Annons:
Etiketterböckerfilm
Läst 593 ggr
vanessa
2/23/08, 10:06 PM

Rymdforskningsbok

Min underbara man köpte lite roliga böcker åt mig. När jag menar roliga så är det för att de skrevs innan första mannen var på månen. Denna bok skrevs av svenska astronomier och forskare. Den är intressant, även om det största vetenskapliga framsteget var Sputnik i deras ögon.

Han köpte även en bok som heter Gagarin, den första människan i rymden. Då också innan första mannen gick på månens yta. Då sovjetunionen var i framvagnen av allt med rymden. Väldigt intressant bok, men så man vet hur det gick sedan med Gagarin och att han dog utblottad som alkoholsit så ner det en bitter eftersmak.

Men att läsa dessa böcker gör att man känner sig som om man sitter i framtiden och läser.

Det vore intressant att veta vad de kommer att tycka om böckerna som skrivs om rymden nu i den riktiga framtiden. Hoppas att de uppskattar dem som jag faktiskt uppskattar dessa. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
2/24/08, 10:48 AM
#1

Som vanligt är jag så imponerad av din underbara make du har Vanessa!  Gagarin den boken skulle jag också vilja ha och läsa en dag, men om jag ber snällt kanske jag kan få titta i den en vacker dag, kanske? Men du har helt rätt du då undrar hur till exempel min dotter ska tycka om de böker vi läser och tycker i dags läget är så bra och up to date!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2/24/08, 2:48 PM
#2

SJälvklart får du låna Gagarinboken när du vill. Visst är han underbar. Jag har tur. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2/24/08, 9:25 PM
#3

Du har haft mycket tur! Tack för att jag får låna den sen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Darkmoonia
6/3/08, 6:23 PM
#4

Vad heter böckerna? ISBN?

Blev lässugen!

vanessa
6/3/08, 9:24 PM
#5

Det finns inga sådana siffror på dem, för de skrevs långt innan sådant gjordes. Men du kan låna om du vill, då får jag posta om du vill. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Darkmoonia
6/3/08, 9:39 PM
#6

# 5 Så gärna-när jag läst klart om Gallilei, skulle ju i min tur posta den :-)

Annons:
vanessa
6/3/08, 10:37 PM
#7

När du är redo så får du pm:a din adress. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Darkmoonia
6/4/08, 9:53 PM
#8

# 7 Det lovar jag:-)

Upp till toppen
Annons: