Annons:
Etikettövrigt
Läst 794 ggr
medde
2008-04-13 21:54

OT/ Engla död, tänd ett ljus

Läste nu till min fasa att dom hittat Engla nu död. Tänd ett ljus för Engla och sänd hennes mamma en tanke i denna stund.
                           a_feue18

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Ayena_old
2008-04-13 22:40
#1

Jag har tänt ljus här.

Usch, vad är det för människor som gör sådant?

Leffe
2008-04-13 22:48
#2

Är inte ett dugg överraskad

nera
2008-04-13 23:56
#3

Nej det var många som hade detta på känn redan. Engla är nu en Ängel. Mina tankar går till hennes föräldrar. Klart jag tänder ljus.

Leffe
2008-04-14 00:24
#4

Men snart kommer det vanliga att det är synd om förövaren. Typ svår barndom osv

vanessa
2008-04-14 01:35
#5

De kan skriva spaltmeter om honom, men inte en tår för hans ögon kommer från mig eller andra läsare.

Tänker på Engla och hennes familj. Samt på Pernillas familj som äntligen får veta vem som dödade deras dotter.

Låter nog hård, men detta var bra. Att inget veta tar på all kraft, vetskap underlättar även om det är hårt som sjutton. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-04-14 10:42
#6

Denna fasa att det ska hända sitt barn något är så hemsk, att bara tanken kan göra en deppig! Fy tusingen vad  hemsk! Men LffeD har en poäng i det han säger, det framkommer ju alltid tycker jag att dom som gjort detta, är sjuk på något sätt.men att dräpa ett barn eller i huvud taget ta en annan människas liv! Finns inga ursäkter.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-04-14 14:51
#7

Vi kan ju trösta os med att Engla har det bra nu. Hon blir väl omhändertagen där hon är nu. Värre är det för hennes efterlevande, men de får trots allt ett "avslut" nu, och kan gå vidare i sin sorg. Bättre att få veta, än att gå i ovisshet. Hur hemskt det än är. Måste ju vara skönt för Pernilla familj också nu.

Det här låter rått kanske att säga, men jag  tycker det var bäst för Engla att få dö snabbt, för det har nog inte varit någotn hit för henne att få leva med dessa minnen sen av en vidrig sjuk våldtäktman i minnet resten av livet.

Nä, du har rätt LeffeD i det du säger.

Jag sa så här till min karl igår att om vi utomstående reagerar så starkt på sånt här, hur ska då inte offrens anhöriga känna det? Man kan ju bara göra sig en föreställning vad de känner mot den som gjort det…

medde
2008-04-14 19:05
#8

#7 Du har många poäng i ditt inlägg, samt som du säger hennes efterlevande, bara att tänka tanken gör ont. Min lilla flicka kom hem i dag från skolan, där hade dom tagit upp Engla och Pernilla och det som hänt. Så hon kom hem med tusen frågor till mig. Nu känner hon sig orolig och rastlös. Vet inte vad som är rätt eller fel av skolan att göra i detta fall.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-04-14 19:19
#9

# 8 Nej, du har en bra frågeställning  där medde. Man vill ju inte att det ska bli som ett nytt WTC där de bara tjatar om samma sak hela tiden heller hur länge som helst. Men visst är det bra att man uppmärksammar sånt här bland barnen, och talar om det.

Vi har ju tjatat mycket på våran son att lägga benen på ryggen och springa i motsatt rikting bara ifall det komer någon okänd fram i en bil och kanske hittar på att muta eller kanske ljuger och säger att vi har skickat honom. Att inte gå på något alls som nån annan främmande person kommer och säger. Då har man ju som´förälder gjort vad man har kunnat. Englas mamma har säkert gjort lika dant, men blir man intvingad i en bil och  ingen ser en, så kan det inte vara lätt att bara lägga benen på ryggen och springa heller. Beror ju alldles på vilken situation man hamnar i. men visst är det bra att man upplyser barnen om att det fins såna här galningar i farten. Det tycker då jag. Men för det så får det inte gå till överdrift heller.

nera
2008-04-14 19:20
#10

Glöm inte och tänd ljus ikväll kl. 21.00 för Engla. Stod i Aftonbladet, så jag skickar vidare!

medde
2008-04-14 19:43
#11

Det skall jag göra, kl. 21.00 Tack!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: