Annons:
Etikettövrigt
Läst 2373 ggr
medde
2009-01-25 19:41

OT/ Snackis 18

Välkommen till "våran" snackis tråd. Har pratar vi om allt som väder och vind samt en hel del massa strunt. Men det finns även mycket plats för många goa saker. Ja ordet är som gått som fritt denna tråd

!ORB_BLU

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
EvaG
2009-01-26 05:35
#1

Eva ska alltid utmärka sej. Snackar först!

Det är den 26 januari. Gissa vem som är i Sundbyberg. Jo lilla jag. Har nyss kommit. Dödstrött. Ska sova några timmar. Sedan ut och handla. Vidare till Malmö och därefter Los Angeles. Kommer nog att bli mer än dödstrött innan dygnet är slut. Snacka om att vara på resande fot. Vilket väder i Stockholm. Inte ens snö! Ingenting är som det ska vara. Inte ens vädret! Har ni tänkt på om vi kunde bestämma väder hur skulle vi då gå klädda? Skulle vi byta kläder varannan minut eller. En bestämmer sol, en bestämmer kallt, en bestämmer snö och så vidare. Nej det är nog tur att vi inte kan bestämma det, men vi gör allt för att förstöra klimatet tyvärr.

Ha en bra dag, säjer en restrött Eva.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
medde
2009-01-26 12:34
#3

Välkommen hem Eva!!!

Så härligt att höra dig på svensk mark även om det är för en kort stund.  Hoppas du fått sova lite och samla lite kraft. 

Visst är vädret trist här "hemma" den kan man ju inte säga något om alls. Ha det riktigt bra Eva, många tankar och kramar till dig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-01-27 10:40
#4

Goddagens alla!

Här har vi fått en massa snö i helgen igen och nu hoppas jag att det ligger kvar ett tag. Solen lyser med sin frånvaro än så länge. Jag ska snart ta mig ut och gå en promenad.

Måste bara få berätta om vad som hände häromdagen. Då talade jag med med mina goa grannar som är ett äldre par. De frågade mig om jag hade sett deras lilla "ufo" på himlen som guppade runt i söderläge på kvällarna! Då fick jag ha den äran och berätta om att det bara var Venus som syndes på himlen och lyser starkt. Gissa om jag kände mig mallig som kunde dela med mig och få berätta Glad Jag berättade även för dem om Nasas verktygslåda som far runt ute i rymden också och att man kunde se denna med.. Det hade de roligt åt och de skulle kolla det med sa de.

Önskar er alla en fortsatt bra tisdag.

medde
2009-01-27 19:32
#5

Visst är det härligt då man kan fylla i det folk säger om saker. Att nej nej, det är så här ,,,,

Snö?? Här är det bara grått och trist väder som råder.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-01-27 19:49
#6

#5 Blött och isigt är det också ej att förglömmas, jag känner mig som Bambi på hal is när jag går till t-banan på morgonen Skrikandes har inte Sthlms Stad hört talas om salt och sand???

Annons:
StefanW
2009-01-27 19:53
#7

"Bara" snöröjning och sand, tack! Salt är en styggelse och borde vara förbjudet på våra vägar.

Stefan - Modellbyggare

EvaG
2009-01-29 04:58
#8

Tänkte prat lite vänner. Vänner har vi nog allesammans flera stycken, men hur manga har riktiga vänner som finns där när du behöver hjälp. Titta pa en hockeymatch. En medspelare blir attackerad av en motståndare och i bland sa kommer lagkamrater och hjälper till. I bland händer inget. Sa är det med vänner oxa. Man kan ha manga vänner, men när det verkligen gäller är det ett fatal som ställer upp och stöttar till 100 procent. Dessa vänner som ställer upp kan bara plötsligt finnas där. Det kan hända att du inte hade nagon tanke pa dem över huvud taget.

Pa internet kan man fa vänner av alla de slag. Manga ganger till ondo. En del träffar nagon man blir förälskad i pa nätet. Nagon som visar sej vara värdelös. Träffa vänner pa nätet kan vara en stor besvikelse och fara, men det kan i bland oxa vara din räddning.

Ha en bra dag, säjer Eva som snart ska sova med drömmar om sina vänner.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-01-29 12:20
#9

Kloka ord av EwaG som vanligt! Skrattande Kan bara instämma i det du säger.

Igår så kom jag inte in alls här på ifocus. Var allt nerlagt för reparation tro? Men nu så gick det bättre.

Kikar in och önskar er all en fortsatt bra torsdag. Nu ska jag strax ut på promenad.

medde
2009-01-29 13:00
#10

EvaG! Du har som vanligt helt rätt i vad du säger. Ibland kan räddningen finnas där ute. Jag vet för jag har en "vänninna" ute i cyber rymden som finns där ute och hjälper mig i vått och torr. Tänk om folk kunde vara lite rädda om varandra, lite mer ofta!

Hej nera! Hoppas du mår toppen.  Vi ses kanske under kvällen här inne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-01-30 05:05
#11

Tänk vad ett ord kan betyda. Rätt ord vid rätt tillfälle kan betyda massor. Det kan betyda glädje, stöd, att man kommer igen, att man far upp ögonen. Rätt ord vid rätt tillfälle kan göra att man orkar med sej själv. Rätt ord vid rätt tillfälle kan till och med innebära att man kommer tillbaka till livet. Tänk att ett litet ord kan göra sa mycket!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Asa-N
2009-01-30 08:59
#12

Gomorron alla glada, ja och ni andra också :O) Men idag är det fredag och det innebär ju sista arbetsdagen för veckan för de flesta.

I morgon så ska jag och Medde med våra tjejer på reptilmässa, ska bli så roligt :o) hoppas att det finns mycket fint att kolla på.

nera
2009-01-30 11:09
#13

Hej medde och alla andra!

Igår kväll hann jag inte med något ifocus alls… Umgicks med sonen och försökte vara stöttepelare efter en rätt tuff dag han hade haft i skolan…Oskyldig

Här är grått och trist idag med, men vi har ganska mycket snö. Och det känns roligt. Man får hoppas att det ligger kvar till sportlovet. Nu ska jag strax gå ut och lufta mig på promenad.

Hoppas ni tjejer får roligt på reptilmässan i helgen Glad Men det tror jag säkert att ni får.

Annons:
Asa-N
2009-01-30 11:14
#14

Ja vi ska träffa Wassago och Koffra där, ska bli skoj att träffa de pojkarna live så att säga Skrattande om de nu inte kör fel igen och hamnar vid Polishögskolan Tungan uteSkrattandeCool

Ressu
2009-01-30 11:16
#15

Hejsan alla! Nyss hemkommen då vi har varit och hämtat lite grejer till bygget. Hundarna vilda och galna så det blir nog en resa ner till sommatstugan med dom idag. Hoppas ni alla har en bra dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

nera
2009-01-30 11:20
#16

# 14 Vad trevligt! Hälsa Wassago från mig med! Glad

# 15 Hej Ressu! Kan riktigt se framför mig hur dina "vilddjur" snor runt fötterna på dig..*fniss*

Ressu
2009-01-30 11:29
#17

#16 Runt fötterna, över fötterna… Jaa, mest överallt tycker jag Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Asa-N
2009-01-30 11:33
#18

#17 du har alltså "päls-tofflor" Skrattande

nera
2009-01-30 11:34
#19

# 17 Jo det kan jag tro. Ser riktigt hur hårbollarna flyger runt dem… Flört

Ressu
2009-01-30 11:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jepp, tre stycken. Dock har en betydligt mindre hår än dom två andra Skrattande. Bifogar en bild på mina vilddjur

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
medde
2009-01-30 12:21
#21

God morgon på er alla!

Vill säga ett speciellt god morgon till EvaG! Tänker på dig.

Asa-N Jasso det var i morgon som vanligt är jag en dag el. Hm,, Men nu vet jag . Toppen då höres vi av.

nera! Hoppas allt riktigt bra med dig,.

Ressu! Tack för din fina bilden av dina snyggingar. Blir inte ett dugg avis!!! Näe då!Obestämd Hundnappning säger jag. ick just en gratis resa med silja Line i lådan, det börjar bli dags snart att nappa dom. Skämt o sido dom är så vackra!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
2009-01-30 13:53
#22

Tack medde, alltid kul att höra att nån annan gillar ens hundar =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

leo-
2009-01-30 14:26
#23

Har dom tuggumi i öronen Skrattande ???

Vi hade en trefärgad hane för många år sedan när jag bodde hemma,

kommer jag ihåg rätt var pappan finne

Ressu
2009-01-30 14:30
#24

#23 Ibland kan jag bli tvungen att ha tuggummi i den gråes öron (speciellt om det finns löptikar i närheten) men annars hålls dom nog Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Asa-N
2009-01-30 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#21 japp det är i morgon den 31:a :o))) Hör av mig under eftermiddagen här, för ikväll är det full rulle med städning…. ser för jäkligt ut hemma efter att elektrikern var där igår…. Kolla min fina badrumsbelysning….

nera
2009-01-30 20:07
#26

# 20 Ressu, du vet att jag med fallit pladask för dina tre skönheter du har därhemma Skrattande De är så goa att titta på så man kan inte se sig mätt på dem.

# 25 Ja Åsa, det där var en fin belysning du hade där…Tungan ute

Asa-N
2009-01-30 23:52
#27

#26 Ja visst är den fin Tungan ute tror många är avundsjuka *hahahaha*

Annons:
EvaG
2009-01-31 04:03
#28

God morgon. Nu är det den sista januari. Tänk en manad närmar sej sitt slut sedan är det bara elva kvar på 2009.

Ha en trevlig lördag. Det ska jag försöka ha efter det jag sovit.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Asa-N
2009-01-31 08:55
#29

God morgon :o) Ja du EvaG månaderna går så fort så man får hålla i hatten!! Vi sa just på jobbet igår att det är inte möjligt att det är dags för bokslut igen!! det känns som vi gjorde årsbokslutet i början på veckan!!

Ja det ska bli en trevlig lördag, jag och medde och våra respektive döttrar ska på reptil-mässa Skrattande

Ressu
2009-01-31 09:58
#30

God morgon! Kikar in och säger hej innan jag ska gå ut på bygget. Håller med er om att tiden verkligen rinner iväg. Undrar var off-kanppen finns? Skulle behöva några extra timmar per dygn…

#25 Det var verkligen en urtjusig belysning… Något jag ska ha i bakhuvudet när vi ska ha belysning i vårt nya badrum Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

EvaG
2009-01-31 20:29
#31

Ska pa liten fest i kväll. Helt utan alkohol, men hoppas det kan bli trevligt i alla fall. Ser fram mot det faktiskt.

Hoppas ni oxa far en stjärnrik kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-01-31 21:35
#32

# 31 Hoppas din festkväll blir kanonrolig utan alkohol. Det tvivlar jag inte alls på. Flört

Hoppas medde och Åsa också haft det bra på reptilmässan med era döttrar idag! Träffade ni Wassago?

*nyfiken i en strut*

Asa-N
2009-01-31 22:33
#33

Åh vi hade så trevligt idag. Hittade Wassago och Koffra på väg till mässan så de kom rätt den vägen i alla fall, har hört ryktesvägen att de körde fel därifrån istället *hahahaha*

Ja vi träffade en 7-8 personer från Reptil iFokus där på plats och ställe och jag shoppade värmematta och växter till stora terrariet som Kludd ska flytta in i om någon månad eller så samt en ormkrok i teleskopmodell. Dessutom köpte jag mat till honom så det räcker hela året ut *S* det ligger nu i en väl uppmärkt glassbytta i frysen så inte dottern tar fel *hahahaha*

Ressu
2009-02-01 10:35
#34

God morgon alla. Kikar in och säger hej innan jag återigen ger mej i kast med kakel och bruk Glad. Hoppas ni får en fin dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
medde
2009-02-01 11:20
#35

God morgon.

I dag ska det bära iväg till Ikea, vilket jag inte ser fram imot alls,  för mycket folk för min smak. men men det måste göras. Mickey kommer att få stanna hemma idag då det är lite för kallt för han att få vänta i bilen.

Hoppas ni alla får en trevlig dag och att vi synes härinne kanske under em/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-02-01 21:10
#36

Jaså Ikea minsann :) ska dit längre fram och leta lampor :o) vill ha nya till fönstret i vardagsrummet.

EvaG
2009-02-02 00:17
#37

#32 Det gick jättebra och gud vad kul jag hade. Enda problemet är att jag nu sitter och rapar kolsyra.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2009-02-02 13:45
#38

#37 Så himla kul att höra allt gick bra och du hade kul trots allt. Rapa kolsyra kan du se som en erfarnehet rikare. Det skulle min tös göra hela dagarna om hon nu skulle få det. Men icke!

Dagen här är just nu solig och fin, vilket känns skönt i alla fall. Håller just nu på att mata mina små slingrande vänner, så jag springer fram och åter för katterna vill gärna vara med och kalasa, me jag vet inte vilket dom vill ha. Ormens mat eller själva ormen.!!! Men samma där. Icke!!

Ha nu en riktigt fin dag alla, hoppas att vi ses här på våran trevliga mötets plats på iFokusunder dag/kvällen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-02-02 17:55
#39

I dag är jag pa kurs. Ska bli intressant och se om lilla jag kan lära mej nagot. Jag tvivlar, men jag har förvanat mej själv och omgivningen förut. Sa vi far se. I och för sej omgivningen lyckats jag alltid göra förvanad pa ena eller andra sättet sa det är väl inte sa svart.

Hoppas ni har en bra dag, säjer Eva och ska använda molekylerna uppe i skallen (de som finns där).

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
2009-02-03 06:44
#40

En dag börjar ljusna. Det är en tisdag. Vad kommer den att leda till. Kommer den att göra dej pa bra eller daligt humör? Kommer den att leda till nagot du vill eller kommer den att leda till nagot du inte vill? Kommer den att leda till nagot gott eller kommer den att leda till nagot daligt? Det far du se, men tänk pa att du själv delvis kan styra den at det hall du vill. Det jag vet klart är att den kommer att leda till kväll - tisdagkväll.

Hoppas ni far en bra tisdag, säjer Eva och ska sova nu.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2009-02-03 07:15
#41

Min tisdag börjar med stress. En halvtimmes sova för länge

Annons:
medde
2009-02-03 14:05
#42

God dag

Ja vet inte hur min dag började, men hoppas att den slutar bättre,

Som vanligt fina ord EvaG, som man tar med sig genom dagen. Dom behövs varje dag,. Dina visdom ord.

LeffeD logga ur lite tidigare på kvällen, så kanske du får den sömn du så väl behöver

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2009-02-03 22:11
#43

Hejsan!
Nu var det ett tag sen jag skrev här..
Måste ju vara lite aktiv här hehe.
Har jobbat en hel del.
Sen har de vatt en del annat..
Hoppas att alla har de kanon..

Henke

Leffe
2009-02-03 22:14
#44

Kul att se någon mer än medde och EvaG här. Dwet har ju bara varit de på sistone

EvaG
2009-02-04 04:16
#45

#44 Duger inte vi da?

Varför ser vi människor alltid bakat i stället för framat. Alla sagor börjar med "Det var en gang". Vi intresserar oss hela tiden för det som har hänt i svunnen tid. Vore det inte bättre vi tittade framat och till exempel försökte stoppa förstörelsen av jorden. Tänk om sagorna började med "Om vi ser framat". Jag vet inte om det blir bättre eller ej. Jag är bara en dum tjej pa denna jord, men jag försöker första varför man ska "Det var en gang".

God morgon förresten!

Det var en gang da Eva var en helt oskyldig liten flicka utan sadana här konstiga tankar…

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
2009-02-05 05:24
#46

Tänk här är det just nu sa dött och ödsligt sa det ekar när man skriver en bokstav!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Asa-N
2009-02-05 06:23
#47

Gomorron EvaG :o) du är ju uppe lika tidigt som mig fast hos dig är det väl inte tidig morgon? :o)))

Leffe
2009-02-05 06:48
#48
Annons:
Ressu
2009-02-05 13:23
#49

Önskar alla en trevlig dag Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Gittan
2009-02-05 14:37
#50

Tittut här är jag!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-02-05 20:33
#51

God kväll på er.

Blev så glad att komma in och se ni är härinne och tjatar lite, då jag ej kunnat vara inne på något dygn. Pga personliga saker.

Men jag kommer igen i moorgon och kommer då sätta liye fart ang rymdfärjan som snart ska upp och lite annan info.

Tack för ni finns här inne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
2009-02-06 09:23
#52

God morgon alla!

Kikar in och önskar alla en bra dag! Äntligen fredag och helgen är snart här =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

medde
2009-02-06 11:16
#53

Säger som du: Äntligen helg!

Vi ska ha mys kväll jag och tösen min. Vilket jag ser fram imot. Sedan ska jag ta mig tid att föra in lite nytt under dag/kvällen. Som ni märkte så tog jag mig 2 dagar ledigt. Men nu är jag på G igen.

Ha en underbar dag//Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-02-07 01:36
#54

#53 Hoppas ni hade det riktigt mysigt och härligt.

Den här helgen kommer jag nog bara sova. Blivit totalt hjärntvättat under veckan. Är helt slut nu.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Asa-N
2009-02-07 06:23
#55

Gomorron gott folk. Idag är det hamsterutställning som gäller. Jag ska inte ställa ut själv utan bara vara domare på guldhamster och dvärghamster. Detta blir min sista gång i SHF för sedan läggs allt krut på SSF istället Skrattande

Efter utstälningen är det hem och handla som gäller, dottern ska ha ett par kompisar sova över inatt här så det lär väl bli fnitter här ikväll utav sällan skådat slag!! Tungan ute

I morgon är det vilodag :o)

Annons:
EvaG
2009-02-07 08:33
#56

#55 Lycka till!

Sitter här och funderar. Veckan bestar av sju dagar. Fem av dem har de flesta av oss satt väckarklockan pa ringning sa vi vaknar tidigt för att arbeta eller halla pa med andra plikter. Tva av dagarna har vi oftast till fritidsaktiviteter av olika slag. De fem vardagarna är vi trötta. Det kan vara att vi arbetar eller har andra plikter för oss fran morgon till kväll. När kvällen kommer sa lägger vi oss och sover. Med andra ord ingen fritidsaktivitet att tala om. Pa fredagen ser vi fram mot helgens ledighet och pa kvällen sätter vi inte väckarklockan pa ringning. Manga av oss sover hela förmiddagen pa lördagen och söndagen. Har ni tänkt pa det att vi normalt har tva dagar i sa kallad frihet, tva dagar. Det är inte ens 30 procent av veckan! Den sover vi bort en stor del av. Vi sover alltsa bort en stor del av den dyrbara fritiden. Vore det inte bättre att sova bort en bit av den övriga 70 procenten av tiden? Den är det ju sa gott om!

Sov gott säjer nu Eva och ska sova bort en del av den dyrbara fritiden.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
2009-02-07 14:48
#57

Själv ligger jag kvar i sängen och bara njuter. Gubben har tagit hand om all markservice - barn, hund och katter. Vänta förresten ena katten ligger här hos mig. Hoppas ni får en bra lördag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2009-02-07 20:17
#58

Tänk om någon tog hand om min markservice också. Om jag ligger och drar mig inte tusingen går jag upp och servar mig själv. Inte då. Det får jag fixa själv. Är det någon som fattar något?

nera
2009-02-07 23:35
#59

Hej hopp alla filosofer och alla andra sköningar! Skrattande

Ursäkta min frånvaro!

Jag har inte övergett er. Det har varit så mycket annat denna vecka, så både datorn och ifocus har fått stått tillbaka. Ni finns alla i mina tankar ska ni veta. Har inte glömt er.

Life goes on..Forumet är segt just nu..eller är det internet?

Kram på er alla!! Cool

Gittan
2009-02-07 23:42
#60

Hej Nera! Det är klart du inte övergett oss. Här sitter jag och gubben och dricker vin. Jättekul se dig igen. Snart ser jag nog två av dig. Är nog en aning påverkad, men so what. Jag är glad! Det ska du också vara. Glad alltså!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


nera
2009-02-07 23:50
#61

# 60 Åhh, Hej GittanL! Skrattande

Hi hi, vi kanske skulle ta och skåla lite? Här har jag och gubben också delat lite vin och tittat på film ikväll. Sonen sover över hos grannkillen så vi har BF ikväll..Flört

Skål på dig och ha en fortsatt fin kväll.

Och du…Såklart är jag glad. Jag blir alltid lika glad av er alla fina människor härinne.

Kramar!

Gittan
2009-02-08 00:11
#62

#61 Jag ska bli ledd till sängen nu. Klarar inte trappan upp till sovrummet, tror jag Toppen att du är glad. Jag är också glad och lite full. Sov gott sedan!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Gittan
2009-02-08 00:15
#63

Nu är ja inte gla längre. Mår dåligt1

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


nera
2009-02-08 00:23
#64

# 63 krya på dig Gittan…Inte bra att inte se trappan..

Men sov gott i a f Tungan ute

Gittan
2009-02-08 11:19
#65

Morgon på er. Herre jösses vilken huvudvärk jag har idag. Brukar inte skrika åt barnen att hålla tyst, men idag har jag gjort det. Det blev nog några glas vin för mycket i går kväll. Misstänker det i alla fall. Hoppas ni får en bättre söndag än vad jag har och får.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2009-02-08 11:38
#66

Stackars dig, Gittan. Själv tog jag bara en öl i går kväll och mår bra idag.

[Henke29]
2009-02-08 12:37
#67

Så äntligen lite sol som tittar fram Skrattande
Va glad man blir.
Nu ska jag åka hem till mina föräldarar och hjälpa dom lite.
Håller på att renovera en hall.
Byta fönster och sen golv.
Måla väggarna.
Sen blir de roliga att sätta dit lite nya lampor mm.
sånt är kul att inreda tycker jag..
Hoppas att alla har de bra nu..

Henke

Leffe
2009-02-09 06:46
#68

God morgon. En ny arbetsvecka. Inte är man glad heller. Ny vit färg ute. Var så glad i går när allt var borta.

Sköt om er

medde
2009-02-09 09:45
#69

God morgon på er alla.

Jag ser att vissa har haft en "fin" helg och haft lite roligt. :-)

I dag är det äntligen en fin dag här i sthlm, solen är framme och det fina diset som varit framme hela helgen har äntligen dragit vidare.

Ha en underbar dag//Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ressu
2009-02-09 14:45
#70

God dag alla!

Tar det lugnt efter en kurshelg. Dessutom lider man av en släng av förkylning =(.

Hoppas ni har en fin dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Gittan
2009-02-09 15:36
#71

#69 Lördagen var fin - större delen av den. Söndagen var ren pina.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-02-09 19:00
#72

#71 Men varför söndagen en pina? Flört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-02-09 19:27
#73

#72 Bakfull och skämdesSkäms

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-02-09 19:34
#74

Förvånad Men huvudsaken du hade kul!!! Då kan det vara värt all smärta!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-02-09 20:01
#75

#74 Det är det som är det värsta. Jag kommer inte ihåg om jag hade kul, men enligt oskarshamn hade jag kul eller rättare sagt han hade kul åt migSkäms

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-02-10 13:27
#76

#75 Men du har du ju roat någon i allafall. Det är ju alltid något.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Gittan
2009-02-10 19:53
#77

Tungan ute

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Henke29]
2009-02-10 20:12
#78

Jaha va tror ni om de kommande snöovädret som anländer till Sverige imorgon ???
Vill inte ha snöt vill ha vår nu istället..

Henke

medde
2009-02-10 20:23
#79

Här är det ingen snö på G! Vilket är både på gott och ont. Vi kör med iskana istället runt husen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2009-02-10 20:25
#80

Jaha okej
Nej den ska komma imorgon har dom sakt.
Men de där brukar ju inte stämma så bra.
Vi får avvakta och se..
Hoppas ni har det bra..

Henke

medde
2009-02-11 10:42
#81

God förmiddag.

Det har faktiskt kommit lite snö här under natten, men det är bara lite så inget större.

I dag ska tös amin iväg på sin träning, vilket är alltid kul att titta på. Man är lite små sugen att börja själv. Men vet inte om det är poppis med berg där!

Hur som helst ha en underbart bra dag alla!

Mvh//medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2009-02-11 11:19
#82

Ja här snöar de på rätt bra än.
Fått vitt på marken.
Kan ta en fin vinterbild senare.
Ha en bra dag nu alla

Henke

leo-
2009-02-11 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

så här mycket snö har vi inte haft på hela vintern och det snöar fortfarandeSkrikandes

det bästa är att man inte ser mullvadshögarna i trädgården

 

Annons:
Ressu
2009-02-11 13:54
#84

God dag alla!

Lämnade bilden på service igår och hade väntat att få den idag. Men nej, blir nog tvungen att vänta till imorgon. Suck, man är väldigt handikappad på landet utan bil Obestämd. Nåväl, det blir en fixa upp hemma-dag istället Glad.

Ha en bra dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

nera
2009-02-11 20:39
#85

Godkväller!

Här har vi fått jättemycket snö också och mer väntas. Hoppas det håller i sig till sportlovet bara som är om en 1,5 vecka.

Har haft sonen hemma med förkylning och feber igen sedan i söndags natt, men imorgon ska han gå till skolan igen. Hoppas man klarar sig själv denna gång.

Ha en fortsatt bra vecka alla. Glad

[Henke29]
2009-02-11 20:51
#86

Hej Nera Skrattande
Va tråkit att han har haft förkylning.
Kul att de är bättre nu.
Här har också kommit rätt mycke snö.
Men som du säger ska de komma lite mer..

Ha en trevlig kväll

Henke

nera
2009-02-12 19:11
#87

Hej Henke och alla andra!

Ja förkylning kan va nog så tufft. Idag har jag gubben hemma också som nu är vrålförkyld han med. Men sonen är piggelin igen och har varit i skolan idag. Själv så hoppas jag att jag klara mig.."peppar,peppar"….Foten i munnen

Hoppas allt är bra med er alla härinne.

medde
2009-02-12 20:34
#88

God kväll på er alla.

Jisse ni pratar om snö! Här finns det endast lite inte ens täcker ett gräset, Men det finns en himla massa is att halka omkring på. Vilket gör inte livet roligare.

Ta väl hand om din fina familj nera.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2009-02-13 08:46
#89

#88 men vi har snö så det täcker isskorpan under Rynkar på näsan det är rent livsfarligt att gå ut Skrikandes

medde
2009-02-13 10:10
#90

God morgon.

I dag ska vi väl passa upp, då det är fredag den 13 !!!Förvånad

Men förutom det hoppas jag ni alla får en fin dag.

Asa-N visst är det farligt vi lever runt våra backar just nu. En annan har ju redan trattat på ändan. Tur att den är mjuk att falla på

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-02-13 11:28
#91

Hej hopp!

Har just skrivit i den andra tråden som Farwuq startade om fredag 13:e.

Idag har vi kanonfint vinterväder med strålande sol. Ska nog ta med mig kameran ut senare.

Önkar er alla en bra fredag 13.e Cool

Gittan
2009-02-13 20:30
#92

Snart börjar Let's dance. Åker rätt par ut?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
2009-02-14 08:09
#93

#92 Har ingen aning! Här blev det en vit fredagkväll och jag tänker inte på snön.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
2009-02-14 08:21
#94

Tänk nu har halva februari gatt. Redan har 2009 blivit en och en halv manad gammal. Tiden gar fort och man blir äldre och äldre. Tänk man blir äldre och äldre, men blir man klokare för det… Jo kanske när man är yngre, men inte när man börjar bli vuxen. Da kan man allt och det är det man lärde sej när man var yngre av misstagen man gjorde och av föräldrar bland annat. Sa du som är yngre ta in allt du lär dej. Du har nytta av det när du blir äldre.

Ha nu en riktigt bra lördag, säjer Eva och ska lägga sej och sova med det lilla hon har i huvudet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
2009-02-15 17:30
#95

God eftermiddag. Alla är hemma.  Gubben gör maten och då passar jag på att vara inne lite på iFokus. Det är en underbar vinterdag och vi har varit ute sedan i morse. Vi hade med oss ryggsäck med chokladtermos och mackor. Sedan har vi varit i skogen.

Hoppas ni får en härlig söndageftermiddag och -kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-02-15 19:32
#96

God kväll på er alla.

Äntligen lite lugn i huset. Idag har tös och jag varit på Taekwondo träning. Så nu är det slappa som gäller innför den nya vackan som stundar.

Hoppas ni alla mår topppen och har det riktigt bra.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-02-16 20:22
#97

Godkväller i stugorna!

Här har vi jättehärliga vinterdagar och idag har det snöat sådär lugnt och fjunigt, precis som det borde göra på självaste julafton….*fniss*Flört

Har nyss varit ute och handlat lite förnödenheter. Annars har dagen bara försvunnit med tvättning och städning..

Ha det gott alla! Skrattande

Annons:
medde
2009-02-17 10:38
#98

#97 Tänk vad vi sliter dagrna i ända vi kvinnnor,,,,,,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-02-17 12:37
#99

Ja, ibland kanske vi sliter lite väl mycket..Obestämd

EvaG
2009-02-18 05:56
#100

Nu ska det föreställa tidig morgon, men det är ingen skillnad mot natten. Det är väl mörkt och kallt ute? Förresten glöm att jag undrade. Om du inte jobbar nu sover du fortfarande och hur ska du kunna svara när du sover. Sov vidare i stället och vakna pigg och nyter senare. Nu ska jag sova. Sov gott.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-02-18 20:30
#101

Medde, hur gick det hos tandis idag? Fick du tanden fixad?

medde
2009-02-18 21:07
#102

Yepp! Men självklart var hon tvungen att hitta ett hål!!!! Ska vi ta det nu frågade hon?? Nänä inte i dag inte svarade jag! Fegis om jag är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-02-18 21:40
#103

# 102 Förvånad Hoppsan..

medde
2009-02-19 11:31
#104

Ja du nera, visst är man en fegis i vissa avseénden som just detta. Men så är det i alla fall.

I dag är det kallt och ruggigt ute, som tur är det en liten hemmafixa dag nu när tösen är i skolan. Med tvätt, städning och det roliga strykning, men toppen då allt är klart.

Hoppas ni alla får en underbar dag, samt att vi kankse ses här under dag/kvällen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2009-02-19 19:13
#105

Godkväll!

Ännu en fin vinterdag här i södra dalarna. Man har skymtat solen lite granna bakom molnen.

Önskar er alla en trevlig helg! Glad

EvaG
2009-02-20 04:51
#106

I dag blir sista dagen pa skolbänken. Tänk Eva har nu varit pa kurs i tre veckor. Ja inte pa helgerna och inte kvällar och nätter. Da har det mest varit sova och försöka vila hjärnan. Det har varit arbetsamt att försöka hitta utrymme bland all sagspan uppe i hjärnan för den nya kunskapen. Förhoppningsvis har lite kommit in i alla fall.

Fredagen den 20/2-09 är med andra ord en dag att minnas. Sista kursdagen!

Hoppas ni far en bra dag

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Mark
2009-02-20 17:30
#107

Jaaaa - jag har blivit kristalliserad!!!

nera
2009-02-20 21:59
#108

Till Mark: Tack snälla för tipset i länken om framtidsmuseet i Borlänge och vad som händer där på sportlovet! Skrattande 

(Jag kan inte skriva någon kommentar i den tråden, så därför svarar jag dig här istället. Vet inte vad som krånglar ibland härinne? )

EvaG
2009-02-21 19:09
#109

I dag är det lördag och jag ska bara slappa. Ut och äta en matbit och sedan ligga i sängen och titta pa nagot TV-program. Hoppas ni far en bra lördagkväll

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2009-02-22 11:18
#110

God morgon.

I dag är det blåst och snö som far runt ute! Ingen toppen väder alls där ute. Men vi ska snart iväg på taekwondo träning.

Hoppas ni alla får en väldigt fin dag alla.

Grattis Mark till din kristall.:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-02-22 19:15
#111

Här har det också snöat mer eller mindre hela dagen.

Annons:
nera
2009-02-24 18:07
#112

God eftermiddag!

Idag har sonen och jag besökt Borlänge och Astronomi-utställningen på Framtidsmuseet. Den var helt klart sevärd. Inte var det så mycket folk heller, vilket jag hade befarat innan att det skulle vara, men det var rätt lugnt.

Jag kan fortfarande inte skriva några kommentarer inne i Internationella Astronomiåret-tråden, så därför berättar jag om det här. Men det kanske inte spelar någon roll heller…

Önskar er alla en fortsatt bra tisdagskväll. Glad

medde
2009-02-24 20:29
#113

Vilken bra du dag nuí verkar´ha haft du och din fina pojk. Ska titta över vad du menar att du inte kan skriva.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2009-02-27 00:49
#114

God natt. Om du gläds över något var då inte rädd att visa det för omgivningen.Samma gäller om du är ledsen, visa för andra att du är ledsen.

Tycker du om någon visa det då. Är du kär i någon visa det. Håll det inte inom dej. Visa den du tycker om att du gör det.

Våga visa dina känslor.

Sov gott säjer Eva nu i sin ensamhet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

nera
2009-02-28 20:09
#115

Du är klok du Ewa!Glad

nera
2009-03-19 20:59
#116

Godkväll i stugorna.

Har varit ute på en uppriskande kvällspromenad. Det håller på att frysa på till natten igen tror jag. Solnedgången var så vacker både igår och ikväll. Igår tog vi kort på den, men nu hittar jag inte kameran. Min gubbe har väl lagt den på något bra ställe, men hittar jag den så ska jag dela med mig av en bild.

leo-
2009-03-20 04:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

20 mars 03.25 tittade ut genom fönstret och såg att det var en klar natt och tänkte att det jag såg passade här.

Nu bor jag på landet utan gatubelysning så bilden är inte  hälften så intensiv som verkligheten och kameran skulle varit bättre

men man tänker efter lite grann iallafallObestämd om vad som finns därute

(nån som vill skänka mig en Canon eos 400 Glad)

Fick justera ljuset lite i datorn därför är den lite brunaktig

nera
2009-03-20 15:13
#118

Härligt med en stjärnklar natt leo Glad

Annons:
Gittan
2009-03-21 11:33
#119

Här är en mysig vårdag och vi ska åka in till stan för att handla. Sedan ska vi slåss om vad vi ska se på TVn. Jag vill se bandyfinalen, gubben och sonen vill se hockeyns semifinaler. Vi får väl se om de får göra egen mat idag….

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-03-21 13:52
#120

#117 Härlig bild, man vill upp ibland alla stjärnor!

Om du lyckas hitta någon som vill skänka dig en kamera, så skicka den till mig sedan är du snäll. vill och behöver en data. Men kan betala en slant också. Så om någon har en liten burk till övers eller en laptop, snälla ta kontakt med mig. Panik!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2009-03-21 15:45
#121

Tänk vilken makt man har. Lite hot om ingen matlagning så kommer det hit en TV till!Glad

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2009-03-22 18:31
#122

#121 Helt super gjort GittanL.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: