14. Övrigt

Alster med viss anknytning till astronomi

2008-03-10 19:17 #0 av: Farwuq

Jag har skrivit en liten novell som med god vilja nästan berör astronomi. Det talas åtminstone om polstjärnan och meteoriter i inledningen.

Alstret har jag som gästskribent publicerat som artikel på grannforumet utomjordiskt.ifokus under rubriken Vintersommaren. 

Vintersommaren

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2008-03-10 19:31 #1 av: medde

Ska gå in och titta och läsa denna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥ 

Anmäl
2008-03-11 08:56 #2 av: medde

Det bor en riktig författare i dig Farwaq! Skrattande

Anmäl
2008-03-11 13:04 #3 av: Farwuq

Åh, tack. Jag skriver en hel del, jag har sex färdiga fantasy romaner på ca 300 sidor vardera, sen sitter jag och översätter texter från danska åt andlig utveckling i fokus. Så jag har att göra.

Flört

Den texten som du läst ingår som en del i min femte bok "Med vinden i ryggen", den är där tagen ur sitt samnahang då två indivder duelerar med noveller. Den du läst är den snällaste av dem.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2008-03-11 16:17 #4 av: medde

#3 Kommer man få även läsa lite i dom andra med?

Anmäl
2008-03-11 18:09 #5 av: Farwuq

Inte på ifokus, men du kan läsa prototyperna som inte är korrekturlästa och stå ut med alla språkliga brister, ge mig en e-postadress, har du föresten acrobat reader?

Anmäl
2008-03-11 18:40 #6 av: medde

#5  Jag har det, men har ingen aning om hur det funkar vet att det finns. Men fråga inte om det snälla....
Du kan få en e-post i stället om ok? Men den pm:ar jag i så fall till dig.

Anmäl
2008-03-11 18:43 #7 av: Farwuq

Klart du ska pm'a adressen, funkar det inte med pdf får vi finna andra lösningar. Jag skickar isåfall från jobbet i morgon.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.