Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 1472 ggr
vanessa
5/14/08, 2:31 AM

Surfa i rymden

Nu kan vi alla ta steget ut i rymden, utan att lämna soffan. I fredag så lanserade Microsoft något som heter WorldWide Telescop. Läste det i www.aftonbladet.se/nyheter/article2464036.ab " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Aftonbladet.

Vi kan ladda ner ett gratisprogram. så att vi kan surfa universum. Det knyter an till ihop bilder från Hubbles Rymdteleskop, Chandra X-Rays observatorium, Sloan Digital Sky Service och andra teleskop.

Man kan blanda mellan guidade turer eller shälv ta sig runt.  Spännande, dock var det ett mastodontprogram att ladda ner och kände mig inte inspirerad att göra det nu mitt i natten. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
5/14/08, 10:33 AM
#1

Ojoj ! Nu har du hittat på något att man kommer bli fast vid datan, både morgon/kväll, dett måste testas skjälvklart! Jihhoooo,,, nu ska det testas.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
5/14/08, 2:42 PM
#2

De där programmet ska laddas hem ikväll och ska testas Skrattande
Tack för länken och artiklen vanessa.

vanessa
5/14/08, 3:14 PM
#3

Ska prata med min man ikväll. så att jag vet att jag har plats med nedladdningen. För surfa i rymden, det vill jag också göra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Darkmoonia
5/14/08, 4:08 PM
#4

Försökte ladda ned det igår, men fick det inte att funka:-(, om ni får igång det-berätta gärna hur ni gjorde då!

Ayena
5/14/08, 6:04 PM
#5

Jag har 38,2 GB ledigt utrymme, men är ändå lite tveksam (läs feg) Jag väntar och avvaktar på vad ni andra gör Generad

Buuc
5/14/08, 7:10 PM
#6

Sätter igång med download genast! :)

Annons:
nera
5/14/08, 7:11 PM
#7

Tack för intressant info. Måste förhöra mig med gubben om jag har plats för det här på datorn..

medde
5/14/08, 8:54 PM
#8

Plats???Hjälp detta kollar jag aldrig ööööööö! ska man det? Fundersam

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/14/08, 9:27 PM
#9

Nyfiken är man ju! Är det någon som testat ännu? Hur har det gått i så fall? Väntar ivrigt på info!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/15/08, 10:37 PM
#10

Ingen som har testat ännu?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Henke29]
5/15/08, 10:59 PM
#11

# 10 Jo jag har testat programmet och de funkar jättebra Skrattande
Tankade hemat jättesnabbt sen så instalerade ja det.
Sen var de bara tuta och köra..
Har ej haft tid att lära mig allt än.
De verkar finnas en hel del i det programmet.
Så tack än en ggr för länken..

Ayena
5/16/08, 12:23 AM
#12

# 11 - Hur stort var det?

Man är ju nyfiken som bara den och man vill ju!!

[Henke29]
5/16/08, 12:27 AM
#13

De var 20,8 mb
Så visst de är ju en del men de gick snabbt att få hem det.
Sen så var de inga konstigheter att instalera det.

Annons:
vickevira
5/16/08, 12:42 AM
#14

Har också laddat hem det och kikat en stund. Coolt! -men verkar ha en hel del funktioner som man får prova sej igenom.

Hade heller inga problem varken att ta hem eller installera programmet. Gick fortare än jag hade trott :)

Ayena
5/16/08, 1:13 AM
#15

#18 Det var ju inte så himla stort. Jag har några program redan som kräver stor plats men har jag dem inte igång samtidigt så ska det väl inte sega. Får fundera - jag är lite skeptisk med att ta hem program så här gratis…….

[Henke29]
5/16/08, 10:29 AM
#16

Ja de ska man alltid va de har du rätt i.
Men detta verkar funka problemfritt
Viursprogrammet sa ingeting iallfall när ja hadde kollat igenom filen innan ja instalerade det.

medde
5/16/08, 11:03 AM
#17

Tack för det ni skrev, då ska jag också ge mig in i detta program, hoppas även jag listar ut hur det fungerar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
5/16/08, 11:34 AM
#18

Det är ju direkt från Microsoft så det är inte något hemskt man laddar ner i varje fall. Även om det är tungt. Ska göra det i helgen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
5/16/08, 2:08 PM
#19

Jag kommer att göra detta i helgen också. Om ni hittar några smarta knep och kul saker i detta program, tala gärna om det här.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vickevira
5/16/08, 3:51 PM
#20

Har bara kikat lite grann på programmet. Roligaste vi hittat hittills var om man tittar på solsystemet, så längst ner till vänster kan man byta "view" till "planet" och sedan välja någon av planterna. De går då att vrida runt och zooma och titta på hur man vill :)

Annons:
medde
5/16/08, 10:01 PM
#21

#20 Tack för din info, ska ladda ner detta under helgen. Så detta ska bli spännande.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/18/08, 8:35 PM
#22

HUr har det gått för er som skulle ladde ner detta nu i helgen?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
5/24/08, 4:13 PM
#23

Hur gick det för er som har detta på eran data? Intresannt att höra vidare om det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
5/24/08, 6:56 PM
#24

Har tyvärr inte hunnit eller orkat ladda ner det ännu…

medde
5/24/08, 9:46 PM
#25

#24 Orkar du eller datan?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: