runt och prata och kanske göra ett eller annat fynd, har satt upp mat och krok på min lista *hahaha* stora inköp Tungan ute

nera
2009-01-05 23:40
#20

Godkväller!

Kikar in en snabbis och säger hej bara. Har inte glömt bort er. Har umgåtts med familjen de senaste dagarna och fått en himla massa gjort, som varit ogjort alldeles för länge.. Känner mig fortfarande matt av denna dryga ihållande snuva som aldrig verkar ge sig.

Ha det gott alla! Glad

Annons:
Wassago
2009-01-06 02:16
#21

Jaja… jag bjuer på den! Flört

Själv har jag en hel del djur som skall lämnas å hämtas, sen e det fem timmars hemresa å packa upp dom djur som varit på resande fot i nära ett dygn!

Asa-N
2009-01-06 06:03
#22

#21 ja jag och dottern ska i alla fall dit, dottern är eld och lågor :o)) förra gången missade vi ju för att det krockade med en hamsterutställning, men denna gången är jag ledig :o)

Wassago
2009-01-06 11:14
#23

Ska bli kul att träffas! Glad

[Henke29]
2009-01-07 22:47
#24

Nämen hallå alla Skrattande
Sitter här och myser lite framför darton en stund nu.
Hoppas att alla har de görbra..
Julen har vatt toppen på alla sätt..
Nu är de vardag igen och jobb..
Imorgon ska ja hjälpa farsan att ta ut hästarna.
Han har fått ryggskott min pappa..
Så nu får man hjälpa till me allt hemma..
Annars har de vatt lungt och skönt.
Fixat till lite i min lya oxå..
Måste ta några kvällar och gå igenom alla nya länkar ja missat..

Hare så gött
Vi möts igen här

Henke

EvaG
2009-01-08 06:24
#25

Jag har oxa haft det misigt i kvall. Dellat en flaskka vin me mej sjalv, men det var nog jag som drack mest. Sittter pa stolen och haller i bordet. Gud va golvet gyngar. Och jag som vill till sangs.

Sov got.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-01-08 14:04
#26

Hej hopp därute i stugorna!

Idag så snöar det lite granna, är mulet och grått. Fast det är inte lika kallt idag heller som det varit på sistone. Nu är det bara 5 minusgrader. Har varit ute på en uppfriskande promenad på f m och försökt lufta bort den envisa snuvan som sitter som klistrad i näsan…Obestämd

 Idag så börjar skolorna igen, så nu kanske vardagen kan återgå till det "normala"..vad det nu är…Nåväl, är i a f skönt och komma in i lite rutiner igen. Det blir så lätt att man vänder på dygnet när det är lov. En annan är ju van att vara uppe med tuppen.

Önskar er alla en fortsatt bra torsdag.Glad

EvaG
2009-01-09 00:26
#27

Den 17 januari ska jag upp bland de stora stjarnorna. Jag har bokat plats till Los Angeles Kings hemmamatch mot Dallas Stars i NHL-hockeyn. Ska bli kul att gora nagot som bryter schemat.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Asa-N
2009-01-09 06:05
#28

Äntligen fredag säger jag Skrattande nu är bokslutet klart efter att ha jobbat 45 timmar på 4 dagar, ja vi fick jobba i tisdags också…. Idag kommer det att kännas som ett vaccum när allt lugnar ner sig på en gång.

Helgen går mest åt till att leverera hamsterbebbar, de är 4 veckor i morgon o flyttar i helgen till sina nya hem. Alla utom den jag ska behålla samt 1 som flyttar nästa lördag och 2 som flyttar om 2 veckor. De båda sista ska till Finland så där blir det att möta upp vid båten. Det är även en som inte är tingad ännu men henne kanske jag behåller också.

Ska se om jag hinner upp till medde o fika i helgen också Skrattande

nera
2009-01-09 14:28
#29

Kikar in som hastigast och önskar er alla en bra helg. Glad

Wassago
2009-01-09 15:55
#30

Ett par sekunder kan göra en jäv*a skillnad.. Hade jag varit två-tre sekunder snabbare hade jag kanske varit död eller allvarligt skadad nu.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4149138.ab

I stället tjänade jag 5000kr på att jag fotade den förödelsen som inträffat… Den vita bilen som står smälld mot trädet låg 40 meter före mej…

En katt sägs ha nio liv… men "gamle" Wassago har nog avverkat ett 20-tal hitintills..

Det som var ännu märkligare är att inte en enda dödades eller skadades allvarligt trots att bilarna flög högt i luften å det var fullt med folk överallt.. Allè gatan i Borås såg ut som en krigszon…

Nu ska jag ta en wirrre å fira för livet! Skål gott folk!

[Henke29]
2009-01-09 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Ja jösses där ser man.
Kul att du klarade dig från detta Wassgo.
Sen var de ju oxå skönt att veta att inte nån blev allvarlit skadat.
Men att se dessa bilder så har dom haft verkligen tur då.

Jag har idag tatt lite bilder på våra hästar igen.
Detta är min farsa som står och småpratar me hästarna Flört

Wassago
2009-01-09 17:00
#32

Tack Henke, älskar kallblod! Saknar mina pållar, har en skettis utlagd på "livstids" foder som ser ut som er lilla, Falcon II heter han, min Fjording å Araben tvingades jag sälja efter olyckan!!

Hälsa far å pållarna!

medde
2009-01-09 18:14
#33

EvaG du verkar ha haft ett fint enmanna kalas, men bra att du bryter och går på match i stället. Säger en avis medde!

Hej på dig nera.

Asa-n Klart du välkommen. Vi ska ju på reptilmässan tillsammans, och hälsa på Wassago.

Henke Tack för den fina bilden på Tella o co! Härligt att se, det var länge sedan du visade oss något på Tella.

Wassago! Men jösses vad är det som händer, men det var lite fina bilder i artikeln, kul att läsa länken om Ingmar Blom som vittne! Va rädd om dig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2009-01-09 18:31
#34

Ja de har inte blivit så mycke nya bilder nu på ett tag.
Denna tog ja idag då vi har haft toppenväder.
+ 6 grader och sol va mer kan man önska..
Jo vamare då förståss men de kommer..

Henke

Annons:
medde
2009-01-09 18:43
#35

Vi har även haft fint väder i dag i stor staden. Lite synd samtidigt då den lilla snön vi hade är så gott som borta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-09 18:55
#36

#33, Lite lustigt… Nästan alla andra gånger jag varit nära, så har det varit så in i He***ete nära… men när jag väl "kom i kapp" å insåg hur nära det var så måste jag erkänna att jag vart mycket räddare än jag någonsin tidigare varit… E det åldern? Visdom? (ha ha, knappast!) Men konstigt e det… har ju som sagt varit såååå mycket närmare sååå många gånger tidigare, men då har jag aldrig brytt mej…

Nåväl… Lever å e fem papp rikare, å mår gott med en halvpava whiskey innanför västen.. Jag e nog en ganska lyckligt lottad sate i alla fall!! Skrattande

Väl mött//I

StefanW
2009-01-09 19:42
#37

#30 Det är bara att säga grattis till att du (eller någon annan) inte skadades. Plåt går alltid att fixa…

#31 Fina Hästar!

#36 Det är bara att tacka för pengarna och låta Whiskeyn glida ner i strupen….Trevlig helg!

Hoppas att utredingen visar på vad som var orsaken.

Flört

Stefan - Modellbyggare

Asa-N
2009-01-09 20:09
#38

#30 Herrejisses!! Helt jäkla sanslöst!! Där hade du änglavakt tror jag bestämt. Glad också att ingen dödades, för som Stefan säger här ovanför, plåt går att fixa eller byta ut, det går inte med människor.

medde
2009-01-09 20:12
#39

Håller med Asa-N.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-10 21:05
#40

# 30 Men jisses Wassago!! FörvånadFörvånad Oj oj oj…sitter här och gapar som en fågelholk igen….Vad skönt att ingen gick åt .Och så du fick lite pröjs också. Ja, vad säger man…Var det änglavakt eller…

# 31 Henke, vad kul med lite nya foton på Tella och  hästarna!  Glad Har verkligen saknat det.

Jag kämpar fortfarande med en envis vass förkylning…Nu får det vara nog snart!

Önskar er alla en fortsatt bra lördagskväll och helg.

EvaG
2009-01-11 02:06
#41

Ensamhet ar inget roligt ord. Det ar inte roligt i praktiken heller. Sa ta hand om varandra. Prata med varandra. Varfor inte prata med passageraren bredvid i bussen. Ni kanske sa smaningom blir narmare bekanta med varandra. Ensamhet ar inget bra. Ingen man kan utbyta tankar med. Ingen att prata med. Ensamheten ar dessutom svar att komma fran nar man val hamnat i den. Det galler att hitta nagon som finns dar utan att du tankt pa det. Det kanske finns nagon pa natet du inte tankt pa men som funnits dar hela tiden. Samma sak kan galla att du har en kamrat som du inte tankt pa funnits dar just for dej. Man maste gora allt for att bryta ensamheten. Tank pa att det kan finnas nagon som bryter ensamheten nagonstans.

Oj vad djup jag blev!

Ta hand om er, sajer Eva djupsinnigt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
medde
2009-01-11 19:18
#42

 Jaa du EvaG. Om du visst evaG du slår huvudet på spiken med dina ord. Visst är det så här. Men oj vad svårt det är i praktiken att få folk att visa en stor empati med andra människor, tyvärr är det så.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-01-12 05:43
#43

Stod i fonstret och tittade pa en stjarna på den helt molnfria himlen. En vackert lysande stjarna. Plotsligt var den bara borta. Vad hande? Fungerar det som livet pa jorden. Ett liv fullt av ljus och gladje som sedan bara forsvinner.

Forsvinner livet i stora universum som livet pa lilla jorden?

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-01-12 11:51
#44

Det finns självvald ensamhet, så finns det ofrivillig ensamhet. Den senare är inte alls rolig. I alla fall när man hamnat i en svår livssituation och känner att man verkligen behöver någon, och ingen finns där tycker man..

Det kan vara svårt att även själv ta första steget till kontakt då man känner sig väldigt ensam och övergiven, det vet jag av egen erfarenhet. Ibland så kan människor vara frånvarande just för att de kanske inte vet vad de ska säga eller göra för en, av ren okunnighet bara. Inte elakt menat.

Men det man vill är bara att någon ska bry sig, kanske inte säga så mycket, utan bara finnas där och lyssna.

Eller hur?

Du finns i mina tankar EwaG även fast vi inte känner varann., men jag känner av din djupa smärta i dina ord du skriver. Jag har själv gått igenom en hel del i livet och jag vet även hur det är att smaka på ofrivillig ensamhet.

Vet att vi finns här EwaG, även för Dig! Glad

nera
2009-01-12 12:01
#45

# 43 EwaG, enligt min uppfattning så tar livet aldrig slut vare sig för oss här på jorden eller i universum. Allt återföds på ett eller annat sätt om än i nya skepnader. Varken universum eller vi själar kan dö tror jag. Det är bara skalet som byts ut, oavsett om det är en människokropp eller en stjärna på himlen som dör. Det är ett kretslopp som alltid är i rörelse.

(Nu kanske blev detta för djupt istället, sorry…Oskyldig)

medde
2009-01-12 12:08
#46

Tänkvärda ord att läsa återigen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-12 13:13
#47

#45 Sanna ord nera enlig det jag tror mej veta!

Känner dej inte det minsta EvaG, men känner smärtan i dina ord.. Sänder dej en tanke för styrka, värme och mod!

Väl mött//I

medde
2009-01-12 13:18
#48

Tänk vilka underbara medlemmar det finns här på sajten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-01-12 13:31
#49

Ja EwaG, jag hoppas du känner att vi finns här även för dig Glad

medde
2009-01-12 13:35
#50

Kramen till dig EvaG,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
2009-01-12 16:05
#51

Instämmer också i kören…

Stefan - Modellbyggare

medde
2009-01-12 18:43
#52

EvaG hoppas du känner av den stora kramen och alla varma tankar som går till dig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2009-01-12 21:16
medde
2009-01-13 19:35
#54

Gruppkram!!!! Jippie!Skrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-01-13 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Jag och Hampus deltar också i gruppkramen Skrattande Hampus är 4 veckor och 3 dagar och normalfärgad rex satin Kyss

Annons:
medde
2009-01-13 20:29
#56

Men jisses så söt, men vad  rexad han var. Det ser verkligen häftigt ut. Har inte sett detta på en hamster. Riktigt läckert.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-13 21:28
#57

Mycket fin Hampus! Glad

Asa-N
2009-01-13 23:12
#58

Ja han är riktigt söt och riktigt rexad :o))

EvaG
2009-01-15 05:59
#59

Tack for alla kramar. De behovs, men allt kommer att ordna sej. Vet ni forresten vad som hander om man staller en blomma i en halvfull vinflaska? Jag vet!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-01-15 12:29
#60

# 59 Berätta gärna   *nyfiken* Glad

medde
2009-01-15 13:38
#61

#59 Näe! Men nu är jag nyfiken att få veta det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2009-01-15 13:56
#62

Är det humöret som väljer musik för en? Just nu gäller denna i mitt huvud.//Redigerar mig själv. Just nu får jag inte klippet att fungera då jag klickar på den, men klickar man på länken direkt under fönstret så kommer den fram, Lägger även en länk här!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-01-15 14:00
#63

Oj, den var tung  i sinnet den låten…..

Oskyldig

medde
2009-01-15 14:02
#64

Just det!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-01-15 14:58
#65

#59 Jag tror den mår bra en stund för att sedan vissna. Precis som vi människor och alkohol.
#62 Jag hoppas det inte är så.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-01-15 20:33
#66

#65 Om du visste.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2009-01-15 20:39
#67

StefanW kan du hjälpa mig med #62! Tack på förhand.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-01-16 06:02
#68

Wohoooo det är fredag gott folk Skrattande Idag har vi nästan -8 här vilket ju är typiskt när jag ska ha en av hamsterbebbarna med mig till jobbet idag för leverans på väg hem i eftermiddag. Nå det är bara att ta kylväskan som även funkar med värme Skrattande

I morgon är det Södertälje o Djurmagazinet där som gäller, ska bedöma hamstrar/gerbiler och allmänt prata hamster med folk :o)

Men innan dess hoppas jag att alla får en härligt fredag.

medde
2009-01-16 11:23
#69

God dag.

Jisses så tidigt du var uppe Asa-N, den tiden låg jag och nannade i sängen. Men det var fortfarande lika kallt då jag körde tösa till skolan. Brr,, säger jag inte skönt alls. Då avsaknaden av snö gör kylan så rå.

Ha nu en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses under dag/kvällen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-01-16 13:19
#70

Goddagens alla!

Ja du Åsa, du var verkligen morgonpigg idag må jag säga.

Själv så har varit inne i Fuglesangs bok, så jag har inte haft tid med annat Flört Jodå, jag har hunnit med en promenad idag på f m i - 15 grader kallt. Solen skiner och vi har lite snö igen.

Idag så fyller sonen 11 år! Tänk va, det är på barnen som man ser att tiden går….

Önskar er alla en bra fredag och helg.

EvaG
2009-01-18 00:34
#71

Man maste tro pa framtiden och inte tanka negativt.

Anhoriga gar bort, anhoriga drabbas av sjukdom. Sjalv mar man inte bra, men man maste tro pa framtiden.

Huddinge Hockey, Sveriges basta hockelag ligger nere i botten pa hockeyallsvenskan. Los Angeles Kings, NHLs basta hockeylag ligger nere i botten pa sin serie, men man maste tro pa framtiden.

Naturen mar illa pga oss manniskor och och vara gifter. Klimatet forandras, men man maste tro pa framtiden.

Varfor maste man tro pa framtiden? Jo om man inte tror pa framtiden vad kan man da tro pa? Finns det da nagot att tro pa? Man maste tro pa framtiden.

Hoppas ni har det bra, sajer EVa och forsoker fundera framat.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

StefanW
2009-01-18 01:19
#72

#67 Såg först nu att det var problem…sorry! Felet ligger i länken på den första som du lade in…

Bytte helt fräckt sekvens på tuben, så nu ligger en annan version inne och den fungerar bättre… dock samma låt och artist,men från ett live framträdande istället.

Stefan - Modellbyggare

Asa-N
2009-01-18 08:44
#73

Gomorron alla glada. Så var det söndag igen, undrar just vart helgerna tar vägen!! Det är inte utan att man känner sig lite akterseglad!! Glad

Idag står bara lite disk och städning av ett par hamsterburar på programmet i alla fall så det ska bli en lugn dag.

medde
2009-01-18 11:52
#74

God morgon

Vakande som vanligt till ett kallt Sthlm. I dag blir det en ganska stillsam dag. Ska bara iväg och handla lite. sen blir det att vara hemma och ta det lungt, Mickey ligger väl lite löst till för att hamna i badet, då han hade en date med klippmaskinen igår.

Ha nu en riktigt bra dag alla.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-18 13:31
#75

Goddagens!

# 71 Javisst måste man försöka tänka framåt och positivt så gott man kan, hur tungt det än må kännas. Det har du så rätt i EwaG.

Här är det mulet och jag är mol allena hemma. Resten av familjen är ute och anglar på sjön med kompisar. Själv så är jag ingen vare sig fiskefantast, eller gillar att vara ute på isen..Huvva! Så det får vara för min del.

Nu ska jag inta lite lunch och sedan försöka göra lite nytta här. Önskar er alla en fortsatt bra söndag. Glad

EvaG
2009-01-19 06:27
#76

Tank vad vi firar nar ett ar overgar i ett nytt ar. De flesta firade val nar 2008 blev 2009. Det blev bade skumpa och fyrverkeri for manga. Lyckonskningar om ett battre 2009 an 2008 och sa vidare.

Tank att vi firar aldrig att en dag overgar i en ny dag. Oftast sover vi da. Borde vi inte fira en ny dag och lyckonska varandra att den nya dagen blir battre an den gamla. Nej vi sover och tycker att det ar inget att bry sej om. Borde vi inte tycka att den nya dagen blir battre an den gamla? Da har vi ju alltid nagot att se fram mot, eller hur… Tror att vi alla skulle ma battre da. Kanske skulle vi da sakta ned lite och inte ta saker och ting som sjalvklart.

Hoppas ni far en bra ny dag, sajer Eva och ska sova.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
2009-01-19 07:21
#77

#76 Det enda jag tänker på inför en ny dagf är att sätta klockan på ringning så jag inte försover mig. Har aldrig reflekterat över något annat, men du har helt rätt

medde
2009-01-19 11:38
#78

#76 Som vanligt kloka ord från EvaG som sätter sig i kropp och själ. Tänkvärda man ska ta med sig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-01-19 15:04
#79

Det ligger mycket i det du skriver Eva.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Jayrod
2009-01-19 21:08
#80

Medde, blev det nåt besök på Observatoriemuseet?

Edit: Jag såg nu att du hade svarat i den andra tråden.

nera
2009-01-19 22:38
#81

Du är klok du EwaG! Mycket sant det du säger.

Fy vad forumet är segt att komma in på idag. Det tuggar och är degigt till tusen…

EvaG
2009-01-20 06:24
#82

Det ar tisadag 20 januari och jag ska sova. Sitter pa sangen och tar av mej och tittar pa kudden. Kommer da underfund med att kudden ar en av mina basta vanner. Den ger mej en harlig tillvaro nar jag lagger huvudet pa den. En njutning och man blir avslappnad. Den rattar sej efter mej. Allt for att jag ska ha det bra och somna gott. Kudden klarar av mitt huvuds tyngd utan att protestera.

Nu sajer du: "Vilket larv! Det ar bara en kudde!"

Ja visst ar det bara en kudde, men erkann att du skulle inte ligga lika bekvamt utan kudden. Alltsa kudden gor att din tillvaro blir battre och du mar battre. Med andra ord sa betyder kudden mycket for oss.

Sov gott, sajer Eva och ska snart lagga sitt huvud pa den underbara kudden.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2009-01-20 19:19
#83

#80 Nej men det är på G, men dotter har ej varit kry så detta fick vänta lite.

#81 Visst är det segt just nu, hoppas det är övergående. Just nu ganska jobbigt med denna tid det tar att posta inlägg. Men tror helt och fullt att detta kommer att ändras inom en snar tid.

#82 Oj vad jag ska krama min kudde inatt, det behöver jag. Har inte tänk i dessa banor, men nu ska jag det ang min kudde. Tack återigen för din tänkvärda ord EvaG

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-01-20 20:02
#84

Verkar vara lika segt idag med att posta inlägg! Ja ja, det fixar sig nog så småningom kan jag tro.

Hoppas ni har det bra alla, så bra man nu kan ha det.

Leffe
2009-01-20 20:42
#85

EvaG var  får du allt i från?

StefanW
2009-01-20 23:02
#86

Det har varit som tuggummi och ett antal knutar på ledningarna ett tag, hoppas att det blir bättre. Har ibland postat, för att senare upptäcka att det inte finns med ibland inläggen..skumt!

Stefan - Modellbyggare

medde
2009-01-21 10:58
#87

#85 Det undrar jag med:-)

#86 Visst är det så, har även råkat ut för detta "roliga" fenomen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-21 12:24
#88

Jag skålade in det nya året med blåbärs soppa.. Det funkade inte så bra.. E numera singel som det så vackert heter. Nästa år kör jag nog med den gamla vanliga skumpan igen tror jag!

Ha en fin dag gott folk//I

medde
2009-01-21 13:05
#89

#88 Men nästa år kanske du inte är singel, för vem vet vad livet bär med sig. Blir det då åter soppa?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
2009-01-21 18:10
#90

Vem vet? Jag vet ingenting..

Annons:
medde
2009-01-21 19:04
#91

Klart att du inte vet, det är samma för mig just nu,  men du har henne i landet, min åker till tusingen till andra sidan av planeten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-01-21 19:49
#92

#85 och 87. Vet inte. Jag tittade pa kudden och da slog det mej plotsligt vad den ar underbar att ha. Har sjalv anvant den till nu. Ska snart pa ett intressant mote som kommer att handla om mej. Tank att jag kommer att vara medelpunkten!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2009-01-21 20:03
#93

#92 Men det är helt underbart att få läsa dina inlägg. Som alltid mycket kloka och tänkvärda ord i dom.

Hoppas ditt möte går bra! Tänker på dig i massor EvaG!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-21 21:13
#94

Vad i hela friden har hänt med ifocus idag?? *rådlös*

medde
2009-01-21 21:30
#95

Just nu har jag en startsida som jag inte kan få något redigt ut av. Hoppas detta rättar till sig. Men visst gör det det så småningom, det tror jag säkert. Men loggar ut nu, och hoppas på ett redigare i morgon.

Så ni andra håll ut om ni har det startsidan jag har eller något liknade, det kommer att fixa till sig.

Men en snygg textning var det ju alla fall.

Trevlig kväll på er allla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-21 21:45
#96

PUHH! Nu är allt sig likt igen.  Blev riktigt orolig ett tag och tänkte: "HJÄLP, ska det se ut på detta vis nu"!

Tack för dina tröstande ord om startsidan medde. Natti natti. Ses imorrn.

medde
2009-01-22 11:11
#97

God morgon.

Nu är allt normalt även för mig, vad jag har fått uppgift om, så var det den ena servern som lade av,

Det var lite rörigt att styra runt här igår kväll. Men skönt att det är åter normalt, men som jag sade så kommer det att fixa sig. Dom är så duktiga här på iFokus!

I dag är det återigen grått och trist, duggregnet för i luften. Så det är bara att sitta inne och njuta av värmen.

Ha nu en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses härinne på "våran" trevliga mötetsplats på iFokus.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
EvaG
2009-01-23 07:08
#98

Det är fredag igen. Vet ni vad det är för speciellt med denna fredag? Jo det är ett ar sedan den var sist. Tänk ett ar har gatt sedan förra gangen det var denna fredag. Förra fredagen var en annan fredag och nästa fredag är oxa en annan fredag. Tänk att fredagar kan har en sadan tjusning. De flesta ser fram mot fredagen och tänk att just den här fredagen är speciell. Det var ett ar sedan sist.

Ha nu en riktigt bra fredag, säjer Eva och ska sova för att sedan ta hand om denna fredag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Asa-N
2009-01-25 08:16
#99

Gomorron alla glada :o) Har knappt varit på iFokus alls sista veckan, det har inte hunnits med riktigt. Jag och 6 tjejer till håller på att dra igång en ny förening, Svenska Smådjursföreningen, och det är hur mycket som helst att göra. Nu är det mesta klart och vi har hemsida och forum och det börjar ramla in medlemmar Skrattande

Hoppas att det är bra med alla här inne.

medde
2009-01-25 10:45
#100

God morgon.

Hoppas ni finner er till rätta med det "nya" som tillkommit nu under helgen. Det ska finnas en artikel inne på Support iFokus om detta. Så det är att rekomendera att kila in där och titta och läsa den.

Här i sthlm är det åter igen trist och regn med en massa fin dis och dimma. Så vädret är ju på topp! Eller?

Ha nu en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses under dag/kvällen

Mvh

Lycka till Asa-N med den nya föreningen. Kan man få en länk då ni klara med hemsidan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-01-25 12:40
#101

God förmiddag. Här ska vi nu äta lunch och sedan går vi hela familjen på långpromenad och kommer hem lagom till bandyfinalen.

När det gäller "nya" iFokus gillar jag inte svarta rutan. Skulle vilja ha den jäms med blå linjen upptill. Den dåliga symmetrin stör. I och för sig en småsak. Bra att man så lätt kommer åt sin gästbok.

Hoppas ni alla får en trevlig söndag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Asa-N
2009-01-25 17:30
#102

#100 Sidan är ute men lite under konstruktion så att säga, det fylls på vartefter :o)

Svenska Smådjursföreningen

medde
2009-01-25 19:13
#103

#101 Visst är det lite ovant. Men man vänjer sig nog.

#102 Ska gensat över och titta på den.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: