Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 981 ggr
leo-
10/4/08, 10:34 PM

på tv

satt precis och tittade på programmet Bullshit på tv6 som handlade om Nasa och deras rymdresor och där kom dom fram till att både Challenger och den andra färgans olyckor kunde ha undvikits för felen blev påpekade innan start. men blev nonchalerade av nasa som fullföljde uppskjutningen med kända resultat.

Det kanske är tur att det finns oberoende förretag som vill vara med och leka Virgin airspace one bla

Annons:
medde
10/5/08, 12:03 PM
#1

Håller med dig leo. Verkligen hemskt att detta kunde och fick hända, framför allt med Challenger, där fanns det och kom varningar som slogs bort. Så jag är nog inte sen att hålla med dig i vissa saker om detta. Men jag känner mig ändå splittrad då NASA ska vara "säkra". Men det kan vara en bra idée som du tog upp. Men kommer NASA att godkänna denna insyn?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/5/08, 1:21 PM
#2

Det är sorgligt om det gått till  på detta vis eftersom det är människoliv inblandat. Men Nasa ska väl vara säkert tycker jag, det vet väl vad de håller på med antar jag. Saker och ting kan ju tyvärr bli väldigt snedvridna också ibland  i media då något tas upp. Men för det så påstår jag inte att detta inte skulle vara sant, för jag kan inte motbevisa det. Men visst är det lite ruskigt samtidigt. Brrr…

medde
10/5/08, 1:23 PM
#3

Domino effket där  med, han sa osv….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/5/08, 1:31 PM
#4

Precis min tanke. Kan ju lika gärna ha blivit missuppfattade uttryck och meningar hos dem som arbetar på Nasa. Mänskliga faktorn du vet…

medde
10/5/08, 1:33 PM
#5

#4 Det ligger mycket i detta, det du skrev.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/5/08, 1:36 PM
#6

Jag vill då inte tro att Nasa skulle ha gjort dessa missar av ren nonchalans.

Annons:
medde
10/5/08, 1:36 PM
#7

Den tanken behöver vi inte ens ha!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/5/08, 1:39 PM
#8

Tycker inte det va..Oskyldig

medde
10/5/08, 1:51 PM
#9

Nej då, det skulle ju vara helt galet, och så är det inte.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

leo-
10/5/08, 2:23 PM
#10

nu skriver jag vad som sas i programmet. och det var att Challenger skulle skjutas upp när det var kallt ute och då var det någon som påpekade att en viss O-ring (för dom som inte vet vad det är så är det en ring i gummi som används för att täta med ) kunde ha tappat elasticiteten och därför inte gjort sitt jobb rätt men fick kommentaren om dom var säkra vilket dom inte var eftersom dom inte hade gjort det testet någongång.

Vid utredningen berättade en professor om detta felet och bevisade det genom att beställa in ett glas isvatten och la ner en oring av samma sort i detta för att efter en stund ta upp den stenhård.

Länk Youtube

Det ska föreställa en länk men efter att sajten blev uppdaterad så har jag inte lyckats lägga in en fungerande länk Skrikandesså ni får klippa och klistra om inte siteadmin fixar det

iallafall detta är programmet från igår fast på Youtube. Det finns tydligen part 1och part 3 oxå

medde har varit inne och redigerat länken//Mvh

medde
10/5/08, 2:49 PM
#11

#10 Lägger även in dom andra delarna, eftersom Leo lade in del 2, så vi kan se alla delar.

P&T Bullshit NASA Part 1

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/5/08, 2:51 PM
#12

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/5/08, 2:59 PM
#13

Tack leo för klippet du lade in i ditt inlägg, var intressant att se, jag flyttade hit även dom andra som du skrev om, del 1 samt del 3.

Nu ska jag gå igenom och titta på klippen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
10/5/08, 10:17 PM
#14

Ska kolla detta imorgon

Upp till toppen
Annons: