Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 1426 ggr
vanessa
2008-06-23 22:28

Film ut i rymden

Nu ska den första filmen skickas ut i rymden. Då kunde man tänkta sig att jorden visas, alla fantastiksa varelser med mera. Men icke, det blir en reklamfilm… Titta och fundera, är det så utomjordningar ska se oss? Är det bra eller dåligt? Bra för att de inser att jorden inte är något att ha, eller dåligt för att vi inte visar upp vår bästa sida? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
nera
2008-06-24 10:14
#1

Men herregud! Vad är detta..pust och stön..Vilken dålig fantasi för en reklamfilm…Ska detta skickas ut så blir vi nog bara än mer " dumförklarade" utifrån..ha ha..Snacka om taskig fantasi Fundersam

Jag tror inte att det är speciellt nödvändigt att skicka ut en reklamfilm om oss i rymden direkt.."De" där ute  har redan tillräcklig "koll" på oss ändå..Precis som vi har koll på de flesta planeter och solsystem i rymden…

medde
2008-06-24 12:18
#2

Denna måste jag in och titta på. Nu vart jag nyfiken av era komentarer

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
2008-06-24 13:19
#3

Hm… Tycker detta var en konstig film att sända ut i rymden. Min tanke är lite: Hur ska utomjordingarna förstå innehållet i filmen? Hur ska de förstå att det är "vi" på jorden som skickat ut den? För även om det står skrivet på, så förstår de väl ändå inte att det är vi.

Men jag skrattade åt denna film, tycker den var så knäpp :)

medde
2008-06-24 13:32
#4

Oj nu har jag sett denna film. Vilket skämt!! Detta är ju lite av en skam att skicka ut tycker jag! Men detta får stå för mig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-06-24 14:25
#5

Den här filmen måste ja se sen när jag kommer hem ikväll.

Henke

vanessa
2008-06-24 14:34
#6

Ja, jag tycker att den är så pinsam att jag knappt har ord för det. Tycker att de kunde skicka med andra filmer också. Chipsen betalar ju en del. Men då kan väl man skicka med bra filmer också. Kanske Planet Earth? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
2008-06-24 14:45
#7

Visst är detta pinsamt så det räcker,vilken en som betalar detta kalas så kan man göra bättre.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-06-24 14:53
#8

Hmmm nu börjar ja ana oro om va de är för reklamfilm då ja inte har kunnat se den än..

Henke

medde
2008-06-24 15:14
#9

#8 Du har inte missat något Henke29, men det kan ju vara bra om du ser den så du vet vad vi talar om.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-06-24 17:20
#10

Ja exakt hehe väldit svårt att hänga me om va ni talar om för något här nu..

Henke

medde
2008-06-24 21:20
#11

#10 Hör av dig då du sett det och säg din mening om denna film.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
2008-06-24 23:18
#12

Ja de där var som sakt en väldit dålig reklam film för oss..
Nu förstår jag er reaktion mot den..
Känner likadant som ni gör..
De borde ju defentivit finnas bättre att skicka iväg än den där reklamen.

Henke

medde
2008-06-25 11:47
#13

#12 Visst är den en skam rent ut sagt. Visst om det är reklam som ska betala detta, men det finns ju även bra reklam, och det är inte detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Oscar
2008-06-25 21:13
#14

Samtidigt som jag förstår era åsikter tycker jag att detta symboliserar dagens jordeliv ganska bra; konsumtion, mat i förpackningar, soffsittande, stress och hets och så vidare. Det första vi ser när vi ser den här filmen är knappast det som utomjordingarna kommer uppfatta primärt.

En film som är "bra" för dig, vem det nu än är, är knappast bra för en annan människa på andra sidan jorden. Hur ska det då vara för utomjordingar?

Sen är det här från Aftonbladet, är det någon som har hittat detta någon annanstans och vet att det är sant?

medde
2008-06-25 22:15
#15

Visst stämmer det att det är från Aftonbladet, sant eller inte det vet jag inte. Detta var även på kvällsnyheterna på Tv. '

Hur den ska vara för utomjordingar? Inte tycker jag att det ska vara dansande chips. Detta känns fel. Sen är det svårt då jag inte tror helt och fullt på detta med utomjordingar. Tycker mest att vi talat om kvaliteén på denna film.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Oscar
2008-06-25 22:33
#16

Jag tror att du missförstår mitt inlägg lite medde. Jag undrar inte hur en film skall vara för utomjordingar, jag syftar på meningen innan: om inte ens någon på andra sidan jorden tycker att samma sak är bra som du tycker, hur ska då en utomjording tycka om samma sak? Jag menar bara att hur "bra" film du än skickar ut, enligt din smak, så lär knappast utomjordingarna tycka likadant.

Jag diskuterar också kvaliteten men väljer att se det på ett lite annat sätt. Filmen innehåller trots allt en hel del bra symbolik för dagens mänsklighet. Saker vi tar för självklart kommer troligtvis inte vara självklara för liv på en helt annan planet.

vanessa
2008-06-26 02:22
#17

Förstår din tankegång Oscar. Det gör jag verkligen, och jag om någon ser den med tanke på att jag jobbade på reklambyrå förut :-).

Tycker ändå att det är deprimerande. Fast vad vi än gör, så kanske inte livet på andra ställen kan se de saker vi skickar upp ändå. Öh, data? Sådant antikt använder vi inte längre…  Men om de kan se det hela så skulle jag gärna presentera jorden och oss på ett bättre sätt. Bara en bild på hur jorden ser ut från håll skulle sitta fint. Men samtidigt kan man skicka med chipsfilmen, för att visa vår humor och självdistans :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: