Annons:
Etiketterasteroiderkometer
Läst 960 ggr
Buuc
5/25/08, 2:20 PM

Läskith!

Okej, kanske inte läskigt och jag vet att ni inte kommer tro att detta är utomgjordingar eller nåt. :P Men iallafall.. Igår, Lördags, runt 17.30-tiden så satt jag och mina föräldrar ute på verandan och njöt av det vackra vädret. Jag passade på att titta upp. Det var ju väldigt klart och molnfritt. Plöstligt såg vi en prick, rund och vit, ganska långt upp. Det färdades ganska snabbt, typ som ett jetplan, över himlen. Det kunde knappast varit ett flygplan eller helikopter, för de flyger inte så högt + att de inte lät eller lämnade inga spår efter sig. Jag hann tyvärr inte hämta kameran och zooma för att se vad det var för något.

Nån mer som såg det, kanske? Vad kan det ha varit?

Annons:
vanessa
5/25/08, 2:40 PM
#1

Misstänker att det var ett flygplan, eller är rätt säker på det. När de ligger på marschhöjd och inte är på väg att landa, plus att himlen är klar ligger de så högt att de inte hörs, plus att de är på ett avstånd så att man inte ser att det är ett "flygplan". Är luften dessutom torr, så ser man inga spår efter dem.

Det är min förklaring. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ayena
5/25/08, 3:37 PM
#2

Det kan vara en satellit.

medde
5/25/08, 8:32 PM
#3

Jag är nog helt på det fulla att det var ett flygplan som du såg.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/25/08, 9:30 PM
#4

Flygplan kan flyga över en mil upp i luften. Satelilter är utanför vår atmosfär och kan synas på natten om solen eller något lyser på den lite.

Minns en gång när jag var på Gotland. Jag och mina vänner låg på natten på stranden och tittade upp. Diskuterade ufo:s. Då såg vi något som passerade och såg ut som en lysande sak på natthimlen. Vi rusade in, sedan gick vi ut igen och insåg att det var en satellit. För den passerade på exakta tidpunkter. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

mondeo
5/25/08, 10:28 PM
#5

Ni vetenskapskvinnor……..Bucc du är säker på att du inte såg en rad små fönster på sidan??
Det blir mycket mer spännande då.

I värsta fall ett flygplan.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Darkmoonia
5/25/08, 10:44 PM
#6

Fast det hade ju varit skoj? med ett flygande tefat ;-)

Annons:
Buuc
5/26/08, 10:16 PM
#7

Jag är säker på att det inte var ett flygplan. Glömde, korkat, att skriva att vi hade sett flygplan passera, i olika höjder. Dock såg man väldigt tydligt att de var flygplan. Den här saken var verkligen rund. Men jag tror inte att det var ett UFO eller nåt.. xP Kanske var… Hm… Ett runt flygplan? xD

nera
5/26/08, 11:36 PM
#8

Men Buuc, om du såg ett UFO, så känn dig mallig Glad Det är få förunnat att verkligen få se ett på riktigt Flört

medde
5/27/08, 11:08 AM
#9

Det kan vara, du vet och tror vad du såg Buuc. Men vi tvivlare, ja vi säger flygplan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: