Annons:
Etiketterrymdfartrymdfarare
Läst 791 ggr
medde
2008-02-20 09:28

Spionsatellit

Det finns en spionsatellit som nu planeras att skjutas sönder under torsdagen av USA. Om detta misslyckas kommer denna satellit att passera sverige om tre veckor. Denna satellit innehåller en stor mäng farligt bränsle. Jag lägger in en länk till DN där ni kan läsa om det senaste som händer runt denna icke så ofarliga satellit

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
2008-02-20 20:36
#1

Intressant och lite skrämmande, och samtidigt lite sjukt. Mycket spioner i USA just nu, så de tar sig även ner från rymden till jorden. Skrämmande med giftet. Intressant att se hur de löser det hela. Det är nästan lite Armagedon över det hela, i miniförpackning. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-02-21 09:19
#2

Den är nu träffad av ett skott från krisfaryg från USA´s flotta. Nu hoppas man att det vart en perfekt  träff, det vill säga på bensintanken. Men det vet man först om ca 24 timmar. Men är det en pefekt träff så ska resterna brinna upp i atmosfären innan den når jorden.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-02-21 13:05
#3

Ja jag såg detta på nyheterna idag. Resterna skulle landa i Stilla Havet sa de..På västra sidan om USA..om jag uppfattade rätt förstås..

Magi-cat
2008-02-21 15:34
#4

Skitskumt alltihop! Som om USA skulle bry sig nämnvärt om att det flyger omkring miljöfarligt bränsle i luften/rymden! Det vore något helt nytt i så fall. Det finns mängders mängder som de inte basunerar ut på det här sättet. och inte blir giftet "försvunnet" bara för att man spränger prylen!

Nej något annat skumt är det. Nytt vapen som ryssarna tror? eller övning för något annat, större?

Inte känns det tryggt i a f, vad de än har för sig. Ju mindre USA spränger omkring, desto tryggare för världen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

medde
2008-02-21 20:17
#5

Det har tydligen lämnats i protester från bland annat Kina som som vill ha förklaringar varför denna nedskjutning, Dom tror bland annat att detta kan vara en maskering för en provskjutning av ett nytt rymdvapen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2008-02-21 20:19
#6

Klart att den innehåller en massa som de inte vill visa upp. Åtminstone förr i tiden hade dessa satelliter kapslar som de kunde släppa ner i genom atmosfären och som med fallskärm kunde landa i t.ex. Nevadaöknen. Dessa var naturligtvis försedda med värmesköld. Troligen var även denna försedd med sådana kapslar som skulle överleva ett inträde i atmosfären.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
vanessa
2008-02-21 20:41
#7

I detta fall så var satelliten på väg ner till jorden, och därför sköts ner för att både se till att det giftiga inte hamnar här också. Sedan vill de väl självklart också att inget spännande hamnar ner på oss också.

Att Kina tycker som de gör är att de var i samma sits några år sedan. De sköt ner en satellit, USA protesterade av samma anledning som Kina gör det nu. Så det är slagsmål i sandlådan.

Jag är glad att slippa en satellit i huvudet i varje fall. Och gift i hav eller mark. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-02-21 21:14
#8

Sanningen lär vi få inte reda på Fundersam

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-02-26 13:14
#9

Fick länderna svar om detta, samt vart det en direkt träff ? Någon som vet mera om detta?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-02-26 15:32
#10

Det vart vad jag förstod inte en Bulls Eye, men vid sidan om den. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Farwuq
2008-02-26 18:17
#11

Det var en direktträff enligt vad jag hört. Det behövdes inte några sprängämnen för det räckte med raketens kinetiska energi för att slå isönder satelliten

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2008-02-26 20:18
#12

Har Kina bland annt fått sitt svar, om varför detta var nödvändigt eller?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: