Annons:
Etikettteleskop
Läst 660 ggr
medde
2008-02-15 20:29

Keckteleskopen.

Dessa två optiska teleskop finnes på Keckobersvatoriet på Hawaii. Varje teleskop har en enorm huvudspegel, tio meter tvärs över. Som hålles på rätt plats med hjälp av en dator. Tvilling teleskopen kan kopplas ihop, när det arbetar ihop som en jättelik dubbel kikare kan de se finare detaljer än något annat teleskop.

Var och en av speglarna är sammansatt av 36 st sexkantiga bitar som passar i ihop som mosaik.

Tänk att få titta i detta teleskop, vilken dröm!!! Förr var dessa de två optiska teleskopen störst i världen, vet inte om dom är det än i dag, Men det spelar ingen roll, tänka att få titta i detta teeskop.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
2008-02-16 19:23
#1

Hamnade jag där och tittade, så skulle de nog få dra mig därifrån. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-02-16 19:39
#2

Kan nog bara hålla med dig Vanessa. Men dom kan inte dra bort mig, det finns ju kedjor.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
2008-02-16 19:54
#3

Wow, en dröm för mig med att åka dit och få kika i dem:) Vi får la ta en gruppresa dit, eller vad tycker ni? ;)

medde
2008-02-17 10:50
#4

Japp!! Jag hänger på en gruppresa beställd!

Har sett bilder på detta teleskop och det är någon helt fantastiskt att se, det är om man kan säga vackert! Men har inte någon bild som jag kunnat få tag för att lägga in i tråden på detta telskop. Tyvärr.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2008-12-14 21:17
#5

Puttar upp en tråd jag hittade som jag missat Glad

medde
2008-12-14 21:19
#6

Men vad du missar nera! Men bra för oss på ett annat sätt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-12-14 21:34
#7

Är så kul att rota i arkiven emellanåt, för gammalt blir som nytt för mig ju..he-he..Glad

medde
2008-12-14 21:37
#8

Men visst är det så, finns mycket smått och gott om man letar lite som du sa!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: