Annons:
Etikettjorden
Läst 514 ggr
vanessa
4/20/08, 12:12 AM

Rymdraket nådde... jorden

En rymdraket från Esrange råkade hamna vid samebyn Saarivuoma. Den landade helt oplanerat en kilometer från två renskötare som höll på att samla in renar. De sa att det var tur att den inte landade i deras huvuden. Håller med dem.

Det triggar något hos mig, då jag ofta undrat hur de planerar så att det som alla skickar upp inte kommer ner på helt olämpliga ställen. Men för det mesta så verkar de fixa allt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
nera
4/20/08, 12:39 AM
#1

Åhh hjälp! Kanske man ska börja använda störtkruka på skallen när man är ute..Ja, stackars renar om de fått den i huvudet Förvånad

vanessa
4/20/08, 12:46 AM
#2

Ja, det hade varit jobbigt. Vill se en ren med hjälm på sig :-).

Som tur var så var det inte en megaraket, utan en liten rackare på 5 meter som vägde 150 kilo. Hur det hade gått om man fått den i huvudet, det vet man tyvärr. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
4/20/08, 10:48 AM
#3

Detta var en verklig tur dessa renskötare hade, och även renarna. Inte går man runt och väntar en raket i huvudet. Men om det fortsätter så är det nog dags att skaffa hjälm. Men någonstanns tror jag att det är en tidsfråga innan något riktigt händer av "något" som kommer ner på ett olämpligt sätt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
4/20/08, 8:53 PM
#4

Chansen att få rymdskrot i skallen är väldigt lite, möjligheten är betydligt större att en människa stjälper ut en blomkruka på dig när du går nedanför.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
4/20/08, 9:31 PM
#5

Jo visst är det väl så, men själva tanken är ju inte så kul, att det skall komma rymdskrot i huvudet. Men gör man sig inte illa så kan det vara lite kul. Jag hade en brunbjörn som bet hål i stötfångaren på bilen bak samt massa med rivmärken, väldigt ledsen då det hände. Men lite kul väl hemma i storstan och kunna visa bilen och säga. Brunbjörn! Då någon frågade vad som hänt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: