Annons:
Etikettövrigt
Läst 584 ggr
medde
12/29/07, 8:21 PM

Kontakt annons/ Vänner sökes

Vi har alltid försökt att få kontakt med med evenuella utomjordingar på något sätt. Vi har provat sänt ut medelande via radiosignaler som går lika fort som ljuset. 1974 sände vi ut en sådan från ett radioteleskop i västindien i riktning mot en stjärnhop på ca 25 000 ljusårs avstånd. Men om någon civilisation skulle svara  kan vi nog inte höra det förrän om 50 000 år när deras medelande kommer tillbaka till oss.

Människan har provat att sända ut olika budskap med rymdsonder. Pioneersonderna medför tavlor av oss själva och vår plats i universum. Voyagersonderna har en gramofonskiva med sig. På finns det i hopp att någon skall lyssna en dag. Hälsningar på 60 olika språk, även svenska är med. Barnskrik, hjärtslag och bilar, men dessutom finns det musik av Mozart och Beethoven.

Vi tar till hjälp av radioteleskop som forskare runt om i världen använder för att lyssna efter signaler från främmande civilisationer. Än så länge är det tyst……….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
pson
12/29/07, 10:56 PM
#1

Jag tror vi har jättemånga vänner där ute!  =)  Och jag tror också de hör och ser våra signaler och vill gärna svara, men att det fortfarande är för riskabelt att visa sig, med tanke på hur människor behandlar varandra, så är vi knappast redo att vara vänner med någon utanför vår egen planet..  =)

medde
1/2/08, 7:14 PM
#2

#1 Så du tror att dom inte tar konakt för att våran värld ser ut som den gör nu. Om´det vore fred på jordenskulle då dom ta konatkt?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

pson
1/3/08, 3:01 AM
#3

Jag tror förvisso kontakt redan etablerats för länge sedan, via kanaliserade meddelande, folks vittnen om att de sett u.f.o, filmer och böcker som de har inspirerar oss till att manifestera för att på det sättet visa sig, om än indirekt, för oss.

 Vi måste våga tänka tanken på att vi bara är en planet bland många bebodda och fenomen som telepati, intuition, healingförmåga och UKU är en del av vår kosmiska identitet.  Det övernaturliga är naturligt och paranormalt är normalt.

Det är min egen övertygelse.  Glad

En dag när det kollektiva medvetandet ser annorlunda ut, så kommer ett möte äga rum. Jag vet inte om det innebär att det måste vara världsfred, men vi måste lära oss älska och respektera varandra betydligt mer än det ser ut idag.

Kaj
1/4/08, 12:55 PM
#4

Logiskt vore det att anta att om någon skulle ta kontakt med oss (och då även komma hit) så vore de vänligt sinnade.
Om de nått så långt fram i sin utveckling att de kan färdas mellan stjärnor kan man förmoda att de överkommit alla hinder med avundskjuka, elakheter mm för annars borde de ha förstört sig själva redan innan de nått så långt i sin utveckling.

ta oss på jorden som ännu inte kommit så långt i vår utveckling att vi kan färdas mellan stjärnor. Vi kan inte låta vår utveckling pågå utan att kontrollera den. Om vi låter kunskapen gå allt för snabbt fram kommer t ex framställande av atomvapen bli något som vem som helst skulle kunna göra och då skulle vi lätt kunna spränga upp oss själva. Om vi skulle bli mycket mer avanancerade utan att göra oss av med avundskjuka och elakheter skulle vi således själva förgöras och vår utveckling skulle sättas tillbaka många 100 år om vi jnu inte helt skulle bli förstörda.

Själv är jag dock tvecksam till om det överhuvudtaget kommer att vara möjligt för någon art att färdas mellan stjärnsystem i någon större omfattning och befolka nya planeter. Om det skulle funka så skulle vi redan idag se detta överallt i vår egen galax. Se min artikel om att befolka vintergatan här

vanessa
4/1/08, 3:40 AM
#5

Synd att de bara verkade ha klassik musik, som jag visserligen älskar. Men kunde de inte ha skickat med lite av mina favoritband också :-)./Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
4/1/08, 10:51 AM
#6

#5 Vilket är det då Vanessa? Vi får väl skicka in en önskan om det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
vanessa
4/2/08, 5:59 AM
#7

Fniss, det vore något. U2, Rammstein, Metallica, Iron Maiden, lite SKA-musik, schysst Northern Soul, bla bla, bla. Troligen inte det man vill visa upp från Jorden :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
4/2/08, 10:39 AM
#8

#7 Vi kan ju prova, vill ha U2 med på önske listan då. U2 kan ju verkligen vara något att visa upp tycker jag. Bra texter också.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
4/2/08, 10:41 PM
#9

Ooh, ooh, vi får inte glömma Gorillaz! Dom har en lite annorlunda musikstil och jag tycker att dom förtjänar att få spela också.. xD

medde
4/3/08, 2:12 PM
#10

#9 Vet inte om jag vet just nu vilka låtar dom gjort, känner igen namnet. Men där är jag lost!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: