Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 943 ggr
vanessa
7/13/08, 1:03 AM

Prova att vara astronaut

Nu är det en spännande utställning på tekniska museet i Stockholm. Så ni som bor här eller passerar i sommar måste komma hit. Ska peta in det i mitt schema.

Dels så har de 4D filmer, där stolarna skakar och rör sig. Åksjukepiller i och prova sedan :-). Här får vi uppleva big bang och universums uppkomst.

Utställning sedan "Ett rymdäventyr" där de byggt upp modell av insidan i rymdfärjan, man får prova på att sitta i en sovpåse med mera. Får följa med besättningen med Christer Fuglesang i spetsen från start till landning på Kennedy Space Center. 

Vi får se hur de lever, bor och arbetar, vara med i deras dagliga liv från morgon till kväll, med måltider, toalettbestyr och träning. Får känna på vad det innebär att leva och arbeta i ett tyngdlöst tillstånd och en massa andra saker.

Får lära oss hur man blir astronaut, hur tränas med mera. Sedan handlar det även om rymdforskning samt en tillbakablick från Gagarin till rymdturister.

Intressant som sjutton, tror jag :-).  

Läs mer här på denna länk. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
nera
7/13/08, 1:13 AM
#1

Ja det här verkar intressant!Glad

[Henke29]
7/13/08, 12:11 PM
#2

Håller me att de låter väldit intresant detta Skrattande
Hur länge håller utställningen på ???

Henke

medde
7/13/08, 1:15 PM
#3

Det var just det jag skulle skriva om i dag, eftersom jag skrev om detta igår i våran snackis tråd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
7/13/08, 9:00 PM
#4

#3 Det hade varit roligt att läsa det du skrivit medde då du ju var där :o) men såg att du skrivit en hel del i en annan tråd :O)

medde
7/13/08, 11:24 PM
#5

#4 Visst jag har gjort en tråd med massa fina bilder eftersom vi var där i lördags.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: