Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 1972 ggr
iboat
2007-12-29 17:09

Liv utanför Jorden?

Hej på er!

Finns det liv utanför vårt solsystem?

Vad tror ni?

Motivera gärna era svar.

Annons:
Starfall
2007-12-29 17:20
#1

Jag tror det gör det :) Har väldigt många tankar om universum… Jorden är ju bara ett litet myggöga jämfört med hur stort heeeeela universum är. När jorden är så liten, och det finns så mkt mer, så tror jag inte att jorden är enda stället det finns liv på. Det kanske finns många andra ställen i universum där livet frodas:) Kanske finns det människor som ställer sig samma frågor som vi? :) Eller kanske det är helt andra varelser. Istället för att härstamma från apor kanske de härstammar från katter. Om det nu ens är samma liv där som här…

Kramar/Carro

soulwings
2007-12-29 18:50
#2

      Skulle vara konstigt om vi är ensamma i hela universum,o liv kan ju se väldigt olika ut eller hur?

medde
2007-12-29 18:58
#3

Jag röstade för ja. Tror inte att vi är helt ensamna där ute, men dessa frågaor väcker alltid för eller imot. Vilket kan vara intresannt, många tycker man kanske är dum som tror att vi inte är ensamna, samt att det naivt att tro att vi är ensamna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2007-12-29 19:21
#4

Varför skulle det inte kunna finnas det

iboat
2007-12-29 19:39
#5

Ja, det skulle vara märkligt om vi var ensamma. Vår sol med sitt planetsystem är bara en av många miljarder solar som skulle kunna hysa ett litet planetsystem likt vårt. Och någonstans måste det finnas en planet med lagom avstånd till "sin" sol där liv skulle kunna uppstå i någon form.

Vi lär väl aldrig få veta tyvärr… men tanken är rätt fantasieggande.

medde
2007-12-29 20:06
#6

#5 Du har helt rätt om tanken, visst är det så, men vem vet en dag kanske i någon annan generation.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
iboat
2007-12-29 20:18
#7

Tror inte det… De första radiosignalerna som skickades ut i rymden på 50-talet har inte ens nått "utanför dörren".  Vet inte hur det skulle gå till att få kontakt, men man kan ju alltid hoppas!

medde
2007-12-29 20:20
#8

Har vi inte en tråd här om detta ang signal som sänds osv, hmmm,, ska kolla var den är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2007-12-29 20:23
#9

Nu finns det en tråd om "kontakt annons"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

pson
2007-12-29 22:54
#10

Liv utanför jorden…  Jag klickade i JA  =)

vanessa
2007-12-30 00:29
#11

Visst finns det säkert liv utanför vårt solsystem, och kanske i detta system också. Men när folk tänker på liv så tänker de på någon tänkande varelse. Det gör inte jag. En bakterie är också liv, och kan vara början på en lång process där större tänkande varelser en dag kommer att skapas. Eller om det blir tänkande energier eller vad som passar bäst på den platsen.

Sedan studerar forskare idéen att det kan finnas olika dimensioner som vi inte kan se.Så om det stämmer, vad säger inte att den dimensionen/erna har liv som hos oss. Men att de två aldrig mötas.

Så visst kan det finnas liv, men tror mer på bakterienivå. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kaj
2007-12-30 17:10
#12

Är det någonting som vi lärt oss här på Jorden så är det "att om någonting kan ske så kommer det att ske bara man ger det tillräckligt många möjligheter och tillräckligt lång tid"

Att liv kan uppstå vet vi för det är vi bevis på.
Att det finns tillräckligt många möjligheter vet vi också eftersom det finns fler stjärnor i universum än det finns sandkorn på alla jordens badstränder och öknar tillsammans (se tidigare artikel om detta).
Att det funnits tillräckligt med tid hittills kan vi också vara rätt säkra på då Universum är uppskattningsvis 13,6 miljarder år gammalt

iboat
2007-12-30 17:30
#13

Kunde inte ha uttryckt det bättre själv.  Oddsen är nog 1:1  att vi skulle vara ensamma. Vad tror du om kontakt? Där är väl oddsen lite annorlunda…

Annons:
Fly_
2007-12-31 21:49
#14

Klart det finns liv utanför jorden och även i vårat sol system. Universum är oendligt, beboeligt på många olika sätt vare sig det gäller organismer eller varelser. Må det inte bli osagt om att många saker som finns på jorden också tyder på att vi inte är ensamma.

Farwuq
2008-01-01 12:49
#15

Klart att det finns liv där ute.
100% säker.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2008-01-01 12:51
#16

14 st har röstat och inte en preson har sagt nej på frågan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maja
2008-01-01 18:10
#17

Ja, men inte människor.. Små organismer, celler, bakterier är också liv.. ;)

medde
2008-01-02 19:07
#18

Nu undrar jag lite, var det liv vi frågade om i form av "människor" eller var det i det stora hela som Små organismer, celler, bakterier mm.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kaj
2008-01-04 13:01
#19

Kontakt är jag något tveksam till (se min artikel om att befolka vintegatan) åtminstonde om vi med det menar att vi fysiskt skall få kontakt.
Att däremot få kontakt via radiosignaler kan mycket väl hända men då blir inte kontakten kommunicerbar då den förmodligen sändes till oss för många tusen eller miljoner år sedan. Universum är så stort och så gammalt att en radiosignla som sänts ut av någon mot jorden kan ha gjorts det till och med innan jorden och vårt solsystem ens var fött för att först nu nå oss. T ex om en intelligen ras sände ut en radiosignal för 10 miljarder år sedan så fanns ju inte jorden. Mne om denna ras var på ett sådant långt avstånd skulle vi nu kunna få signalen nu när vårt solsystem faktiskt existerar.

iboat
2008-01-04 14:03
#20

Ja, kommunikation blir nog svårt. Det skulle vara som att tala i telefon med några miljarders års fördröjning. Inte "full duplex" precis :)

Alla siffror, avstånd och antal blir hisnande i de här sammanhangen.

_____ 

Här en liten jämförelse (riktat till de unga på sajten)

Hur mycket är en miljard?

Om man en miljon kronor och handlar för 1000 kronor varje dag så räcker pengarna i tre år.

Om man har en miljard och handlar för 1000 kr varje dag räcker pengarna i tre tusen år.

Annons:
vanessa
2008-01-04 20:23
#21

Frågan var liv utanför jorden, och liv är allt från små organismer till människor. Sedan kan man vinkla till människor, men det vet vi inte finns förutom på ISS bland annat. Så då kan man vinkla till intelligent liv utanför jorden. Men det behöver inte vara något som vi människor, utan små organismerna kanske har intelligens. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
2008-01-05 21:51
#22

Ja jag vet inte om jag tror på "människor" någon annanstans, men någon form av liv måste det ju rimligtvis finnas på någon annan planet, men i vilken form, det är frågan…..

The-Photo
2008-01-07 15:16
#23

Jag har ingen aning

Mysterious
2008-01-07 17:39
#24

jag tror d gör d…vi kan inte vara helt ensamma i universum

Tuva-Lena
2008-01-08 23:44
#25

Svarade ja, men jag har ingen aning! Tror ändå inte att vi skulle vara helt ensamma i universum, varför skulle vi vara det..? Dessutom har jag sett ufon två gånger.. Det där lät väl övertygande? ;) Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

medde
2008-01-09 12:31
#26

325 Har du sett? Eller var det bra lite skoj? Nyfiken som man är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-01-09 17:04
#27

Trodde själv en gång att jag såg ett UFO. Men UFO menas ju oidentifierade flygande objekt. Det var kan det ha varit, men från rymden till en skolgård, knappast. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
KajsaM
2008-01-19 23:03
#28

Jag tror att det finns det :)

medde
2008-01-20 11:16
#29

#28 Välkommen in här Kajsa_ !

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Denna kommentar har tagits bort.
Buuc
2008-02-16 22:44
#31

Såklart det finns liv, tänk er hur stort universum är, det är liksom oändligt enligt vissa. Det finns säkert många Tellusar i universum där människor diskuterar exakt samma sak som oss just nu. :P

iboat
2008-02-16 22:53
#32

Som trådskapare av denna mycket nogranna och vetenskapliga undersökning kan jag nu konstatera följande:

Det finns liv utanför Jorden! 

Frågan är bara var vi ska hitta de små rackarna :) Förslag?

/Mats

nera
2008-02-16 23:48
#33

Röstade helt klart Ja! Glad

medde
2008-02-17 10:46
#34

#32 Jag gillade ditt svar i inlägget samt fråga, Hur ska vi hitta dom små rackarna. Bra fråga!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Buuc
2008-02-17 17:55
#35

Vi kan väl typ bygga en liten raketflaska och skicka ett brev, så får den färdas genom universum tills någon får syn på den. ^^

vanessa
2008-02-17 18:23
#36

Men det har vi redan gjort. Två eller om det är tre raketer har förvsunnit nu från vår synliga del av universium med bilder på oss, karta på var vi ligger med mera. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Buuc
2008-02-17 19:54
#37

Kan vi inte bara slänga ut en flaska i ett svart hål eller nåt då? :P

[Mariaxx]
2008-02-17 19:59
#38

Vi kan omöjligt vara det enda livet i universum, det bör ju logiskt sett finnas liv på annan planet.

vanessa
2008-02-18 01:00
#39

#37 Var raketerna tar vägen vet vi inte. Kommer det ett svart hål så försvinner de in där.

Om man ser till alla som röstat så tror nästan alla på liv i rymden. Så de flesta är ense. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-02-18 09:42
#40

#39 Där finns en spännande fråga , vad händer i den svarta hålet?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-02-18 16:17
#41

Men det har du väl sett i alla filmer? Det är ju portaler till andra världar. För det måste vara sant eller hur :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
medde
2008-02-18 16:50
#42

Ja visst ja! Självklart det är det. Hm.. glömde det. Men då är man mera nyfiken än förut att få veta ännu mera om vad som händer där. I det svarta!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
2008-02-18 20:14
#43

OMG. universum finns i flera nivåer xD

Wassago
2008-02-20 10:01
#44

Självfallet finns det liv på andra planeter i andra galaxer, och som någån tog upp… paralelle universum är jag helt säker på att det existerar!

Väl mött/I

rockyboy
2008-02-23 19:02
#45

Jag tror det finns liv på andra planeter.Glad

medde
2008-02-23 19:35
#46

#45 Nu är jag nyfiken som vanligt, hur tror du livet ser ut på andra planeter?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sinsiew
2008-03-15 14:00
#47

Jag kan inte för min värld tro att jorden är det enda stället med liv på.

medde
2008-03-15 18:48
#48

Det är många som här inne tror på att det finns liv i universium, eller utanför vårat eget solsystem. Men ingen säger vad ni tror att det är för liv som finns, Bara att vi inte är ensamna. Men det stillar inte min nyfikenhet. Vill så gärna få ta del av vid ni tror det finns för liv, vilka ni just tror dom är?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Knirken1
2008-03-15 21:15
#49

Vanligen i science fiction litteraturen & i filmerna, har de flesta icke jordiska "figurer" ganska människoliknande "konfiguration". Förmodligen för att det är lättare att få jordiska skådespelarroller att fungera någotsånär då. T.o.m. "ALIEN-monstren" (efter "amöba/rocka"-stadiet" vill säga) har ju människokonfigurtation om man synar denna "filur", och typiskt då av nämnda orsak. Starshipp troopers filmerna visar då upp betydligt vidare/ fantasifullare syn på hur utomjordiskt liv kan se ut. Där tex mera insekts-stuk eller smarta jätte/elefantstora urbra gjorda "fjärilslarv" utseenden =>bättre fantasi än i Alien-fallet, även om alienfilmerna kvalitetsmässigt, ej går av för hackor.

 I en riktigt bra s.f.kiosklitteraturbokserie från 70-talet som hette COSMOS-serien (finns de nu med, kanske?!) "finns" mycket bra exempel på fantasifullhet map "andra" livsformer. I mitten av (mot slutet) en viss bok, där man följt med en besättning rymdfarare på en sorts forskningsexpedition framgår sent omsider att de har sin farkosts "besättningsutrymme" fylld av vätska, vilket således är deras normala hemförhållanden. De visar sig för läsaren vara mera en sorts tämligen intelligenta fiskliknande varelser, och de finner jorden vara "översållad" av varelser som klarar sig utan omgivande vätska?!. De finner detta smått konstigt. Syre är väl kanske okay, men allt kväve+ så mycke giftigt i mediet de vanligen konstiga spretiga varelserna klarar sig i. Märkligt tycker de! 

((( Jag för min del tror denna idé tíll varelser kommer från "konstiga" fakta/ vittnesbörd från en viss stamm i Mali i "norra/väst" Afrika. De tillber just sådana varelser sedan många (tusentals) år tillbaka i tiden. Dogonerna (afrofolkets namn) påstår att deras förfäder besöktes av just fiskliknande "himlaresenärer".

De "byortsborna intresserade av sin kulturhistoria" visade vid besök av europeiska forskare/journalister (kan fota artikeln/ svensk StockholmsDagstidning+bifoga här intill vid önskemål), vid frågan om dessa fiskvarelser att "varelserna" kom ifrån…och så började en gammal "medicinman" att rita…. ett detaljerat stjärnsystem i sanden (vilket de tydligen sedan urminnes tider känt till). Där i "skissen" över stjärnorna pekade medecinmannen ut en speciell stjärna, och sade så att besökarna "förklarat" att de kom från just en av planeterna som cirklar runt denna stjärna.

 Det stjärnsystem den gamle afro-mannen hade skissat upp där i sanden visade sig vid kontroll vara ett känt system (Sirius) och stjärnan som varelsernas planet skulle cirkla runt är också "nu" känd. Ett problem för skeptikerna -(det här är ganska länge sedan, då varken byfolket eller någon annan heller knappast kollat i hubble. Det fanns inte då)- är att stjärnsystemet knappt syns ens med skarp blick eller så lätt ens med normal kikare, och ändå mindre stjärnornas exakta placering så som "medicinmannen" ritade?! Någon som visste måste ha visat då för länge sedan.!!?? Kufiskt va?! Man har ingen "erkänd vetenskaplig" bra förklaring hur Dogonerna vet/vetat allt detta. De kanske hade tur att få dit stjärnsystemet rätt. Plats, utformning och antal stjärnor, rubbet, utan att se det. för urminnes tider sedan dessutom. Hm…Fundersam ..Njaee..öh)))

 Åter till s.f kioskbok avdelningen:                                           I en annan COSMOS kok, på tal om dem nudå, är de (för oss nu då) "andra" varelserna, runda röda malurk-huds bollliknande och "oresonliga & ev elaka typiskt!!", utan vare sig ben, armar eller normala ögon. Bara en drös med tråd/metastas-liknande "armar" som stå ut åt alla håll.

- Som människa får man nog revidera de flesta antaganden om utseenden och/eller livsbetingelse-krav/behov. Eller helt enkelt vara beredd på vad som helst map "utseenden"/natur (gasform/ "spökaktgt" töcken-liknande /"våta"!/nästan/delvis eller helt osynliga!!)      Tja! Hur ska vi veta?!    MVH /Kn1

Buuc
2008-03-15 22:17
#50

Jag tror att varelser ser ut precis som på jorden.

medde
2008-03-16 10:26
#51

#49 Som Knirken1 sade. Hur ska vi veta? Men det är ju det som var lite kul att höra om hur några tror, eftersom  många tror eller vet, att det finns ett liv någon annanstanns och har även olika synpunkter på hur dom ser ut.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sinsiew
2008-03-16 11:21
#52

Som sagt, jag är fullt övertygad om att det finns liv någon mer stans än på jorden. Riktigt vart eller hur de ser ut vet jag däremot inte. Jag tror dock inte att de skiljer sig så pass mkt från oss att de ser ut som något riktigt skrämmande. Kanske kan de ändra form, kanske är de mer som en energimassa, kanske är de identiska med oss utseendemässigt, vad vet jag. 

Sedan tror jag att det finns liv som kommit mkt längre än oss i utvecklingen och jag tror även att det finns liv som ligger efter oss i utvecklingen. Universum är så stort och outforskat att alla nivåer får plats utan att vi "stör" varann.

medde
2008-03-16 11:25
#53

#52 Intresannt teori. Men vad tror du om all dessa människor som har "kidnappas" till rymdskepp för att utsättas för vissa tester. Har dessa hänt eller ?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sinsiew
2008-03-16 12:42
#54

Oj!! Jag vet inte riktigt vad jag tror, men jag vill inte avfärda det som "hittepå" Är jättekluven i den frågan, tycker att den e svår.

Men visst varför inte! Om det nu finns liv som ligger långt före oss i utvecklingen och de kan ta sig relativt obehindrat fram o tillbaka i universum så vill de säkert "studera" oss, så som vi studerar det som är främmande för oss.

medde
2008-03-16 12:59
#55

#54 Visst är frågan svår det förstår jag, men man blir så nyfiken när det skrivs om folk som har blivit bortförda till rymskepp. Om vad som ligger i detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
sinsiew
2008-03-16 15:37
#56

Jag blir också nyfiken och väldigt vetgirig. De som säger sig ha blivit bortförda riskerar ju i stort sett bara att bli kallade för "dårar" om de går ut med det offentligt, så jag är nästan böjd att tro lite på dom.  Något har hänt som påverkar dom starkt, frågan är bara vad?

Vad tror du själv om detta med "utomjordisk kidnappning"?

medde
2008-03-16 18:31
#57

#56 Det är ju precis vad dom säger ha hänt, men hur mycket sanning ligger det i detta? Vet du om det finns någonstanns att läsa om detta ämne?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sinsiew
2008-03-16 18:47
#58

Nej tyvärr, jag vet inte vart man kan läsa om det, men kommer jag över något så lovar jag att tjoa till.

medde
2008-03-16 19:10
#59

#58 Kanske ska söka mig ut i cybervärlden och leta lite efter info. Kan ju vara en idée då jag frågar mycket, av nyfikenhet. Men vet att Vanessa skrev en artikel om "Blue Book"Måste söka upp den artiklen igen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buuc
2008-03-16 19:56
#60

Angående liv där ute.. Jag tror inte på att det finns aliens. I så fall är VI aliens också, eftersom de aliens på andra planeter kanske tycker och tänker samma saker om oss. Så vi är aliens. :P

medde
2008-03-16 20:03
#61

Jag är väl en alien bra jag åker till cypernFlört (skämt) Men visst kan dom tänka så.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
2008-03-17 01:25
#62

Tror inte på rymdskepps kidnappningar, för det talades inte om det förrän det kom ut i böcker och så. Då blev helt plötsligt folk "beamade". Däremot liv, det tror jag på. Fast om det är bakterier eller varelser kan man bara gissa. Bakterier och sådant tror jag absolut på.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Knirken1
2008-03-24 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

I mitt inlägg #49 i denna "tråd" skrev jag om Dogonerna och deras sägner om fiskliknande varelser på besök från trakterna kring stjärnan Sirius (jag skrev systemet Sirius vilket är fel. Canis Major heter systemet, Sirius är en stjärna i detta system).

Jag hittade fakta i mina egna urklipp av tidningsartiar mm som jag fotat.

-Högerklicka på bild. Välj "..visa för…och fax", bland valmöjligheterna för visning. När bild kommer upp

-Klicka på filmduk-symbol nederst. Uppe till höger kan man pausa, stega sig fram osv.

Hoppas Ni hittar några intressanta fakta. Hej / Kn1

Knirken1
2008-03-24 13:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Gick inge vidare med inlägg #63.

Jag petar in bilderna en & en per inlägg nedan. Ha "tålamod" öh..

Knirken1
2008-03-24 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Här nästa bild ang Dogonerna.

Knirken1
2008-03-24 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

- Och nästa bild ang Dogonerna (av tot 6 st)._

Knirken1
2008-03-24 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

- Och nästa (dvs bild 4 av 6).

Knirken1
2008-03-24 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

- Här den femte bilden av de 6.

Knirken1
2008-03-24 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

-Här slutligen den 6.e av de 6 bilderna jag "petat" in här i en enda lång inläggs-"repa" av inläggb  från detta och 5 uppåt således. Alla dessa 6 bilder med anledning av mitt inlägg # 49 ovan. -Börjar med (mitt) inlägg #63 med beskrivning hur man ex kan få bra läsbar storlek på fotona. Hej /Kn1

Annons:
medde
2008-03-24 18:49
#70

Bilderna gick att läsa utan större problem, intresannt läsning. Ska nog ta och läsa igenom detta en gång till.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mark
2008-03-24 20:29
#71

Dogonerna - kan inte låta bli att spåna lite om detta. Är det en medveten travestering: Dogonerna - Dog=hund på eng. - Canis Major=Stora Hunden. Bara min fantasi eller…

medde
2008-03-24 21:07
#72

Du har bra tankar där Mark!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Nethor]
2008-03-25 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

ja jag tror det finns liv på andra ställen en jorden, för att det värkar lite konstigt att det bara finns liv på jorden och ingen annan stans.Fundersam

Det känns ganska så ensamt på någe viss, om det bara existerar liv på den så kallade planeten tellus……. men ingen vet jag kan ju ha fel också. eller?Fundersam

medde
2008-03-26 10:41
#74

Är det något vi kommer att få veta någongång tror du?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[stblues35]
2008-03-29 20:12
#75

Skulle vara otroligt om det inte finns mer liv i universum utan bara här.Byggstenarna för liv kom ju utifrån så.

medde
2008-03-29 20:19
#76

#75 Kan bara instämma med dig om detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
2008-03-29 22:20
#77

Vi finns ju, så varför skulle inte "annat liv" finnas egentligen…Kanske är så enkelt som att vi finns i olika dimensioner/skepnader bara, eller att "de" ( läs annat liv) redan är hos oss, fast i mänsklig form?? De kanske har intagit mänsklig skepnad för att inte skrämma oss…Jag påstår inget, utan det är bara mina funderingar GladFlört Man kan ju bara titta på vilka olika personligheter det finns här, på både gott och ont…Vad är det som säger att även " annat liv" inte kan ha både goda och lite mindre goda intentioner… hmmm..en fundering bara…Fot i munnnen Det kanske finns fullt utvecklade individer i galaxer i universum som är bra mycket klokare än oss…

P.S: Jag är absolut ingen filmfantast av "sience ficction filmer" så det är inte därför jag skriver detta. Ser aldrig på såna filmer…

vanessa
2008-04-26 02:10
#78

Den kände fysikern Stephen Hawking har yttrat sig om liv utanför jorden. Han är astronom, känd även för två böcker han skrivit "Kosmos, en kort historia" och "Universium i ett nötskal".

"Primitivt liv är rätt vanligt, men intelligen liv är väldigt sällsynt. Vissa skulle nog hävda att den återstår att se på jorden också."

Underbar kommentar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-04-26 10:59
#79

#78 Visst var mycket bra sagt.

Ska sätta mig och läsa boken "Kosmos" under kvällen, vilken härlig stund det ska bli.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: