Annons:
Etikettövrigt
Läst 1577 ggr
medde
2008-12-06 18:37

OT/Snackis 15

Nu är det dags att slå upp portarna för en ny snackis, den andra blir för tung att öppna. Jisses vad vi fyller snackis trådarna med massa skoj.

Länk till 14 om det är något ni saknar från den, så är det bara nu att klicka på länken så är ni där.

                           group hug

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-12-06 19:39
#1

Då tar jag mig friheten och inviger denna snackistråd.

Ska strax titta på film med familjen och ha lite lördagsmys med chips och lite annat..Tog ett glas vin till den goda maten jag gjorde så nu känner man sig lite lagom pömsig…kanske somnar i soffan sen?? Sitter just nu med Pink Floyd i öronen från min MP3 spelare…"Is there anybody out there"… Passande låt med tanke på det vi diskuterat i Universum tråden Flört

Ha en fin kväll alla ute där var ni än befinner er. Skrattande

medde
2008-12-06 20:21
#2

Ha en härligt  fin kväll nera, Tösa och jag ska snart också börja med vårat tv:e mys.

Hörs i morgon

Ha en riktigt trevlig kväll alla!

Tack för i dag.

mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-12-07 12:31
#3

Go morgon!

Åter igen grått och trist över Sthlm. Men inte så blött i alla fall, tur är väl det för jag tid mig tid att tvätta av bilen, då man inte såg den var röd. Då är det dags att tvätta!! Sagt och gjort.

Vet inte vad dagen ska bli av, då det är hundutställning på mässan i Älvsjö eller om man ska sitta hemma och vakta telefonenObestämd 

Hur som helst hoppas jag ni alla får en riktigt fin andra advent! Snart är det jul!!! Har ni julpyntat hemma och varit uta på julshopping ännu?

Må bäst alla!

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-07 12:53
#4

godmiddag hela högen precis vaknat Skäms brukar vara uppe 0600

väderleksrapporten säger grått men uppehåll och ca 5 grader varmt ute.

dagen innehåller en genomgång av cykeln med kedjespänning,tvätt,lite ny olja,koll av bromsar och ev lite polering av kåpor mm den måsta ju vara fin till Luciakortegen den 12:e.

Julen närmar sig och jag kommer inte att göra ett dyft åt det det är en vanlig dag i min almanacka och det är så skönt att slippa jaga klappar bara för att det ska vara så

ha en bra dag och lycka till i shoppingköerna

nera
2008-12-07 12:56
#5

# 4 Får man va nyfiken och fråga vad det rör sig om för cykel? Foten i munnen

Här är det grått ute men vi ha ri a f snö

medde
2008-12-07 12:59
#6

#4 God morgon på dig med Leo. Jag har ingen vidare lust med dessa köer, tanterna har en en dentenns att bli så elaka då dom köar, så jag håller mig undan. Nyfiken med: Vad för ckel?

#5 Godm orgon på dig med nera! Hoppas allt väl med dig och familj.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
leo-
2008-12-07 13:04
#7

ja det får man men jag kanske inte svarar Flört

Jodå det är en BSA 650 1971 och för dom som inte vet vad det är så är just dom årsmodellerna 70-73 i princip samma maskin som en Triumph som dom flesta känner till.

Ett av dom klassiska engelska märkena som tyvärr försvann 73-74 har hört olika

Ingen fjollstart bara kick,dåliga (men bra för den tiden )bromsar, 2 cyl paralleltwin och massor med utstrålning och ett underbart ljud

[Henke29]
2008-12-07 13:22
#8

Godmorgon!
Hoppas att alla har de bra där ute..
Just nu jobbar man lite väl mycke kanske.
Nu märker man av allt stressande folk som ska ha sina julklappar.
Blir jobb hela veckan lång.
Har även jobbat den här lördagen.
Så ja försöker att koppla av den lilla stunden man har.
Har vatt inne en del på Modellbyggarsajten.
Bra att koppla av me lite modellbygge då man kan rensa hjärnan ifrån all stress.
Ha en fortsatt skön dag och kväll..

Henke

medde
2008-12-07 13:44
#9

Härligt att höra att du är ok Henke! Ta väl hand om dig och hopppas vi ses snart härinne igen.

Leo visst är det härligt sound!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
2008-12-07 14:07
#10

För som vill se den….

Stefan - Modellbyggare

leo-
2008-12-07 14:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

10 rättelse., Den cykeln är en 60 talare vilken årsmodell är jag inte säker på men jag såg att den var skriven som en 71:a

Här kommer en bild på en av nästan samma modell den har fel färg på ram och avgasrören är till en lightning men i stora drag ser den ut så här.

däremot har den samma styre och nästan samma avgas men låter inte fullt lika mycket även om den är högljudd (ljuddämparna behöver packas om) som filmen

medde
2008-12-07 19:22
#12

#11 Vad läcker den är!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Playja
2008-12-07 19:38
#13

Kul att se gamla  BSA… var nog den första "hojen" jag kom i kontakt med. *om jag minns rätt..( gammal å senil)* 

Annons:
medde
2008-12-07 19:49
#14

Tycker den var läcker! Ser mer bekväm ut. På tal om gamla erfarenheter hja mig, på min ungdoms dagar for vi ett gång på hoj semester till norge och for runt där, men den resan minns jag med fasa! Då vi kom fram och man skulle sova så vart det att sova på mage, skinnflådd i baken. Inte kul att sitta på en HD stelben från sthlm till Kristansand i ett svep.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-07 19:54
#15

Härliga bilder Leo och Stefan! Glad

# 11 Jag var bara nyfiken Leo därför att vi här är också MC folk nämligen. Skrattande Vi åker Honda Trans Alp 600. Hoppas det inte är någon snö där ni ska åka Lucia kortege. Antar att denna kortege blir av långt nere i söder?

# 6 Godkväll medde! Här är allt OK. ( Hann logga ut tidigare så jag såg inte förräns nu vad du skrivit)

# 8 Hallå där Henke! Härligt och höra av dig. Sköt om dig och jobba inte för mycket nu så du orkar med oss härinne också Flört

# 14 Hej på dig med Playja vännen! Visst är det härligt med motorcyklar Kyss

medde
2008-12-07 20:01
#16

Hej nera!

Nu ska jag över till youtube och leta klippen jag lovade, så jag återkommer om ett tag!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-07 20:23
#17

¤ 16 Låter bra det Glad

medde
2008-12-07 20:27
#18

Just nu får jag inte fram ett enda klipp, Men väntar och ser om det kommer igång inom en snar tid.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-07 20:28
#19

Ingen panik. Ta det när det blir

medde
2008-12-07 20:30
#20

Nera! Kan du kolla om du får fram klipp på "tuben" jag får det inte just nu. Detta är andra gången detta händer mig i veckan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-12-07 20:31
#21

OK.

medde
2008-12-07 20:32
#22

Tack!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-07 20:34
#23

Verkar funka bra. Lägger in ett test här:

test tubis

medde
2008-12-07 20:46
#24

Funkar inte för mig alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-12-07 20:49
#25

Nu funkar det!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-07 20:59
#26

15 i malmö ska den vara, filmen på den sidan går inte att öppna Skrikandes Vill ni se så gå in på evenemang till vänster och klicka på lucia på toppen av sidan där finns två filmer

http://www.skmc.se/SKMC/index.htm

[

](http://www.skmc.se/SKMC/index.htm)

medde
2008-12-07 21:18
#27

Kul ska genast dit och titta! Är du skånepåg Leo?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
2008-12-07 21:26
#28

Nu säger jag god natt till er alla, medde trött och ska sova!

Tack alla för en fin dag här på sajten

SES I MORGON

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-07 21:31
#29

född svensk med guds hjälp skåning Cool

Mark
2008-12-07 21:42
#30

#28 men medde då, inte får du gå och lägga dig när TV-programmet om mörk materia väntar!

Visst ja - videon!

nera
2008-12-07 22:06
#31

OOPPSS! Tack för påminnelsen Mark! Förvånad Rusar direkt till videon NU!

Godnatt medde. Klart man ska sova när man e trötter Kyss

EvaG
2008-12-08 06:24
#32

Ny vecka.

Nu är det den 8 december och en helt ny vecka har sett dagens ljus, förlåt, mörker menar jag.

Vad finns det då att skriva om måndagmorgonen. Inte mycket. En bekant till mej menar att måndagmorgon är veckans bästa morgon för då är det en hel vecka kvar till nästa måndagmorgon.

Helgen har gått i festandets tecken med söndagens tillhörande huvudvärk.

Vad finns det då att skriva om måndagmorgonen. Inte mycket. En lätt huvudvärk och ett tungt huvud. Det är facit av helgen.

Vad finns det då att skriva om måndagmorgonen. Inte mycket. Varför kan inte veckan börja med tisdagmorgon i stället?

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2008-12-08 07:15
#33

Är det månne jag som är den bekante. Tycker jag känner igen uttrycket om måndagmorgnar

medde
2008-12-08 09:56
#34

#30 Viist missade jag inte programet, det finns inspelat nu. Så jag kommer att sitta nu på fm och titta in lungnas ro. Då tösen är i skolan.

#30 Tack Eva åter för din ljuvliga morgon tråd. Saknade den härom dagen. Om du visste vad trist det var attt logga in och inte hitta den här!

#33 God morgon LeffeD!

God morgon på er alla.

Nu ska jag ta och klippa hunden lite, han ser just ut som en gående hårboll! Sedan ska jag sätta mig och njuta av gårdagen Tv program som jag spelade in.

Sthlm är som vanligt grå och trist. Tösen är i skolan. så här råder lunget just nu.

Ha nu en fin dag alla, hoppas vi ses under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
leo-
2008-12-08 10:11
#35

Godmiddag alla

vad händer idag ?? troligtvis inte särskilt mycket denna gråa och mulna Måndag

har ju lite semester nu (sa upp mig från ett skitjobb för en vecka sen) så det blir väl att sitta framför burken och leta jobb

Ricky tycker om det för det leks och promeneras mer nu när jag är hemma

fär väl ta nig mer till affären oxå tror jag

ha en bra Måndag alla

nera
2008-12-08 13:44
#36

Goddagens alla!

Har en sjuk son hemma idag. Han är förkyld och matt. Här snöar det för fullt men det är fortfarande grått ute.

Önskar er alla en bra måndag. Särskilt dig Eva! Flört

Gittan
2008-12-08 15:44
#37

God eftermiddag.
#34 Gående hårboll…Skrattande.
#35 Lycka till med jobbsökningen.
#36 Hoppas han kryar på sig snart.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
2008-12-08 18:11
#38

God kväll.

Nu har lugnet infunnit sig igemn, tösen hemma åter igen från skolan, Hårbollen är ny klippt och riktigt stilig igen. För nu kan man gå ut med han utan han har med sig halva skogen och sandlådan med sig in. Även Mickey gillar då pälsen åker av, blir som en kalv på grönbete.

Nera! Hoppas pojken din kryar på sig snart.

GiitanL hoppas ni mår riktigt bra där  hemma. Jisses avd ni är snidiga på att tippa! Impad.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-08 18:15
#39

Godkväll!

Sonen har fått feber, har nåt skit i kroppen som inte ska vara där. Ska hälsa honom från er.

Här har det slutat snöa nu ia f.

Vad skönt medde att hårbollen nu är klippt och fin. Flört

medde
2008-12-08 18:17
#40

#39 Hälsa pojken från mig och tösa.

Känns toppen härligt då han är klippt, samt allt bort städat, för jösses vad hår det flyger överallt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-08 18:18
#41

# 40 Det ska jag göra. Då blir han glad.

Annons:
medde
2008-12-08 18:19
#42

Tack!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-12-08 18:57
#43

Nera se till så grabben kryar på sej.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Henke29]
2008-12-09 09:53
#44

Hejsan!

Hoppas ni har de bra.
Vädret kunde ju va bättre än detta ihärdiga regn och rusk.
Nu är de iallfall några minusgrader.
Men förmodligen till lunch har det tinat igen.
Ska iväg och jobba nu.
Ha en fortsatt trevlig dag alla

Henke

medde
2008-12-09 10:06
#45

God morgon Henke! Javisst även ni andra som är i gång nu på morgonen.

Vädret är det samma som hos Henke! Regn och rusk hela tiden. Solen finns där upp det vet jag ! Men jag har inte en susning av chans att få se den, oj vad jag längtar till att få se min kära sol igen!

Hoppas ni allla får en fin dag! Samt att vi ses på våran trevliga mötesplats här på iFokus under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-09 11:22
#46

Goddagens alla!

Här har vi fortfarande snö men det är grått och trist..

# 43 Tack Ewa, det ska vi göra. Han är lite piggare idag, men han har fortfarande feber.

# 44 Ha det så bra på jobbet Henke.

Önskar er alla en fortsatt bra tisdag.

EvaG
2008-12-09 18:20
#47

I dag blev jag drabbad av stress, men inte julstress utan försovningsstress. Vaknade två timmar för sent.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-12-09 18:56
#48

Försovningsstress kan inte vra bra, är det inte då man drar täcket över huvudet?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Henke29]
2008-12-09 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Vår katt hemma har underlig stil när han sover Obestämd
Brukar era katter ligga så här oh sova ???

Hoppas att alla har de bra.
Har precis vatt på Massage oh va skönt de var.
Perfekt efter en slitsam dag på jobbet..

Henke

medde
2008-12-09 21:14
#50

Vilken härlig bild Henke!! Kissen är ju hur söt som helst, man vill bara sätta sig ner och krama om den lilla raringen

Mina sover på dom mest konstiga ställen, uppe på dörrkanten, men den gamla gillar att kura ihop sig på fårsknnet och nanna. Men inte ligger dom på det där sättet hur somhelst, men Mickey gör det gärna, ligger på rygg!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-12-09 21:17
#51

Ja han brukar alltid ligga så oh nana den här kissen.
Han är ju 1 år nu..
Har ju en fin huvudkudde oxå så han väljer plasterna väl..
Just nu är han inne mer än ute som sakt.
Men sen på sommarn ser man han knappt.
Bara inne oh käkar mat.

Henke

medde
2008-12-09 21:23
#52

Katter är ju så.

Herrskap och tjänstefolk-, vi är väl tjänstefolet.

Men vacker var han.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-12-09 21:27
#53

Tack så mycke medde Skrattande
Ska iväg i helgen oh ta lite nya kort på Tella och Sigge..
Dom sover inne nu varje natt..
Tella brukar vara lat så att hon sover när farsan kommer runt 9tiden på morgonen..
Då ligger hon..
Gäspar och ställer sig upp när han hämtar grimman..

medde
2008-12-09 21:28
#54

Jättekul om du ville plåta Tella och Sigge, det var länge sedan vi fick se bilder på dom. Väntar ivrigt på det Henke!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-12-09 21:30
#55

Ska fixa detta i helgen som sakt Skrattande
Åka på Julbord ska ja me på Lördagen.
Äta en massa mumsig Julmat.

Henke

Annons:
medde
2008-12-09 21:32
#56

Nu loggar jag ut för i kväll. Hunden skall ut och tösa i säng.

TACK FÖR EN TREVLIG DAG OCH KVÄLL HÄR PÅ SAJTEN ALLLA!

Hoppas vi ses i morgon igen, här på våran lilla mötesplats på iFokus.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-12-10 06:31
#57

#49 Vilken söt katt du har.

Det är onsdag i dag, närmare bestämt onsdagen den 10 december. Det är mörkt ute. Vad är det som gör att Eva känner sej så mycket piggare en onsdagmorgon än en måndag- eller tisdagmorgon. Kan det bero på att det är mitt i vardagsveckan och bara två mornar kvar innan Eva kan sova så länge hon vill i hela två dygn.

Tänk att Eva är frestad att flytta till Malmö för där kan Eva få en nattjänst igen, men då får Eva å andra sidan arbeta helger oxå.

Början på nästa år ser lovande ut för då börjar veckan med en onsdagmorgon. Den morgon som Eva precis kommit fram till var så uppiggande.

Ha nu en bra dag, säjer Eva glad och pigg.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2008-12-10 07:01
#58

Glad och pigg är inte jag, precis uppstigen från den sköna sängen. Kul att någon gillar onsdagmorgnar i alla fall. Sköt om er även denna onsdag.

[Henke29]
2008-12-10 09:38
#59

Håller me dig Leffe
Inte pigg heller på morgonen.
Ska iväg snart och jobba.
Bara fika lite innan.
Hoppas alla får en bra dag.
Så syns vi ikväll..

Henke

nera
2008-12-10 12:05
#60

Hej hopp alla i snövädret!

Idag så snöar det igen här för fullt.

# 49 Henke, vilken go katt du har på fotot! Man vill bara lägga sig brevid den och rufsa om den när man ser på den.  Det sägs ju att en katt ( eller hund med för den delen) är ganska avslappnad när den ligger på rygg och visar magen. Go verkar den vara i a f Skrattande Ser jättemycket fram emot nya bilder på Tella och Sigge också!! *Längtar*

Sonen är piggare idag, febern har gett sig nu.

Önskar er alla en fortsatt bra onsdag

medde
2008-12-10 12:34
#61

God dag

Här är det grått som vanligt får man väl säga. Ingen snö, men det är faktiskt utlovat snö till Lucia, men men tror inte på det alls.

Nu ska jag iväg och fixa inför tösens Lucia i skolan.

Kommer in igen senare under eftermiddagen eller tidig kvällning.

Må bäst alla.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2008-12-10 15:19
#62

#60 Nu har jag fått hem en förkyld son.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
nera
2008-12-10 19:54
#63

# 62 Välkommen in i gänget… Flört

medde
2008-12-10 20:08
#64

Peppar peppar, vi har det inte, men så var ju tösen sjuk över höstlovet och 2 veckor till.

Men hoppas era pojkar kryar på sig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-12-11 06:14
#65

Dagen tillhör Tor.

I dag är det Tors dag den 11 december. 2 dagar till Lucia, 13 dagar till julaftonen och 20 dagar till nyårsaftonen. Tänk snart ska man skriva 2009. Det är mörkt ute och på sina håll kan det tydligen bli ned till minus 30 grader kallt - burr! Egentligen borde man ligga kvar under täcket och behålla värmen, men då lär man väl få värme från arbetet oxå, men en annan typ av värme.

Hoppas ni får en bra dag i dag allesammans, säjer Eva med sommar och sol i blicken.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Henke29]
2008-12-11 09:48
#66

Sitter här igen me mitt kaffe och en macka.
Ska snart till jobbet.
För att ni ska springa ur sängen så skickar ja me en bra musikvideo.
Sirenia

medde
2008-12-11 09:58
#67

God morgon.

I dag är det en jobig dag för mig av vissa pesonliga skäl, men jag hoppas den kommer att sluta väl.

Det är åter igen grått och inte ännu mera kladdigt ute, då det är plaskigt. Snart blir det att ha badring runt midjan om man ska ta sig fram ute! I morgon är det Lucia för tösen i skolan, ska bli så kul att få se detta. Hon ser verkligen fram imot det också.

God morgon på er EvaG och Henke! Hoppas ni får en riktigt fin dag bägge. EvaG du har väl tänkt om då det gäller Malmö. Hopppas jag!

Henke, videon ska jag kolla och se vad det är för bra du vill visa oss.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-11 10:32
#68

Godmorgon allihopa

Klockan är nu 09.23 och kaffet är precis färdigt ännu en dag i arbetssökandets tecken men det kommer att lösa sig. Sitter och är lite kluven till luciaturen imorrn eftersom det är minusgrader ute och jag är inte speciellt road av att köra ca 5 mil enkel resa med halka även om jag har gjort det förr

annars verkar det bli en kall men lagom dag så det blir frukost och lite plock här hemma och sen en lång tur med Ricky som har blivit bortskämd med längre och längre promenader till brevlådan dom här två veckorna jag varit hemma. Skönt men jag börjar bli extremt rastlös

Ha en bra dag allihopa från skåne MED minusgrader

nera
2008-12-11 11:20
#69

Goddagens alla!

Här är det fortfararnde fullt snöväder igen, men dimman hänger tung också. Har sonen fortfarande hemma från skolan.

Henke din video var verkligen uppiggande…Foten i munnen

Önskar er alla en fortsatt bra dag.

Annons:
medde
2008-12-11 20:41
#70

Snö!!!! Var har du hittat den`???

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-12-11 21:18
#71

Var inne i stan en liten stund i dag, men for lika fort ut igen, Vilken julstress. Klarar det inte.

Smiley rage au volant 28492.gif

medde bakom ratten

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-12-11 21:19
#72

Så nu måste jag koppla av ett tag. Loggar ut nu för i kväll, Hoppas vi ses i morgon

medde i detta nuSmiley acupuncture 9302.gif

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-11 21:20
#73

# 71 Förvånad Men oj medde….Denna bild sa då verkligen mer än tusen ord..

Ta det lugnt i trafiken nu och var rädd om dig… Flört

medde
2008-12-11 21:23
#74

#71 Men jöees vilken stress det var där inne.Så det enda jag gjorde var attt ge staten lite pengar i biltull.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-11 21:23
#75

# 72 Det där såg lite stickgt ut Tungan ute

Leffe
2008-12-11 21:44
#76

I den trafiken är jag varje dag

Annons:
[Henke29]
2008-12-11 22:56
#77

Hua den trafiken slipper man iallfall i Torsås hehe..
Inte kul me massa trängsel mm.
Hoppas att ni har de bra..

Henke

EvaG
2008-12-12 06:19
#78

Fredag hela veckan

 dag är det fredag 12 december. Tänk om det vore fredag hela veckan. Vad pigg man skulle vara. Tänk två dagars ledighet efter fredagen. Oj vad veckorna skulle bli långa och hur ska man då kunna få fredag hela veckan när man har två dagar ledigt efter. Tänk vad trött man skulle bli. Gå ut fredagkväll på krogen och därpå en ny fredag. Förlåt efter fredagen kommer ju två dagars ledighet.

Nu ger jag upp får inte ekvationen att gå i hop.

Ha en bra dag, säjer Eva och tycker hon är dålig i att lösa sina tidsproblem.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

StefanW
2008-12-12 06:21
#79

Är det bara jag som är trött på morgonen, men när man ser denna rubrik i GP så funderar jag inte på ljus…

Klassisk tomtestake testets ljuspunkt

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

medde
2008-12-12 10:11
#80

God morgon.

Men det kanske är för sent att säga härinne, då ni andra verkar varit vakna i timmar. Hur som helst vädret är trist grått och regn, vilken jag är inte förvånad över, fast dom lovade snö till Lucia! Men det är klart det är ju i morgon!

Nu ska jag ta och ta mig ut och handla kattsand med mera. Passar  då tösen är i skolan.

Ha en riktig bra dag alla! Det är ni verkligen värda!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-12 10:18
#81

godmorgon

som jag skrev igår så var det risk att Luciaturen skulle frysa inne s å s ,

och så rätt jag hade det nu har skiten kommit ner hitSkrikandes det snöar kan ju bara hoppas att det blir så pass varmt att det övergår till regn istället och tar bort skräpet på marken.

Men nog med klagande på väderleken det är inget man kan göra åt det iallafall

så jag önskar er alla en bra dag

medde
2008-12-12 10:31
#82

Men vad ni har snö överallt, här finns det inte ett enda snökorn!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
2008-12-12 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

ja nu har vi det inte särskilt tjockt s

så jag hoppas det börjar regna snart istället och temperaturen är på väg uppåt.

Fick förresten besök nu när jag hämtade kaffet och då är det värt att sitta på landet utan bil 

besökarna på väg till dörren

stannade ca 1,5m framför fönstret där jag stod med kamera och en kopp kaffe och bara beundrade dom

Efter det är det faktist lite ok med snö

Annons:
nera
2008-12-12 11:15
#84

Goddagens alla i snövädret!

Kanske finns det hopp om att det ska bli en vit jul ändå.Här har det snöat hela veckan, och även idag. Men det är så grått och tråkigt..

# 83 Härliga bilder Leo! Men trist för dig att du inte kunde åka din luciatur med hojen..

# 79 Ha ha, Stefan håller med dig att det är inte direkt ljus man tänker på när man läser den rubriken..SkämsSkrattande

Har varit vaken ett par timmar tidigt på morgonen och fick iväg sonen till skolan och sa hej till gubben som åkte till jobbet. Sedan la jag mig på soffan och sov i 1,5 timme. Det var skönt med tanke på att jag somnade 00.30 inatt och blev väckt 5.45 av att gubbens klocka ringde…

Ha en bra fredag alla och en riktigt trevlig helg Glad

medde
2008-12-12 18:42
#85

#83 Så härligt att få se framför sin dörr. Det är just det där jag saknar med att bo i sthlm-. Blir så avis då det låter så fint.:

stannade ca 1,5m framför fönstret där jag stod med kamera och en kopp kaffe och bara beundrade dom:

Sömntuta nera!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
2008-12-12 19:34
#86

Alla klagar på vädret, men ingen gör något åt det… Obestämd

Dessutom blåser det nordlig vind, och det vet ju alla att "nordanvinden är kall från vilket håll den än kommer"…

nera
2008-12-12 20:20
#87

# 86 Glad

medde
2008-12-12 20:24
#88

Lovar att inte klaga på vädret mera. En sak är ju bra, det är inte så halt ute!! Men ack vilken skitig bil man har….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-12 20:26
#89

Det finns ju inget dåligt väder sägs det. Bara dåliga kläder….Foten i munnen

medde
2008-12-12 20:31
#90

Men min bil har inga kläderFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-12-12 20:33
#91

# 90 Ha ha, nädu. DET Var så sant som det var sagt …hi-hi… Skrattande

medde
2008-12-12 20:34
#92

Då finns det ju dåliga väder om man är bil!Flört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-12 20:36
#93

# 92 Jo kanske, men om värmen pajar i den  och det är 30 minusgrader ute och man är för dåligt klädd? Skrattande Då blir det tufft..

medde
2008-12-12 20:37
#94

Gore-Tex!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-12 20:41
#95

Yes! Vad vore livet utan Gore Tex?

leo-
2008-12-12 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

här har ni till bilen töser

och kronans ordonansställ finns på överskottslagret, Jag har ett komplett ställ, varmt och skönt men man ser ut som en Michelingubbe i det

nera
2008-12-12 20:52
#97

# 96 Detta kanske är lite svårt att ha på när man kör bilen…hindrar liksom utsikten Flört

Annons:
leo-
2008-12-12 21:02
#98

samma sak med skitiga rutor Flört

man kan säkert klippa sikthål om man vill

nera
2008-12-12 21:08
#99

Skrattande

medde
2008-12-12 21:28
#100

Oj, vilket skratt jag fick då jag såg inlägget va Leo. Hmm,,, Då sprack det om att bilen inte har kläder.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-12-12 21:34
#101

Nu loggar jag ut för kvällen, *Harkel* Har herr besök nu.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-12 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Medde, ta det lugnt med herrbesöket nu, och gör inget som jag inte skulle göra….host, host, harkel..FlörtSkrattande

Lämnar en färsk bild tagen alldeles nyss av hur mycket snö vi har fått här. Sonen gräver ut en grotta i snöhögen som gubben (hans far) skottat upp!

nera
2008-12-12 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Här är gubben i snöhögen! Han ser ut att kunna vara en släkting till den gröne slemklumpen  "Jabba Hutt" i Star Wars…ha ha….fast den här han  är vit FlörtSkrattande

nera
2008-12-12 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Tog ett suddigt foto på fullmånen som inte syns alltför väl i snömolnen Obestämd

Annons:
leo-
2008-12-13 08:16
#105

godmorgon och ha en trevlig Lucia allihopa

själv har jag varit uppe sen kl 0400 kunde inte sova så jag gick upp och satte på kaffe. dagen kommer nog inte att bjuda på nåt speciellt utan bara ta det lugnt som vanligt. kanske köra in till Malmö om vädret tillåter annars får det bli i morrn då ska det bli fint härnere

ha en bra dag

Asa-N
2008-12-13 08:26
#106

Jag tog sovmorgon idag, ända till 6.45 Skrattande

Idag ska jag, medde och hennes dotter till centrum o titta på luciatåget. Min dotter spelar bakom luciatåget så det ska vi ner o titta på. Idag tror jag hon skulle spela bas-gitarr, i skolan hade hon spelat både bas och på sin tenorsaxofon Glad

Efter lucia-tåget så blir det färd hem hit till oss för lusse-fika och hälsa på Kludd och våra hamstrar :o)

Så det ska bli trevligt idag.

[Henke29]
2008-12-13 12:34
#107

Godmorgon!
Här blir de Julbord ikväll.
Ska ätas möe god mat..
Hmm undra hur de ska gå.
Hoppas ni får en trevlig dag Medde oh AsaSkrattande

medde
2008-12-13 18:42
#108

God kväll

Nu är man hemma i hemmets lugna vrå igen! Dagen var verkligen bra. Kul att träffa Asa-N och se på dottra hennes spela bas. Mycket impad. Lucia tågen var toppen det med, sen vart massa gott kaffe med tillhörnade lussebulle! Tack för det Asa-N. Sedan bäst av allt lite ormgos också!

#102 Tack nera för jag fick ett så bra råd av dig, att inte göra något du inte skulle göraFlört Ojoj Vilken bra kväll det vart då, helt fria händer Tungan ute

#107 Tack Henke! Hoppas din kväll blir bra med.

#104 vilken morgonmänniska, att gå upp till och med före tuppen!!!Men det är klart man kan göra mycket för en kopp gott kaffe!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2008-12-13 19:07
#109

Ja jag tog en bild på Alfred, Malin och Lisa, är det ok medde att jag lägger ut den här? Den är så fin :o)

medde
2008-12-13 19:12
#110

Oki doki!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2008-12-13 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Okej här kommer den, spänn fast säkerhetsbältet :o))

Annons:
[Henke29]
2008-12-13 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Så här ser det ut bara några hundra meter från min lägenhet Skrattande

Asa-N
2008-12-13 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Här är hela "Tomteorkestern" som var med i "originaluppsättningen" Skrattande

nera
2008-12-13 20:01
#114

# 112 Härlig utsikt du har Henke! Ta det lugnt på julbordet ikväll nu. Glad Du vet väl att man blir lätt trött i luvan av all god mat….. FlörtTungan ute

Roligt att se alla i orkestern ni visar bild på Glad

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll

medde
2008-12-13 20:17
#115

Henke! Den utsikten skulle man vilja ha! Verkligen fin:-)

Tack Asa-N för biilderna, nu är tösa min så glad. Nu har hon ju en bild ppå henne och tösa din, Tillsamanns!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
2008-12-13 22:06
#116

Hahaha visste väl att Lisa skulle bli glad över den bilden :o))

medde
2008-12-14 10:41
#117

#116 Visst vart hon det, eftersom din tös är hennes stora idol!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: