Annons:
Etikettövrigt
Läst 2113 ggr
medde
5/18/08, 8:30 PM

OT/Snackis tråden/II

Nu kör vi igång med en del/II i snackis tråden, då den andra börjar bli seg att öppna. Så nu har vi en ny frisk tråd att "tjata" lite kul i. Ser verkligen fram imot det.

                           group hug

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
5/19/08, 12:43 AM
#1

Så bra! Då börjar jag med att önska alla en riktigt god natt. Fast först ska jag sätta in en bild på solnedgången  som jag tog kort på ikväll. = )

Natti natti Glad

medde
5/19/08, 10:52 AM
#2

God morgon
I dag verkar det bli en finare dag, inte alls grått och trist just nu i alla fall. Tösen är i skolan, så nu är det tyst och ensamt här hemma! Ja då förutom att dom bygger ett stort hus utanför här.

Ha en underbar dag alla!//Må bäst.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
5/19/08, 12:17 PM
#3

Idag är de väll sådär me vädret.
Är ledig idag så ja ska ta och koppla av.
Ska en runda till Lyckeby.
Sen mest blir de till att vila.
Har vatt mycke nu senaste tiden,
Hoppas att allt är bra me er andra här Skrattande

Ayena
5/19/08, 12:17 PM
#4

Morrn morrn! Här börjar de mörka molmen hopa sig och kyliga vindar blåsa, huua. Dags att plocka fram jacka igen :-( Men det behövs regn, det börjar bli torrt i markerna nu. Så det är väl bara att plocka fram papaplyet och se glad ut

medde
5/19/08, 1:08 PM
#5

#3 Lyckeby i Främmestad eller Karlskrona?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
5/19/08, 3:10 PM
#6

Lyckeby innan Karlskrona Skrattande
Ska på ÖB mm och köpa lite till lägenheten..

Annons:
nera
5/19/08, 3:23 PM
#7

Här började dagen soligt, men nu är det mörka tunga regnmoln. Jag har min son hemma från skolan idag, han är superförkyld!

Ha en fin dag allihop Glad

[Henke29]
5/19/08, 3:26 PM
#8

Ja de började rätt bra här me.
Men tyvärr är de lite regnmoln nuLedsen
Aja de kan va skönt att slappa lite när de är dålit väder..

nera
5/19/08, 3:38 PM
#9

Javisst är det så Henke. Forumet finns ju alltid, så sällskap har man ju ändå..Glad

[Henke29]
5/19/08, 3:47 PM
#10

Så sant så sant Skrattande

medde
5/19/08, 9:41 PM
#11

Kul att ni vill  vara här även om ni sjuka! Blir så glad över det, samt att jag har lite sällskap.

nera hoppas sonen kryar på sig.

I dag har vi haft en ganska fin dag med sol, men kallt är det i luften.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/19/08, 11:34 PM
#12

# 11 Tack medde. han är lite halvseg och krasslig, så han blir hemma imorgon också.

Här har det varit mulet med regnskurar, men det klarnade upp under kvällen. Fast kyligt i luften är det.

Buuc
5/20/08, 12:24 AM
#13

Ska försöka orka skriva här lite då! :P

Idag har jag vart hos tandläkaren på undersökning, och de hittade fyra hål och en halvrutten tand… :/ Nää, skojja. Inga hål och fina tänder! :) Sen har jag jobbat ordentligt *HOST* i skolan och vi flätade manar i stallet idag! :) Imorrn har vi sovmorgon heeeela dagen, åååh vad skönt! Har inte hunnit sova ordentligt i helgen då jag lade mig klockan 11.30 i lördags. Vår dörrklocka ringde 4.50 och min systerdotter kom in, hennes mamma skulle nämligen föda! :) Jag 'somnade om' lite sådär, innan klockan ringde typ 6.15 och dom ringde för att berätta att det blev en pojke! :) Jag somnade om då jag var för trött och virrig att tänka ens. Väckarklockan ringde klockan åtta och jag steg upp för att klä på mig, äta och åka iväg till stallet, där jag jobbade hela dagen… :P

Annons:
medde
5/20/08, 10:55 AM
#14

#13 Det var ett fullspäckat program du hade,. Är du i stallet varje dag? Härinne är vi lite häst tokiga med. Nja jag och nera i alla fall är det. Eller hur nera?

Tandläkaren är inte min favorit att gå till, hujja mig vilken otäcking det är, men det är ju ett måste.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/20/08, 4:58 PM
#15

# 14 Ja livet vore tomt utan hästar = )

Idag blev jag sen in här. Men bättre sent än aldrig Glad

medde
5/20/08, 8:35 PM
#16

#15 Saknade dig, och undrade vad du va!!!  Men nu är du här:-)

Allt bra med dig?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/20/08, 9:46 PM
#17

Javisst, har bara vait en del annat här idag, så jag har inte varit inne här alls. men nu är jag här Glad

medde
5/20/08, 9:59 PM
#18

Kul, då har jag lite sällskap då?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/20/08, 10:01 PM
#19

nera! Har du titta i tråden som heter Solförmörkelse.//Länk till u…På den länken som ligger där i. Vad tror du? Eller någon annan som tittat på denna länk!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/20/08, 10:05 PM
#20

Ska kolla

Annons:
medde
5/20/08, 10:09 PM
#21

oki doki. Håller koll på den tråden, är nyfiken vad du säger.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/21/08, 1:19 PM
#22

Hej  på onsdan. Det blev ett avbrott för mig igårkväll, så jag hann inte läsa det jag skulle som jag sa innan jag la mig..men jag ska göra ett nytt försök under dagen. = )

Just nu håller jag på att putsa av alla fönsterna. Fick ett ryck här på morgonen och rev ner alla gardinerna, men det var behövligt. Nu måste jag pausa lite och bara kika in och lämna ett livstecken. Jag har inte glömt bort er, utan jag skall ta mig igenom trådarna lite senare.  Ser fram emot intressant läsning, men först ska jag göra klart här. Glad

medde
5/21/08, 1:23 PM
#23

Hoppas ni har en bra dag:-) För oss är det lite si så där. Min mamma är på sjukhuset igen, sitter och väntar på telefon om hon ska få komma hem i dag eller inte, vilket jag hoppas.

I morgon ska Mickey till frissan och bli fin. En liten fin spa behandling kanske, inkluderat med bad och klippning. Hoppas att han kommer bli fin och må bra efter denna skönhets behandling.

Hoppas vi ses här inne under dag/kvällen//Må bäst.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena
5/21/08, 6:58 PM
#24

#22 - Du får gärna komma hit och putsa mina när du ändå är igång Glad

# 23 - Hoppas det går bra för mamsen så att hon får komma hem Glad

medde
5/21/08, 8:17 PM
#25

#24 Tack! Hon fick inte komma hem idag, men hoppas i morgon. Beror på vad proverna visar då. Så det gamla inte kommit åter. Då bllir det 4 veck inne med intravenöst antibiotika igen…. Men nu ska vi inte måla f…. på väggen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/21/08, 8:29 PM
#26

Lägger in denna lite på kul, men är nog ruggigt missvisande, då jag ser bland annat nera ligger så lågt på inlägg. Men ändå kul!

Mest aktiva skribenter senaste månaden

Användare

Antal inlägg

medde

88

vanessa

24

Buuc

10

nera

6

gigabyte

4

Devona

4

Cristine

4

Ayena

4

Wassago

2

jenkass

2

iboat

2

Henke29

2

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/21/08, 9:55 PM
#27

Nu säger jag god kväll! Hoppas vi ses i morgon. Vanessa kommer säkert in här lite senare under kvällen. När jag loggar ut, loggar Vanessa in!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
5/21/08, 10:03 PM
#28

# 24 Ha ha,,ja då skulle du må va Flört

# 25 Jag hoppas jag med att mamsen piggnar till.

Idag har jag blivit avbruten hela tiden då jag skulle gå in här och läsa, och nu måste jag strax gå igen, men jag kikar in lite senare. Annars får jag fortsätta att läsa imorgon. = )

medde
5/21/08, 10:04 PM
#29

#28 Tack!  nera snällt av dig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/22/08, 12:46 PM
#30

Hej på er som är inne nu.

Jag sitter på ett internet cafe och driver tiden, Mickey är hos frissan! Ska bli fin, har inget att göra utan driver tiden här i stället. Är man beroende`??? Att man inte lite tokig som inte är ute och går i det vackra vädret i stället. Nja det var roligare att ta sig in hit och prata med er i stället.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/22/08, 12:58 PM
#31

Fniss, du får skaffa dig laptop, och mobilt bredband eller vad det nu heter. Då kan du sola och hälsa på oss :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/22/08, 1:03 PM
#32

Ja!! Vill ha en laptop. Men det kostar dock en del för mig. Men jag spar och spar ännu mera. Så jag hoppas att till sommaren ska jag kunna köpa en till mig. Hoppas kan man ju göra.

Är det någon som vet en billig och bra laptop! Tveka inte snälla ni. Ta kontkat med mig då!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/22/08, 1:07 PM
#33

Hoppas ni är kvar här med mig ett tag till. Inne i mörkret, men sen då det blir en laptop blir det som Vanessa sa. Sol och hälsa på er här inne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/22/08, 1:09 PM
#34

Jag kommer att vara med dig i solen också, misstänker jag :-). Priserna har verkligen gått ner på de datorerna. Och jag fullkomligt älskar min. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
5/22/08, 1:12 PM
#35

Låter bra! Vad kommer man att hamna på en hyfsad? Den ska även kunna spela spel med mera så dotter kan använda den.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/22/08, 1:19 PM
#36

Oj, det kan jag inte svara på. Har noll intresse av spel. Kanske 5.000 och uppåt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/22/08, 1:20 PM
#37

Hmm,,, Funderar! Trodde dom låg lite lägre.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/22/08, 1:22 PM
#38

YES!!! Vi har just nu slagit rekord för astronomi i index, som vi inte alls bryr oss om(indexet) Men kul är det att se i alla fall.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/22/08, 1:26 PM
#39

De är lägre, men då du ville att hon skulle stoppa in spel i dem så puttade jag upp det hela lite. Nu ska jag lämna astronomi en stund. Bara så du vet. Brukar låta datorn stå på, fast jag fladdrar runt och gör annat blandat med iFokus :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/22/08, 1:26 PM
#40

Nu tickar snart min timma ut!! Det blir väl då dags att gå till Mickey och se hur han vart, min lille prins.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/23/08, 10:33 PM
#41

Nu önskar jag er en jätte trevlig kväll. Jag loggar ut för kvällen. Men far runt här inne ni andra och ha det så trevligt ni kan! Hoppas verkligen vi ses i morgfm eller under kvällen

Må bäst alla!

Anim_dwarp

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
5/24/08, 11:34 AM
#42

God morgon på er alla! I dag är det en helt underbar dag i väder, solen skiner och lagom varmt ute.  Men min mamma ligger kvar på sjukhus vilket gör mig inte så glad. Men det är att bita igen bara.

I dag ska tösen och jag njuta tillsammnas, vi ska ha en dag bara för oss. Vilket ska bli kul. Inte så mycket data för mig menas det då , och hon ska inte vara ute så mycket med kompisar. Utan att det ska vara vi så gott som hela dagen. Sen blir det mys till kvällen framför Tv med massa med godsaker. Detta ser jag fram imot. Våran mysdag.

Ha en underbara ni med. Hoppas vi ses här inne i alla fall en stund senare under dagen, för jag smiter nog in i alla fall en stund. Tror jag rätt så blir det nog möte med en kompis för dotter ett tag i alla fall. För vem vill vara med mamma hela dagen!.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/24/08, 9:59 PM
#43

Vad tror ni om melodifestival i kväll? Vinner Charlott?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ayena
5/24/08, 10:24 PM
#44

#43 - Det finns goda chanser, men Ukrainas låt är bättre. Jag tror att Ukraina vinner.

Fast jag vet inte om jag orkar sitta och se hela tävlingen, har inte bestämt mig om jag ska titta på film eller se tävlingen. Får väl snart ta och bestämma mig då!

medde
5/24/08, 10:29 PM
#45

#43Jag tror som du att Ukraina kommer ta hem detta. Visst blir det segt att ta sig igenom alla dessa 25 bidrag. Hälften är ju inget alls. Men röstningen brukar vara kul att se.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

The-Photo
5/24/08, 11:27 PM
#46

Förbereder kamerautrustningen för morgondagens fotografering… Sen ska jag ha konsert i Berwaldhallen också :/

vanessa
5/24/08, 11:37 PM
#47

Ska du ha konsert i Berwaldhallen? Är det dags för mig att bli imponerad? Vad ska du/ni spela?

Melodifestivalen känns endast TRÅKIGT. Väljer annat att se, men kanske zappar dit för omröstningen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

The-Photo
5/24/08, 11:39 PM
#48

#47 Jaa.. Ska spela och vara med i kören *hata beethoven, An die freude* :P

Annons:
nera
5/25/08, 12:00 AM
#49

Hej allihop. Idag har det gått för runt så jag har inte haft möjlighet att vara härinne . Och igår kväll var jag trött och la mig tidigt, så då blev det heller inte mycket. Nu har jag en hel del läsning att ta igen märker jag.

Melodifestivalen kollar jag inte på, orkar inte..Har inte ens hört sevriges låt i år..så intresserad är jag..Fot i munnnen

Ayena
5/25/08, 1:00 AM
#50

Oj, det var många låtar att ta till sig, men enligt min smak så är det Ukraina/Ryssland/Israel mycket bra låtar - och så naturlligvis Perelli :-)

Nu håller vi tummarna!

vanessa
5/25/08, 1:10 AM
#51

#48 Spännande. Vad innebär det, har för mig att jag hört talas om det. Finns den möjligheten eller inbillar jag mig? Vad spelar du för instrument?

Tittar på lite annat på tv:n men har nu klickat över på röstningen. Får se hur länge jag orkar. Känner jag mig själv blir det inte många minuter. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/25/08, 12:13 PM
#52

#46 Lycka till i Berwaldhallen! Plåtar du lika bra som du sjunger är du en stjärna:-)

Jag satt och tittade igenom hela festivalen, vart väldigt segt. Men om jag ska vara ärlig så gillade jag ryssland bäst, som vann! Men vart lite förvånad att sverige inte fick mer poäng!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/25/08, 1:46 PM
#53

Nu ska jag i väg till min mamma till sjukhset, det är ju mors dag i dag!  Solen skiner och det är en jätte fin dag idag. Hoppas ni får en super dag, och till er mammor. Ha en underbar mors dag:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

The-Photo
5/25/08, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#51 Tack :) Spelar oboe och piano. Ni vet säkert inte vad det är men det ser typ ut som en klarinett, visar en bild jag tagit av min oboe ;)

vanessa
5/25/08, 2:52 PM
#55

Älskar blåsinstrument.

Min pappa han spelade bland annat fiol och piano. Han gick ofta till Berwaldhallen. Ibland funderar jag på att gå dit och tänka på honom. Borde kanske säga att han  gick bort för 20 år sedan.

Har bland annat ramat in hans fioler. Lägger in en bild här. /Vanessa  

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=39733de4-daad-4e96-8e14-325497f72076&Filename=pappas fioler 2007-09-20 03-38-00.JPG)

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
5/25/08, 8:41 PM
#56

#54 Tack för bilden, detta instrument visste jag inte om alls. Men mycket vackert.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
5/25/08, 11:38 PM
#57

Så nu har vi varit hos medde o druckit kaffe och kelat med "gummisnoddar" (majsormar) jag och dottern. Vi tackar för kaffet och trevligt sällskap och ormtjusning :o)

medde
5/25/08, 11:44 PM
#58

Tack själv åsa och dotter din. Hopppas det blir fler gånger.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
5/25/08, 11:50 PM
#59

#58 det blir det :o) och ni har lika "långt" hit ner :O)

nera
5/25/08, 11:53 PM
#60

" Gummisnodddar",,,Så det är nya ordet för majsormar..hi-hi..Då ska jag kalla mina gummisnoddar för majsormar nästa gång när jag tar en  KyssFlört

medde
5/25/08, 11:54 PM
#61

#59 Tar dig på orden och knallar backen ner snart. Är ju ute med Mickey ofta så….

Hur som helst, tack för i kväll super trevligt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/27/08, 11:13 AM
#62

Håll en tumme för mig i dag. Ska nu på fm åka iväg att besiktiga bilen min utan tuta!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Asa-N
5/27/08, 11:52 AM
#63

#62 Hoppas det går vägen….

nera
5/27/08, 12:01 PM
#64

Lycka till meddde med besiktningen Glad

vanessa
5/27/08, 1:55 PM
#65

Tumhållningen fungerade. Kan meddela att det gick bra, ingen ombesikting i varje fall. Men det andra får hon förklara om hon har lust. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
5/27/08, 3:59 PM
#66

Ja det ser vi fram emot..he-he…Flört Vad skönt att besiktningen gick väl mede Glad

Nu har jag suttit ute i solen i ett par timmar och stekt på mig lite…Men dte fläktar skönt Cool

medde
5/27/08, 4:25 PM
#67

Yes!!Bilen klarade sig hyper. Lika jobbigt varje år man ska besiktiga bilen tycker jag. Men min bil är bäst rock out

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/27/08, 4:27 PM
#68

Glömde säga tack för att ni håll tummarna, det var säkert det som hjälpte. Fick bara att:Öööö din tuta funkar inte" Men det gör jag inget åt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/28/08, 1:43 PM
#69

I dag är det så soligt och vackert ute! Varit just på en lång prommis med Mickey.  Sitter även och njuter på min karamell om bilen, visst är det löjligt, men det är lika kul och skönt varje år den tar sig igenom. Det brukar bli så dyrt annars.

Hoppas ni får en fin dag/Må bäst

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Henke29]
5/28/08, 6:08 PM
#70

Just nu sitter ja inne.
Har vatt iväg på Massage och sen handlat lite i Kalmar Skrattande
Ska ta de vädlit lungt tänkte jag.
Imorgon jobb igen.
Vet att vi har mycke nu på jobbet så därför tar ja en lungn dag.
Jobbar bara halvtid än så länge.

nera
5/28/08, 6:31 PM
#71

Jag har solat lite ute idag, men attans vad varm solen var idag…Cool

[Henke29]
5/28/08, 7:47 PM
#72

Ja den är nästan för varm
Men mer värme ska de ju komma nu :)
Så nu är de bara shorts som gäller

medde
5/28/08, 10:13 PM
#73

Vilken härlig dag det har varit, helt perfekt! Ska bli lika fint i helgen sa dom på nyheterna.

Kul att ni också har haft en lika fina dag och njutit av värmen, så länge den varar. I helgen ska vi till Berga lantbruks skola och titta.

Ha en toppen kväll//medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/28/08, 11:07 PM
#74

Ja samma här. Det skulle bli vackert sommarväder och varmt ända till i början på nästa vecka Glad

Ikväll blir det inte mycket till skriva härinne. Jag är trött och måste sova. men vi hörs imorgon. Natti natti

medde
5/29/08, 11:05 AM
#75

God morgon på er alla! Ser att nera och mark inloggade! Så ett extra god morgon till er två!

I dag blir det mycket att göra, då jag måste till min mor och fixa hemma hos henne, då hon är på sjukhuset, sen blir dagen full med annat pyssel. Men visst är man här inne med, hur kan vara utan detta härliga ställe?

Ha en underbar dag alla//medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
5/29/08, 11:33 AM
#76

Ska bara be att få upplysa om att jag också är inloggad Skrattande

Annons:
nera
5/29/08, 2:49 PM
#77

Hej alla! Jag kikade in en snabbis i morse bara. Nu är jag inne för att svalka mig från hettan därute..puah..Fast man ska inte klaga. Det är ju frivilligt att sitta i solen..Fot i munnnen

Som du sa medde..är detta beroendeframkallande eller…

Ha en fortsatt fin dag. Skrattande

medde
5/29/08, 3:16 PM
#78

Har varit ute med Mickey och njuit i solen ett tag, sedan farit runt som en blådåre i bilen. Tur att den har turboFlört Hur ska man annars hinna! Kvällen är det fullt upp med, så i kväll hinner jag nog inte komma in.

Ha en forsatt trevlig dag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
5/29/08, 3:20 PM
#79

Ja ikväll ska min dotter passa Mickey åt medde och hon ska packa inför hajken samt plugga inför det sista provet i spanska som hon har i morgon bitti :O) Själv ska jag på möte om stambyte i fastigheten som ska göras nästa år. Sedan ska jag hem o packa då jag åker iväg fredag - lördag samt att jag ska ha med en av hamstrarna *S*

nera
5/29/08, 11:13 PM
#80

Solen skiner här så vackert på kvällskvisten. Det har varit ännu en fin sommardag. Är det bara jag som mosig efter att ha suttit i solen ett tag?

vanessa
5/29/08, 11:24 PM
#81

Mosig, det är jag verkligen och har ändå inte varit i solen alls. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nera
5/29/08, 11:28 PM
#82

Då är vi 2..

vanessa
5/29/08, 11:41 PM
#83

Puttade upp tråd om kylväst. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
mondeo
5/30/08, 12:29 AM
#84

Den som ändå vore mosig av solen ändå.

Jag jobbar inomhus hela dagen, idag gick jag tidigare från jobbet för att åka till ett möte där jag skulle diskutera kommande studiecirklar som jag är engagerad i. Vid sju tiden var det dags att åka de tre milen tillbaka hem, parkera bilen och gå på nästa möte som var ett politiskt möte där vi pratade om kommunens dåliga ekonomi. Nu är jag äntligen hemma.
Visst tusan känner jag mig också mosig men inte av solen…….

En helt vanlig dag i mitt liv (nästan)

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

[Henke29]
5/30/08, 10:41 AM
#85

Godmorgon alla!
Sitter här och tar morgonkaffe.
Sen bär de av till jobbet.

Hoppas ni får en bra dag.

Henke

medde
5/30/08, 11:33 AM
#86

God morgon på er alla! Vilken varm och fin det dag som tittar fram just nu! Men en stor risk att det blir för varmt.

Så jag håller mig inne tills det dags att hämta tösa i skolan. Sen blir det sjukhuset till min mamma.

Ha en underbar dag alla! Hoppas vi ses här inne under dag/kväll

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/30/08, 12:56 PM
#87

#84 Kan det vara mötet som gjorde dig mosig… Jobbar inne också, men det är rätt varmt där. Har nu satt igån AC här hemma. Snart tar jag på mig kylvästen och kylduken jag skaffat. Det är för varmt för mig.  Det är min sjukdom MS som gör att jag inte klarar värmen. Då går budskapen helt plötsligt långsamt ut i kroppen. Så jag fasar dagen och helgen som kommer. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/30/08, 2:29 PM
#88

Jag känner just nnu att dom dragit ner en rullgardin för mina ögon. Det ringde från skolan och min tös har fått en pinne i ryggen med ett stort sår som belöng där av sina plågoandar. Vet inte vad att säga eller göra snart.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/30/08, 2:34 PM
#89

# 88 Oj oj….Vilka ena….Hoppas hon får hjälp av någon rektor eller nån som kan ta tag i saken. Sådär ska det väl inte behöva vara heller. Gud så trist att höra…Gråter

nera
5/30/08, 2:40 PM
#90

Glömde berätta att här har solen gömt sig bakom ett disigt molntäcke idag . Men varmt är det.

Ha en fin fredag så gott ni kan.

Annons:
medde
5/30/08, 2:49 PM
#91

# Rektorn. Hmff….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/30/08, 2:50 PM
#92

oh oh….Är det så det är fatt..Fundersam

nera
5/30/08, 2:52 PM
#93

nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen och läsa min bok. Vi hörs lite senare hoppas jag = )

medde
5/30/08, 2:52 PM
#94

Tyvärr är det så. Det har varit allt från….. kan bara säga mycket har hänt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/30/08, 2:56 PM
#95

Mycket trist att höra att det är så medde på dotterns skola. För så ska det egentligen inte behöva att vara.

På min sons skola så är rektorn och alla andra jättenoga med att det inte ska förekomma någon mobbing överhuvudtaget, och alla som blir involverade ska snacka ut om det blir något. Och det har fungerat bra hittils. Han har gått där i 4 år. Det är en helt vanlig kommunal lite mindre skola på landet.

medde
5/30/08, 2:59 PM
#96

Vad glad du ska var över det, här har det fallit många tårar över allt som hänt min tjej.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/30/08, 3:00 PM
#97

Ja visst är det för jäkligt! Man blir upprörd av sånt. Ring "Uppdrag Granskning" för tusan om ni känner er orättvist behandlade..Skrikandes

Annons:
medde
5/30/08, 3:00 PM
#98

Nu ska jag iväg och hämta min tös, hoppas vi ses och höres senare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
5/30/08, 3:01 PM
#99

Lycka till, och hälsa henne från mig Oskyldig

Asa-N
5/30/08, 3:06 PM
#100

Hälsa tösen och Mickey :o)))

mondeo
5/30/08, 9:24 PM
#101

Tråkigt att höra om din flicka Medde. Kan man inte tala med rektor då är det ju rätt tröstlöst.

En väg att gå kan vara att ta kontakt med sin lokala politiker som sitter "Skolnämnden".

I min kommun är jag fritidspolitiker och är ledamot i Barn och utbilningsnämnden.
Jag hade varit glad om någon i din situation hade ringt mig då hade jag kunnat gå via nämnden och då hade det blivit en helt annan tyngd i påpekandet till skolan.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

medde
5/30/08, 9:25 PM
#102

Tösa vart jätteglad för era hälsnigar, hon blir lite stolt över "sina" Kompisar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
5/30/08, 10:13 PM
#103

Ja de där var ju tråkit Medde;(
Hoppas hon mår rätt så bra nu ändå.
Men de är ju en skitrektor om inte man kan prata me han isåfall..

Hoppas ni får en bra helg iallfall och ta de lungt nu.

nera
5/31/08, 12:45 PM
#104

Goddagens alla på lördagen. Idag skiner solen igen, fast det är litet tunt distäcke av moln på himlen, men nu ska jag gå ut och lapa lite sol så länge jag nu orkar..

Ha en fortsatt fin helg hörni Skrattande

Annons:
medde
5/31/08, 9:20 PM
#105

#103 Tack Henke29. Hon blir nog glad då hon ska ha lite semester snart  i lilla G…bo.t-ås

Dagen har varit toppen fin här. Vi har haft fullt upp hela dagen, först till Berga lantbrukskola som har sina öppna dagar denna helg, med massa med aktiviter, fullt upp där med allt. Sen var vi vidare till en kompis sen till min mamma på sjukan. så nu äntligen hemma. Nu ska jag gå in på Nasa och se vad som händer nu inför kvällens aktivitet där.  Så det blir nog sena kvällen om blir som det ska med Discovery, att hon nu ska upp till ISS

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
6/1/08, 3:36 PM
#106

Sitter och väntar på medlem nr 100. Tänk att vi nu strax är 100 medlemmar här, och att vi är ju ett toppen gäng här. Alla är så trevliga och kunniga! Men vem blir medlem 100???

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/1/08, 4:55 PM
#107

Ja det ska bli spännande..Skrattande

medde
6/1/08, 6:54 PM
#108

Jippie!! Vi har fått medlem nr 100 i stefanW från sajten modellbygge.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
6/1/08, 7:04 PM
#109

Kul kul det:)

medde
6/1/08, 7:30 PM
#110

#109 Visst är det, nu är vi över det magiska 100. Har du varit inne och kollat på deras modell dom gör där inne? Måste säga impad:;-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

mondeo
6/1/08, 8:51 PM
#111

OJ, var vi inte fler än 100 medlemmar men jättekul.

Det är ju en sådan väldigt aktivitet här så jag trodde vi var fler.

Där ser man hur viktigt det är med en drivande Sajtvärd, bra jobbat medde!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
medde
6/1/08, 8:54 PM
#112

Tack mondeo, dina fina ord värmde:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
6/1/08, 9:43 PM
#113

Ja den här sajten var kanon :)
Så att bli medlem här var ju inte så svårt..
Många trevliga här inne.
Så tack för ditt stora arbete meddeSkrattande

nera
6/1/08, 9:49 PM
#114

Ja Grattis till den 100:ade medlemmen..Kan bara hålla med de andra här, att du är en drivande Sajtvärd medde Skrattande Snyggt jobbat säger jag med.

medde
6/2/08, 10:51 AM
#115

Jisses jag kommer att gå på små rosa moln hela dagen. Men det är era fina ord som gör att det blir så kul härinne, och att man hela tiden vill in och skriva om saker och ting.

Men utan er skulle sajten inte vara den det är, glöm det inte goa"vännner" Så tack till er med!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
6/2/08, 6:00 PM
#116

Nu kom jag på något som jag glömt att berätta om. Vi talade ju om ormar och ödlor i någon tråd vill jag minnas, som wassago var med i. Apropå såna djur, så ska jag tala om att våra nyinflyttade grannar har en stooooor stoooor Leguan?? ( tror de heter så? En större reptil man kan ha för husbehov?)

De hade den ute i ett koppel i förra veckan i värmen, och båda jag och min son stod och tittade genom köksfönstret och bara gapade Förvånad Vilken oerhört lååååång svans den hade…Den var stor hela ödlan..

Jag berättade om detta för grannfrun, och hon skrek bara rakt ut stackarn..

Upp till toppen
Annons: